springsteen.se: Live 1975-1985 - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Live 1975-1985

#21 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2009-04-05 kl. 14.44

Visa inläggEkis skrev 2009-04-05 15:42:

Tycker det känns helt rätt att snacket klipps bort på denna skiva. Det är ju ändå en samling från flera konserter så jag tar hellre någon extra låt än långa introduktioner, även om Bruce kan vara en mästare på det också. Jag orkar sällan lyssna på snacket mer än en eller två gånger ändå, sen vill man bara skippa det och gå direkt på låtarna. Hade det varit ett konsertdokument hade mellansnacket haft en annan betydelse för känslan men som det är nu känns det umbärligt.
Många fina versioner på framförallt Darkness- och BITUSA-låtarna, till de du nämner ovan vill jag tillägga The promised lan, I'm on fire och Because the night som personliga favoriter från denna box.

Detta kunde i princip vara skrivet av mig.
Håller med till 100%.

#22 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-04-05 kl. 15.04

Visa inläggEkis skrev 2009-04-05 15:42:

Tycker det känns helt rätt att snacket klipps bort på denna skiva. Det är ju ändå en samling från flera konserter så jag tar hellre någon extra låt än långa introduktioner, även om Bruce kan vara en mästare på det också. Jag orkar sällan lyssna på snacket mer än en eller två gånger ändå, sen vill man bara skippa det och gå direkt på låtarna. Hade det varit ett konsertdokument hade mellansnacket haft en annan betydelse för känslan men som det är nu känns det umbärligt.
Många fina versioner på framförallt Darkness- och BITUSA-låtarna, till de du nämner ovan vill jag tillägga The promised lan, I'm on fire och Because the night som personliga favoriter från denna box.

Yes, The Promised Land och Beacause the Night ryker av hetta. Härligt. Fast jag är tveksam till att man la på nya trummor på alla gamla låtar. Känns oetiskt.

#23 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2009-04-05 kl. 15.29

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-04-05 16:04:

Yes, The Promised Land och Beacause the Night ryker av hetta. Härligt. Fast jag är tveksam till att man la på nya trummor på alla gamla låtar. Känns oetiskt.

Gjorde man? Är du säker på det?
På alla gamla låtar?
Vad är gamla låtar?
Alla som inte kom från BitUSA-turneen?

#24 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-04-05 kl. 15.56

Visa inläggSpaceDr skrev 2009-04-05 16:29:

Gjorde man? Är du säker på det?
På alla gamla låtar?
Vad är gamla låtar?
Alla som inte kom från BitUSA-turneen?

När boxen var ny snackade Bruce en del om detta i press. Musician, hette en tidning han gav en bra intervju för. Alla låtar fick samma trumljud för att annars låt det illa. Så 78, 80, 01, 84 fick 85 trummor. Idag hade man nog inte gjort så men CDn var ny då och många artister fick lite ljudspel i de åren. Neil Young ville ju inte släppa något på CD för att han gillade inte ljudet i förhållandet till vinylen.

Lyssnar man på 75 års 2CD fråm Hammersmith så stör inte trummorna i mina öron. De låter underbart.

#25 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2009-04-06 kl. 20.59

Nu är inte jag någon expert på området trummor, men nytt trumljud behöver väl inte rimligtvis innebära nya trumspår, eller? Räcker väl med en skaplig ljudtekniker, för att ratta till rätt, tidsenligt ljud...? :unsure:

#26 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-25 kl. 11.31

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-04-06 kl. 20.59:

Nu är inte jag någon expert på området trummor, men nytt trumljud behöver väl inte rimligtvis innebära nya trumspår, eller? Räcker väl med en skaplig ljudtekniker, för att ratta till rätt, tidsenligt ljud...? :unsure:

Nej, man spelade in trummor (och även annat) på nytt i studio. Det var samma visa med "Tracks"..

#27 Användaren är offline   SevenNightsToRock

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 23 mar-09

Skrivet 2009-11-25 kl. 22.01

Tycker det är intressant att det bara är inspelningar från U.S.A. och inte en ända från europa.

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma