springsteen.se: Arga tråden! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (128 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Arga tråden! För era ilskna diskussioner här

#1 Användaren är offline   Mao

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2005-07-02 kl. 11.30

Jag är faktiskt less på att scrolla förbi massa arga och sura inlägg. Tänkte därför göra så här. När du känner att du ska vara elak eller nåt annat dumt, gör en länk till denna tråd och så fortsätter ni den diskussionen här. Då kan vi andra faktiskt slippa massa off topic gräl och den trevliga stämningen som fanns förut faktiskt kan komma tillbaka. Självklart måste man hålla sig till netiketten även här.

Mao, som inte är arg på nån annan än bacillerna

#2 Användaren är offline   Nebraska

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 13 okt-03

Skrivet 2005-07-02 kl. 13.05

En whisky tar död på de flesta.

#3 Användaren är offline   Darkness guy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2005-07-02 kl. 15.56

Nej till allt!

#4 Användaren är offline   itshardtobeasaintinthecity

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 7 mar-04

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.18

Det finns någonting som jag hatar. Avskyr. Föraktar. Något som är mer frustrationsdrivande än blöta hårstrån som - utan någon uppmuntran alls - obarmhärtigt fastnar på fingrar och badrumsväggar. Det jag talar om är till och med värre än att få schampo i näsan, eller att läsa om lunarpar som väljer Britney Spears framför Bruce. Jag talar om kaffe. Kaffe! KAFFE!!!
J.K Rowling gav sin kaffeburk ett grodansikte och tvingade henne att inleda varje utstuderat ond mening med "hem hem". Grinchen drack en kopp och bestämde sig för att förstöra julen. Hitler stirrade sig blind ner i den mörka kaffesumpen efter ett oskyldigt kafferep hos grannfruarna och beslutade sig för att utrota allt mörkt i Europa. Ebenezer Scrooge's konsumtion av ovannämnda dryck var det som fick bägaren att rinna över för de tre spökena... Behöver jag fortsätta?
Det är alltså inte de mytomspunna karaktärerna i sig som är onda, utan alla äro blott oskyldiga offer för kaffets makalösa grymhet!

4 anledningar att avsky kaffe:

4) När folk sitter vid köksbordet och upprört drämmer näven i det med jämna mellanrum, medan de fläker ur sig sin förakt mot sådana kommersiella storföretag som Coca-cola, och enbart avbryter sin lilla enmansshow genom att ta några gedigna klunkar kaffe. Goda, smarriga, importerade, lågavlönat handplockade kaffebönor.

3) Gevalia-reklamerna.

2) Att folk förlorar allt sunt förnuft och allmändagligt folkvett de stunder de inte direkt får tillgång till kaffe så snart deras förgiftade, beroende kroppar ropar efter det. I det läget kan dessa människor ta till vad som helst för att komma åt sin älskade, mörka, illaluktande kärlek. De gör U-svängar på motorvägarna som till och med hade fått Arnold själv att avundsjukt rynka på ögonbrynen med ett uttryck av enorm koncentration, för att handla en kopp kaffe för semsterkassans sista 35 kronor på Statoil... De reser tillbaka i tiden och förvandlas till tjuriga 5-åringar som sitter med armarna i kors med munnen i ett oföränderligt upp och ned-vänt "u" och vägrar lyssna eller lyda om de inte får vad hjärtat helst eftertraktar. Ögonen på utövarna är stirriga och ser ut att kunna fly från sina hålor utav minsta uppmuntran, som att till exempel göra ett ljud ifrån sig eller förflytta luften genom att andas. Dragen är i allmänhet misstänksamt lika de vi förhoppningsvis finner i rum med vadderade väggar eller på lobotomi-avdelningar.

1) Man kan tycka att dessa kaffeutövare borde njuta av sitt kaffe till den milda grad att de faktiskt dricker upp det när de precis lagt ut en mindre förmögenhet på att inhandla eländet, och dessutom slängt iväg möjligheten till ett framtida lyckat familjeliv... Men icket! Det verkar som om det finns en oskriven regel att kaffet ska befinna sig överallt, förutom då i magen på denne sjuka människoindivid som vi kallar "utövare". Kaffet ska alltså spillas ut, i tid och otid, och helst utan att ta någon som helst hänsyn till de ting som förstörs utav detta. Tidningar, skolpapper, kontrakt, böcker (bör förtydligas till Borta med vinden), kortlekar... Allt ska offras för detta svarta gift!!!

#5 Användaren är offline   Nebraska

• Local Hero
  • Ikon

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.21

Det gäller bara att ha ett öppet sinne och försöka se saker från ett annat håll.Testat Irish coffe med rättvise märkt KRAVodalt kaffe? :P

#6 Användaren är offline   Wintereyes

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 26 jun-05

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.23

itshardtobeasaintinthecity skrev 2005-07-02 18:18:

Det finns någonting som jag hatar. Avskyr. Föraktar. Något som är mer frustrationsdrivande än blöta hårstrån som - utan någon uppmuntran alls - obarmhärtigt fastnar på fingrar och badrumsväggar. Det jag talar om är till och med värre än att få schampo i näsan, eller att läsa om lunarpar som väljer Britney Spears framför Bruce. Jag talar om kaffe. Kaffe! KAFFE!!!

Är det inte snarare kaffeberoende människor du hatar och föraktar?

#7 Användaren är offline   itshardtobeasaintinthecity

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.25

Wintereyes skrev 2005-07-02 18:23:

Hmm, i och för sig, men det är kaffets förmåga att spillas ut även när utövarna inte är i närheten som stör mig mest. Typ viftande hundsvansar, springsteen.se medlemmar som trillar nerför tv-soffan och spiller ut eländet, termosar som inte fungerar etc. Men tja, för att vara exakt så är det nog allt med kaffe som jag avskyr, inklusive dess utövare :rolleyes:

#8 Användaren är offline   Wintereyes

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.33

itshardtobeasaintinthecity skrev 2005-07-02 18:25:

Wintereyes skrev 2005-07-02 18:23:

Hmm, i och för sig, men det är kaffets förmåga att spillas ut även när utövarna inte är i närheten som stör mig mest. Typ viftande hundsvansar, springsteen.se medlemmar som trillar nerför tv-soffan och spiller ut eländet, termosar som inte fungerar etc. Men tja, för att vara exakt så är det nog allt med kaffe som jag avskyr, inklusive dess utövare :rolleyes:

Även oss som inte är beroende utan bara dricker det emellanåt för att vi tycker det är gott?

#9 Användaren är offline   itshardtobeasaintinthecity

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.39

Wintereyes skrev 2005-07-02 18:33:

Även oss som inte är beroende utan bara dricker det emellanåt för att vi tycker det är gott?

Ah, förlåt, vid närmare eftertanke är det nog mest kaffet jag ogillar ändå.
Ta inte det hela så allvarligt, fick bara ett utbrott efter att min reskompis spillde -tro det eller ej- kaffe över hela tågbänken häromdagen. Efter att tidigare ha spillt på en 50 år gammal bok, mina händer, min tröja när jag skulle på konsert, våran kortlek etc. :)

Så för att göra ett långt snack kort, så hyser jag inga som helst agg mot dig som kaffedrickande person!

#10 Användaren är offline   Wintereyes

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2005-07-02 kl. 17.40

itshardtobeasaintinthecity skrev 2005-07-02 18:39:

Så för att göra ett långt snack kort, så hyser jag inga som helst agg mot dig som kaffedrickande person!

Vilken tur... Ska du ha en kopp? ;)

#11 Användaren är offline   Nebraska

• Local Hero
  • Ikon

Skrivet 2005-07-03 kl. 08.20

Jag hatar skator :evil: .

#12 Användaren är offline   Livrädd med stil

• Dazed and confused
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-03

Skrivet 2005-07-03 kl. 09.41

Vill tacka för ett otroligt underhållande inlägg.

#13 Användaren är offline   Wintereyes

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2005-07-04 kl. 08.01

Jag hatar när folk blandar ihop de och dem.

Nu var det sagt, nu behöver jag inte klaga mer på det.

#14 Användaren är offline   Stained

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 okt-03

Skrivet 2005-07-04 kl. 09.26

Jag hatar Jan Björklund.

#15 Användaren är offline   KakelRadikal

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 14 jun-05

Skrivet 2005-07-04 kl. 09.51

Jag hatar också skator, de skiter på min stutsmatta.

#16 Användaren är offline   Wijken

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 sep-03

Skrivet 2005-07-04 kl. 09.55

Varför lägga sin energi på att hata??

Jag lägger min energi på att älska i stället !!!

#17 Användaren är offline   AlmostFamous

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 21 maj-05

Skrivet 2005-07-04 kl. 09.59

Wijken skrev 2005-07-04 10:55:

Nu är du off-topic! :)

#18 Användaren är offline   KakelRadikal

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 14 jun-05

Skrivet 2005-07-04 kl. 10.06

Wijken skrev 2005-07-04 10:55:

Låter som Ung Vänster här i stan'..

#19 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 jan-04

Skrivet 2005-07-04 kl. 11.50

Nu är jag på gränsen till förbannad! Först kommer det en konstig tråd om att Bruce skulle vara en bluff, sen är den borta när det börjar bli riktigt intressant.Kan någon förklara hur det har gått till?

#20 Användaren är offline   Mattias_rabe

• Tumbling dice
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2005-07-04 kl. 18.39

Soldan skrev 2005-07-04 12:50:

Nu är jag på gränsen till förbannad! Först kommer det en konstig tråd om att Bruce skulle vara en bluff, sen är den borta när det börjar bli riktigt intressant.Kan någon förklara hur det har gått till?

Det är inte meningen att vi ska prata om det tror jag... :ph34r:

(Psst... Så värst intressant var det väl inte egentligen och skulle väl aldrig bli heller, var ju mest ett rent provoceringsförsök som ev hade kunnat spåra ur...)

• (128 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma