Medlemmarnas guror och annat Vad lirar ni på för nåt...?
Skrivet 2003-09-22 kl. 21.55
Kör endast akustiskt. Har en Takamine och en 12-strängad Yamaha. Sjunger gör jag i stort sett alltid. Det är så tråkigt när det är tyst!!
Favorit Springsteen-låt att lira måste nog vara den akustiska versionen av "No Surrender". Även "Waitin' On A Aunny Day" med den 12-strängade är rätt skoj!!
Vilka är era favoritlåtar att spela??
Favorit Springsteen-låt att lira måste nog vara den akustiska versionen av "No Surrender". Även "Waitin' On A Aunny Day" med den 12-strängade är rätt skoj!!
Skrivet 2005-11-30 kl. 15.33
larsostblom skrev 2003-09-22 21:55:
Backstreets, My Love Will Not Let You Down och Worlds Apart är tre klara favoriter. Gitarronani, som folk brukar uttrycka det.

/Magnus, som även tycker att Bitter Fruit är riktigt trevlig att spela
Skrivet 2010-07-22 kl. 10.05
Bumpar den här lite, förtjänar den.
Gibson Les Paul goldtop med originalmickar.
Gibson Les Paul standard med originalmickar.
Gibson ES 335 (cherry) med originalmickar.
Fender Telecaster American Standard (sunburst) med Joe Barden mickar (hej Bruce).
Fender Telecaster Mexico (svart) med en Little 59 i stallet och en texasmic i halsläget.
Fender Telecaster Highway One (sunburst med svart plektrumskydd) med originalmickar.
Dessa gitarrer kör jag rakt in i (Boss stämapparat och en boostpedal är det enda som ligger mellan) antingen en JCM 800 eller en Marshall Vintage Modern combo (bästa stärkaren jag haft nånsin).
Sen kör jag rätt mycket akustiskt på en Gibson Hummingbird.
Gitarrer är verkligen mitt stora intresse och är anledningen till att jag kör en Golf 2a och bor i en 1a. Prioriterar lite annorlunda misstänker jag.
Gibson Les Paul goldtop med originalmickar.
Gibson Les Paul standard med originalmickar.
Gibson ES 335 (cherry) med originalmickar.
Fender Telecaster American Standard (sunburst) med Joe Barden mickar (hej Bruce).
Fender Telecaster Mexico (svart) med en Little 59 i stallet och en texasmic i halsläget.
Fender Telecaster Highway One (sunburst med svart plektrumskydd) med originalmickar.
Dessa gitarrer kör jag rakt in i (Boss stämapparat och en boostpedal är det enda som ligger mellan) antingen en JCM 800 eller en Marshall Vintage Modern combo (bästa stärkaren jag haft nånsin).
Sen kör jag rätt mycket akustiskt på en Gibson Hummingbird.
Gitarrer är verkligen mitt stora intresse och är anledningen till att jag kör en Golf 2a och bor i en 1a. Prioriterar lite annorlunda misstänker jag.
Skrivet 2010-09-09 kl. 15.23
Yamaha Electone FC-10s

Till en början glappade den en hel del. Skit också tänkte jag. Hade "bara" betalat 300 spänn så sak samma liksom. Men gjorde ett försök att titta lite på innandömet. Där fanns felet. Två spelkort, tre memory-kort, en tändare samt en sked. Ganska säker på att skeden orsakade glappet, tjutet och bruset. Nu låter det hur cleant som helst.

Till en början glappade den en hel del. Skit också tänkte jag. Hade "bara" betalat 300 spänn så sak samma liksom. Men gjorde ett försök att titta lite på innandömet. Där fanns felet. Två spelkort, tre memory-kort, en tändare samt en sked. Ganska säker på att skeden orsakade glappet, tjutet och bruset. Nu låter det hur cleant som helst.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2010-09-10 kl. 11.16