springsteen.se: Pianonoter till Jungleland (främst introt) - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Pianonoter till Jungleland (främst introt)

#1 Användaren är offline   Jonasi

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 13 mar-05

Skrivet 2006-01-27 kl. 10.30

Har suttit i flera dagar nu och verkligen försökt ta ut Jungleland på pianot. Men jag får bara inte till det. Har plockat ackorden från springsteen-chords men det låter bara inte rätt det jag gör! Har någon på forumet tillgång till mer detaljerade pianonoter till Junglelands intro eller vet var man kan få tag i såna skulle jag vara väldigt tacksam.

//Jonas

#2 Användaren är offline   ThatTiesThat Bind

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2006-01-27 kl. 15.56

en del av introt börja på ett högt E sedan e allt det andra nedanför E:t alltså E:t e den högsta noten så gör så här.... E, G,C,E,G,B,D,C,F,A,C,G sedan H C D i snabb följd sitt o försök få det att låta rätt...det är en del av introt som ROy spelar om och om igen...i barca dvd e det preics när bruce lyfter på armarna och vill att Roy ska börja spela det är då han spelar detta...om ni förstår :P

#3 Användaren är offline   Viktory

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 jan-04

Skrivet 2006-01-27 kl. 23.24

Jag har intro-noterna på papper kopierade från den-där-boken-med alla-hans-låtar-som-jag-glömt-namnet-på, är du fortfarande intresserad så skicka ett PM så kan jag scanna in det och skicka det till dig.

#4 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2006-01-28 kl. 17.57

Visa inläggViktory skrev 2006-01-27 23:24:

Jag har intro-noterna på papper kopierade från den-där-boken-med alla-hans-låtar-som-jag-glömt-namnet-på, är du fortfarande intresserad så skicka ett PM så kan jag scanna in det och skicka det till dig.

Bruce Springsteen Complete heter boken. :)

/Magnus

#5 Användaren är offline   Jonasi

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 13 mar-05

Skrivet 2006-02-21 kl. 08.26

Tack för alla tips! Hittade Born to Run för piano på sheetmusicplus. Tog iofs tre veckor att få från USA men inte alls oskäligt dyrt. Tyvärr verkar boken du pratar om, Springsteen Complete bara finnas för sång och gitarr. Pianoboken med Born to Run ser dock mycket bra ut, framförallt noterna till Jungleland.

ThatTiesThat Bind: Vet precis vilken del du menar. Är den jag sitter och tragglar på nu. Fort ska det gå!

//Jonas

#6 Användaren är offline   Timmy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 okt-03

Skrivet 2006-02-21 kl. 22.09

Visa inläggJonasi skrev 2006-02-21 08:26:

Tyvärr verkar boken du pratar om, Springsteen Complete bara finnas för sång och gitarr.

Den finns även för piano, om vad jag vet stämmer. Problemet är bara att de inte tryckt upp nya av dom som de gjort med gitarrversionen, av någon outgrundlig anledning.
Vill själv också väldigt gärna ha pianoversionen. Vem spelar egentligen rockgitarr efter noter, anyways? :huh:

#7 Användaren är offline   tom joad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 aug-03

Skrivet 2006-02-22 kl. 13.02

Visa inläggJonasi skrev 2006-02-21 08:26:

Tack för alla tips! Hittade Born to Run för piano på sheetmusicplus. Tog iofs tre veckor att få från USA men inte alls oskäligt dyrt. Tyvärr verkar boken du pratar om, Springsteen Complete bara finnas för sång och gitarr. Pianoboken med Born to Run ser dock mycket bra ut, framförallt noterna till Jungleland.

ThatTiesThat Bind: Vet precis vilken del du menar. Är den jag sitter och tragglar på nu. Fort ska det gå!

//Jonas

Har pianoboken till BTR och är kass på att läsa noter egentligen men tycker inte att varken Jungleland eller Backstreets-introt vekrar helt korrekta, men den funkar bra som en grund åtminstone,.

#8 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2006-02-22 kl. 13.53

Visa inläggTimmy skrev 2006-02-21 22:09:

Vem spelar egentligen rockgitarr efter noter, anyways? :huh:

Sant. B)

/Magnus

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd