springsteen.se: 2006-10-10 Palalottomatica Sport Palace, Rom Italy - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2006-10-10 Palalottomatica Sport Palace, Rom Italy Setlist

#21 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2006-10-11 kl. 13.59

Hörde på några låtar via telefon via en person som var där igår. Och hans recension är att Bruce kommer ha svårt att leva upp till gårdagens konsert i Stockholm.

Det tror jag också, för just den här typen av musik har svårt att förstås i Sverige eftersom vi inte lever inom den Anglosaxiska-Keltiska musikkulturen utan haft en helt annan musikkultur.
Sen är det trist att många Springsteen fans inte kan ta till sig musiken bara för att det inte är vanlig bredbent rock, för detta är förjävligt bra om man kan rötterna till musiken, tror att det är dags att många börjar bredda sin musiksmak något, ni missar mycket bra musik där ute.
Men gårdagen var för jävligt bra enligt min kontakt.

#22 Användaren är offline   Blixt

• kjell
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 apr-05

Skrivet 2006-10-11 kl. 14.37

Visa inläggBadlands skrev 2006-10-11 14:59:

Hörde på några låtar via telefon via en person som var där igår. Och hans recension är att Bruce kommer ha svårt att leva upp till gårdagens konsert i Stockholm.

Det tror jag också, för just den här typen av musik har svårt att förstås i Sverige eftersom vi inte lever inom den Anglosaxiska-Keltiska musikkulturen utan haft en helt annan musikkultur.
Sen är det trist att många Springsteen fans inte kan ta till sig musiken bara för att det inte är vanlig bredbent rock, för detta är förjävligt bra om man kan rötterna till musiken, tror att det är dags att många börjar bredda sin musiksmak något, ni missar mycket bra musik där ute.
Men gårdagen var för jävligt bra enligt min kontakt.

Härligt att höra faktist :) , jag själv tycker att folkmusik är jävligt cool musik men inte nått jag lyssnar på dagligen,men Woody Guthrie & Hank Williams är la de största inom den genren väl? & PETE seeger hehe han höll ja ju på att glömma ;P . Gillar verkligen det Bruce gör på Seeger sessions och jag kan lätt ta till mig en sån skiva till alltså, fast jag vill ha en E-Street platta med , igentligen känns det som om det kvittar.

#23 Användaren är offline   highwaypatrolman

• walks the valley of love and tears and mystery
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-05

Skrivet 2006-10-11 kl. 15.41

Word!!

Precis vad jag försökte säga till alla "bredbent-e street-rock-konservativa" människor som klagade på senaste plattan när den kom.

#24 Användaren är offline   OscarF

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2006-10-11 kl. 16.31

Min musiksmak är ganska bred. Men bara för att det är nån vid namn Bruce Springsteen som gör den här grejen så betyder det inte att det blir jättebra. Vilket många här och i europa tycker.

Det jag är mest emot är att han kör den här rundan en gång till vilket är overkill. Det var kul en eller två ggr.
Han är alldeles för bra för att agera coverartist.
Sen gillar jag inte hans gamla låtar på den här turnen(undantag city of ruins och fall behind). Dåligt omarrade.

#25 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2006-10-11 kl. 21.14

Visa inläggÖGe skrev 2006-10-11 14:37:

Bara The River ligger kvar till Globen-spelningen. Och i Italien har de ju också spelat Bobby Jean, tänk om man fick höra den också...

Bara två och en halv vecka kvar nu ju :P

Din lyckans ost. :)

Visa inläggBlixt skrev 2006-10-11 15:37:

Härligt att höra faktist :) , jag själv tycker att folkmusik är jävligt cool musik men inte nått jag lyssnar på dagligen,men Woody Guthrie & Hank Williams är la de största inom den genren väl? & PETE seeger hehe han höll ja ju på att glömma ;P . Gillar verkligen det Bruce gör på Seeger sessions och jag kan lätt ta till mig en sån skiva till alltså, fast jag vill ha en E-Street platta med , igentligen känns det som om det kvittar.

Nämn inte Hank Williams i min närvaro! Det räcker med att min gamla gitarrlärare höll honom som den skickligaste gitarristen i världen! :P

/Magnus

#26 Användaren är offline   Tompajames

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 7 okt-06

Skrivet 2006-10-12 kl. 12.42

Tycker det är kul att se att Bruce Brinner för detta projekt, man kan ju inte klaga på hans energi under dessa konserter. Tror nog att han har haft en sån här skiva och turne i bakhuvet länge eftersom han då och då lirat Woody och gammal musik lite då och då :) , tror inte att man gör en sån här platta för att komma på topplistan precis, och det är inte första gången Bruce gör om sina gamla klassiker. det har han väl hållt på med dom senaste 30 åren. Den nya versionen av plattan tycker jag inte man kan klaga på heller. 3 låtar varav en ny och några videos, inte många artister har så mycket extra när dom ger ut saker på nytt.

#27 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2006-10-12 kl. 14.33

Om man missar Hank Williams så missar man mycket. Det är från Hank inspirationen till Darkness, the River och Nebraska kommer från, rent textmässigt, Hank är i mitt tycke nästan bättre än Bruce att berätta om det strävsamma livet.

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma