springsteen.se: Springsteen-band - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Springsteen-band

#1 Användaren är offline   Jack the Rabbit

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 okt-03

Skrivet 2005-06-29 kl. 19.46

Det borde finnas tillräckligt med musikaliskt talang i detta enorma forum (och i Stockholm) för att dra igång ett Springsteen-band. Skandal att spela covers på hans mästerliga verk? Äsch, skitsamma - det är kul och det är det viktigaste! Själv kan jag vara Little Steve.
1-2-3-4 - who wants to be in???

Hör av er!

#2 Användaren är offline   Kalven

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 sep-04

Skrivet 2005-06-29 kl. 19.54

skulle kunna vara Bruce men jag bor ca. 50 mil från sthlm.

#3 Användaren är offline   Jack the Rabbit

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 7 okt-03

Skrivet 2005-06-29 kl. 20.02

If ya got the voice and energy on stage - move here! hehe

#4 Användaren är offline   Kalven

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 sep-04

Skrivet 2005-06-29 kl. 21.25

jodå enegi och röst har jag ( darkness-röst ). har till och med en fender telecaster ;)

#5 Användaren är offline   ThatTiesThat Bind

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2005-06-29 kl. 21.30

skulle kunna vara gitarrist eller fredirici med bor i skåne :s

#6 Gäst_prove it all night_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2005-06-29 kl. 21.42

Lirar själv gitarr, piano och munspel, dock ej offentligt :P

#7 Användaren är offline   AlmostFamous

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 21 maj-05

Skrivet 2005-06-29 kl. 23.46

Om det finns någon springsteen.se-are som befinner sig i Boden-trakten dom närmsta dagarna kan jag berätta att jag och mina bandpolare kommer att spela tämligen vildsinta (men bra) versioner av bl.a. "Born to run" och "Light of day" i Opalens öltält på BodenAlive. Kanske lite OT, men jag är ju inte stockholmare... Hade jag varit det så skulle jag gärna agera Nils.

#8 Användaren är offline   Telecaster

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 6 jun-04

Skrivet 2005-06-30 kl. 00.16

AlmostFamous skrev 2005-06-30 00:46:

Om det finns någon springsteen.se-are som befinner sig i Boden-trakten dom närmsta dagarna kan jag berätta att jag och mina bandpolare kommer att spela tämligen vildsinta (men bra) versioner av bl.a. "Born to run" och "Light of day" i Opalens öltält på BodenAlive. Kanske lite OT, men jag är ju inte stockholmare... Hade jag varit det så skulle jag gärna agera Nils.

Men shit alltså,, Bruce Springsteen verkar ju vara 10000 gånger större i Boden än här i Örnsköldsvik!

Jag är nog den ende i hela stan att vilja spela Bruce musik!
Det ända som spelas här är bara Metallica och Heavy Metal och sånt skit!!

#9 Användaren är offline   AlmostFamous

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 21 maj-05

Skrivet 2005-06-30 kl. 00.25

Telecaster skrev 2005-06-30 01:16:

Men shit alltså,, Bruce Springsteen verkar ju vara 10000 gånger större i Boden än här i Örnsköldsvik!

Nä, du... Det finns förvisso fans i Boden, men de flesta är 40+. Mitt band består av 4 personer, varav två ogillar Bruce. Den tredje är från Luleå. Då återstår jag. Att gilla Springsteen är inte respekt i Boden. Mina kompisar mobbar mig! Det är visserligen värre att gilla Gary Moore, men helst ska man gilla indie-pop, technoversioner av svenska sommarhits, metal eller hiphop (och dom accepterar inte att man gillar BRA hiphop som Timbuktu + damn!. Det ska vara kass hiphop med slöa beats och trista rhymes, för det är mer "äkta"... ). Om jag vill vara Nils i ett tributeband har jag inget annat val än att flytta söderut.

#10 Användaren är offline   Wintereyes

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 26 jun-05

Skrivet 2005-06-30 kl. 07.41

Jack the Rabbit skrev 2005-06-29 20:46:

Det borde finnas tillräckligt med musikaliskt talang i detta enorma forum (och i Stockholm) för att dra igång ett Springsteen-band. Skandal att spela covers på hans mästerliga verk? Äsch, skitsamma - det är kul och det är det viktigaste! Själv kan jag vara Little Steve.

Hör av er!

Jag bor inte heller i Stockholm, och jag kan varken sjunga eller spela något instrument, men i bästa Castiles-anda (var det väl?) erbjuder jag mig förstås att spela Monopol i detta band!

#11 Användaren är offline   Old_Member

• Född med för mycket/önskar mindre
  • Pip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2005-06-30 kl. 09.34

Telecaster skrev 2005-06-30 01:16:

ja i sånna där små byar som du pratar om så går det väl lite av mode... eller?
Förresten hade det varit ett par år sen kände jag några olyckliga stackare som gjorde lumpen i pansarvagn uppe i boden... kravlade i snö o sånt där fjams.. dom hade säkert gärna lyssnat på vad som helst! =)

#12 Användaren är offline   deBoss

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 feb-05

Skrivet 2005-06-30 kl. 10.38

Hör av er!

Jävligt kul idé, jag är nog lite under åldergränsen o framförallt skicklighets-gränsen, jag hör av mig om nått år.. :P

Då är jag Nils!! :guitar:

#13 Användaren är offline   pellle

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 22 sep-03

Skrivet 2005-06-30 kl. 17.43

Hör av er!

Låter kul! Har tänkt den tanken flera gånger sittandes ensam framför pianot. Är dock inte lika cool eller säker som The Professor (men jag kanske kan bli....) :)

Är gärna med och testar om det blir något!

#14 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2005-08-04 kl. 11.20

Med tanke på att jag bor i Lappland är det inte aktuellt att gå med i ett band nere i Fjollträsk(hehe). Men min talang med tumplektrumet kan man inte förneka...

...skriver Magnus som börjar bli hypad av sina nära och kära gitarristvänner...

#15 Användaren är offline   Axelinho

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 aug-04

Skrivet 2005-08-10 kl. 21.11

Jag är en jävel på luftgitarr, men även jag huserar 50 mil från sthlm

#16 Användaren är offline   adsono

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 mar-05

Skrivet 2005-10-26 kl. 22.14

Jag hade fasen gärna varit med i nått band som vill lira springsteen. Jag kan gitarr, munspel, piano, bas och en del trummor så jag kan rycka in på nästan vilken plats som helst. :)

#17 Användaren är offline   pellle

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2005-12-02 kl. 10.52

Är det någon som vill spela alls? Det behöver ju inte vara en full E-streetsättning för att man ska kunna spela Bruce. Man tar de instrument man har bara. Är fortfarande på, men intresset verkar ha svalnat. Kom igen, hör av er. Är även öppen för att spela Dylan... (I ärlighetens namn spelar jag hellre Dylan, men Springsteen är ju inte fy skam..)

Kan fixa ett monopol för er som är bra på det (läs groupies)... :)

Inlägget har ändrats av pellle: 2005-12-02 kl. 10.53

#18 Användaren är offline   ThatTiesThat Bind

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2005-12-13 kl. 17.21

jag är fortfaradne på...förra gången svalana det pga att det inte fanns nått ställe att lira på.

#19 Användaren är offline   pellle

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2005-12-15 kl. 19.19

ThatTiesThat Bind skrev 2005-12-13 18:21:

jag är fortfaradne på...förra gången svalana det pga att det inte fanns nått ställe att lira på.

Spelplats är väl inget problem så länge vi inte snackar om full E-street-sättning. Jamma med gitarr och piano (mandolin) borde väl inte vara något problem? Tror jag skulle kunna boka nåt rum i skolan med piano i alla fall. Frågan är hur pass högljudda (hur stavar man?) man får vara där.

#20 Användaren är offline   deedee

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 apr-05

Skrivet 2005-12-18 kl. 20.28

skulle gärna vilja vara med om det blir ngt i göteborgstrakten, men mina kunskaper är grundläggande. spelar gitarr. har även spelat upp bruce-låtar inför publik ett antal gånger (river, this hard land, waitin' on a sunny day, twist and shout+ ett antal er). är absolut inget stjärna!

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma