springsteen.se: 2006-10-30 Globen Arena, Stockholm, Sverige - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (5 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2006-10-30 Globen Arena, Stockholm, Sverige Setlist

#81 Användaren är offline   Biwallo

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 13 apr-05

Skrivet 2006-11-01 kl. 14.07

Kanske inte rätt tråd men är det någon som vet vad outro låten som spelades i globen heter och var man kan få tag på den?
Alltså låten som spelades direkt efter konserten när de tände upp i globen.

#82 Användaren är offline   Timmy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 okt-03

Skrivet 2006-11-01 kl. 16.19

Visa inläggBiwallo skrev 2006-11-01 14:07:

Kanske inte rätt tråd men är det någon som vet vad outro låten som spelades i globen heter och var man kan få tag på den?

Heter "Down to the River to Pray", minns dock inte artist.
När slopades den som walk-in förresten? Var nåt helt annat i förrgår väl? :unsure:

#83 Användaren är offline   Onk

• Gasoline boy
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 jun-03

Skrivet 2006-11-01 kl. 16.30

Visa inläggBiwallo skrev 2006-11-01 14:07:

Som Timmy sa så heter den "Down to the river to pray" och spelas av Alison Krauss. Låten finns med i soundtracket till filmen "O brother, where art thou?".

#84 Användaren är offline   Biwallo

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 13 apr-05

Skrivet 2006-11-01 kl. 17.49

Visa inläggTimmy skrev 2006-11-01 16:19:

Heter "Down to the River to Pray", minns dock inte artist.
När slopades den som walk-in förresten? Var nåt helt annat i förrgår väl? :unsure:

Visa inläggOnk skrev 2006-11-01 16:30:

Som Timmy sa så heter den "Down to the river to pray" och spelas av Alison Krauss. Låten finns med i soundtracket till filmen "O brother, where art thou?".

Tack för hjälpen! :D

#85 Användaren är offline   PEAN

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 31 maj-04

Skrivet 2006-11-02 kl. 21.16

B) En av de bästa konserter jag har sett med Bruce, är avundsjuk på er som kom över setlisten.

PEAN som får nöja sig med att ha en signerad handskriven setlist av Nils Lofgren's konsert på "Berns" i våras.

#86 Användaren är offline   Bobby_Jean

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-03

Skrivet 2006-11-03 kl. 22.41

Visa inläggOnk skrev 2006-11-01 16:30:

Finn även med på henns utsökta live platta. Live with union station har jag för mig att den heter. GRYM!
Lite overkill, samma låt var den sista som spelades innan konserten började konserten i maj.

Inlägget har ändrats av Bobby_Jean: 2006-11-03 kl. 22.43

#87 Användaren är offline   Tompajames

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 7 okt-06

Skrivet 2006-11-06 kl. 11.37

låten som lirades innan Atlantic city i globen heter I´m movin on och lirades av Hank Snow

#88 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 apr-04

Skrivet 2008-08-26 kl. 11.57

Fan vad jag älskar THE RIVER i versionen med SSB =)

#89 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2008-08-26 kl. 15.21

Inte igår det hände nåt i denna delen av forumet :lol:

#90 Användaren är offline   PEAN

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 31 maj-04

Skrivet 2008-08-27 kl. 13.13

Visa inläggEmpty_Sky skrev 2008-08-26 12:57:

Fan vad jag älskar THE RIVER i versionen med SSB =)

:rolleyes: Detta är nog den vackraste versionen av "River" som han har gjort. Versionen från Freehold 8:e november är inte & leka med den heller, men som den lät under "Reunion" turen vill jag bara förtränga...

#91 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2008-08-27 kl. 14.01

Visa inläggPEAN skrev 2008-08-27 14:13:

men som den lät under "Reunion" turen vill jag bara förtränga...

Se, så olika vi fans är, jag tycker nämligen att det är den bästa av dem alla. :)

#92 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2008-08-27 kl. 14.38

Tror ändå The River låter bäst i mina öron från Born In The U.S.A. turnén med munspelet i slutet...Ryser när jag tänker på det.

#93 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2008-08-30 kl. 11.00

För att inte tala om 03' med Soozies fiol i slutet..

#94 Användaren är offline   junglelandlover

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2009-02-01 kl. 18.47

Har inget speciellt att skriva förrutom att jag var på denna konserten. Sen är det lite kul att vara den som skrev senast i tråden... :rolleyes:

#95 Användaren är offline   johnny66

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 1 nov-03

Skrivet 2009-02-01 kl. 20.29

Visa inläggjunglelandlover skrev 2009-02-01 18:47:

Har inget speciellt att skriva förrutom att jag var på denna konserten. Sen är det lite kul att vara den som skrev senast i tråden... :rolleyes:

Det var inte jag, och det är faktiskt ganska märkvärdigt. Eller hur?

#96 Användaren är offline   junglelandlover

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 1 jul-08

Skrivet 2009-02-04 kl. 16.37

Nu har jag kommit på något vettigt att säga... Vi satt längst bort från scen på kortsidan, med ett gäng tradiga (skånskt uttryck) medelålders säckpotatisar som bara verkade vilja komma där ifrån. En kille satt och sms:ade hela spelningen igenom. Det var först när mannen sa: "get your swedish asses of your seats" som jag vågade resa mig upp. Typ fyra runt omkring mig hängde på. Ur de perspektivet så var det en kass konsert. Som att sitta utanför ett förnster och titta in på andra som festar och dansar och lever loppan...

Mitt starkaste minne från konserten musikaliskt: The River... vilken version alltså!!! Konserten var kanon musikaliskt men nötterna runt omkring mig pajade alltihop. Nästa gång står jag!!!

#97 Användaren är offline   Biggles

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 31 aug-07

Skrivet 2009-08-15 kl. 17.01

Visa inläggjunglelandlover skrev 2009-02-04 kl. 17.37:

Nu har jag kommit på något vettigt att säga... Vi satt längst bort från scen på kortsidan, med ett gäng tradiga (skånskt uttryck) medelålders säckpotatisar som bara verkade vilja komma där ifrån. En kille satt och sms:ade hela spelningen igenom. Det var först när mannen sa: "get your swedish asses of your seats" som jag vågade resa mig upp. Typ fyra runt omkring mig hängde på. Ur de perspektivet så var det en kass konsert. Som att sitta utanför ett förnster och titta in på andra som festar och dansar och lever loppan...

Mitt starkaste minne från konserten musikaliskt: The River... vilken version alltså!!! Konserten var kanon musikaliskt men nötterna runt omkring mig pajade alltihop. Nästa gång står jag!!!

Wow, jag har då haft en helt annan upplevelse, där jag stod längst fram till vänster:P Okej inte allra längst fram, men kanske två pers framför mig.

Det här var min första konsert, med Bruce och överhuvudtaget. Köpte biljetten av en klasskompis att ge till min mor som tidig julklapp, men hon tyckte jag borde gå istället, hon har ju sett Bruce en hel del gånger.
Jag lyssnade inte på Bruce just då, så hon gav mig Seeger Session plattan att lyssna in mig till. Jag spelade den några gånger och upptäckte efter ett tag att jag faktiskt sjöng med i vissa låtar, ett tydligt tecken på att jag gillade dem. Det var ju lite oväntat, då det är ganska olikt allt annat jag lyssnade på under den tiden.
Till slut kom konsertdagen. (Jag var 15 år btw). Jag skulle dit själv, hade ståbiljett, och tänkte att "det nog är roligast ju närmare scenen man är). Jag drog tidigt och kom fram till Globen runt 12, Måndagen 30 Oktober, 2006. (Glömmer det aldrig). Märkte till min förvåning det utmärkta nummer-kö-systemet som underlättade allt en hel del. Märkte också två saker angående Bruce publiken:
1. De var mycket trevliga.
2. De var betydligt äldre än mig.

Sen kom vi till slut in, och jag upptäckte till min förvåning att jag hamnade väldigt långt fram (jag tror jag hade nr. 157 eller nåt sånt, och väntade mig att stå rätt långt bak, gimme a break, jag var 15 år!). Satt där ett tag, sen ställde man sig upp med de andra, sen släcktes ljuset och Globen vrålade och sen kom bandet ut. Sen började konserten, vilket nog inte var så oväntat.

Jag minns att under någon av de första låtarna (kan varit John Henry eller Old Dan Tucker) så fick jag ögonkontakt med Bruce. Han gick längst med scenkanten. Vi fick ögonkontakt och jag vinkade och minns hur han liksom sken upp och vinkade tillbaka. Naturligtvis glömmer han en sådan händelse efter några minuter, men jag kände ändå en viss glädje, trots att jag inte visste så mycket om karln.

Jag var förkrossad när konserten var slut, för det hade varit, utan överdrift, den roligaste kvällen i mitt liv. Bruce och bandet spelade makalöst bra, och energin var på topp. Ur mitt perspektiv nere i publikhavet så verkade publiken rent extatisk genom hela konserten.

Under sommaren har jag lyssnat mycket på den Bootleg som finns, och har lite att säga om varje låt:

Atlantic City:
Enligt mig, bättre än orginalet. Känns mer mörk och passande till temat.

John Henry:
En av mina favoriter på skivan, trodde den skulle komma senare. Slutet är fantastiskt.

Old Dan Tucker:
Bra, mycket bra, med tanke på att låten egentligen inte bjuder på något speciellt.

Further On (Up the Road):
Fin melodi, tycker det är kul att Bruce ger andra sångare plats att visa vad de går för.

Jesse James:
Greg Liszt rockar med banjon. Publiken är pepp. Bruce är glad. Allt är, med andra ord, underbart!

O, Mary Don't You Weep:
!!!

Growin' Up:
Jo, den är bra, "for my young fans out there!"=me :P.

Jesus Was An Only Son:
Om jag har fattat det rätt var det här den första gången han spelade den med SSB. Mycket fin låt.

Erie Canal:
En av mina favoriter från skivan. Inte sämre här.

My Oklahoma Home:
Av nån anledning tyckte jag inte så mycket om den på skivan först, men efter det här fick jag se saken i nytt ljus...

Love of the Common People:
Lite annorlunda sound...jag gillar den, men var nog bland det sämre på konserten.

The Ghost of Tom Joad:
Vacker...så vacker...

Mrs. McGrath:
Som ovan, vacker.

How Can A Poor Man Stand Such Times And Live
Sämsta på konserten om man frågar mig. Fortfarande bra, men i jämförelse...

Jacob's Ladder:
Jag tror jag dör. Det är för bra. Bruce skriker som en tok i början och slutet, låter helt makalöst, bandet är fantastiskt, publiken underbar, det är FÖR bra!

Long Time Comin'
Bra...bra.

Open All Night:
Wow, det här är bra musik. Skillnaden mot orginalet (som jag hörde senare) är makalös. Bruce har lyft sången till något direkt gudomligt underhållande!

Pay Me My Money Down:
......behöver jag säga nåt?

The River:
Bästa versionen som gjorts av denna låt. Långt bättre än orginalet. Jag skämtar ICKE

You Can Look (But You Better Not Touch):
Minns tydligt att man spelade på en tvättbräda under den här, tyckte jag var kul. Grymt bra version.

When the Saints Go Marching In:
Wow, förvånande, jag menar, den brukar väl vara munter och snabb, den här låten? Vafan, det låter ju bra, ska inte klaga.

This Little Light of Mine:
Rolig och fin låt, bandet presenteras, jag känner att slutet är nära...

American Land:
Och här är det. Hade aldrig hört låten tidigare, men jag älskade den redan innan den var slut. Publikens ooande under slutet är inpräntat i minnet på mig, Bruce studsar runt och eggar folk till att hoppa. Det är bra. Det är fantastiskt. Det är hjärtattack-kvalité!

Sen tog det ju slut. Var väl synd på en sån kväll. Angående publiken har jag något minne om att han och bandet vid ett tillfälle bara stod och stirrade förbluffat ut över Globen på en publik som skrek efter mer, mer mer! Det är klart, man får olika perspektiv beroende på var man står, men för mig, var denna konsert kanske den bästa av de fyra jag sett med Bruce. Toppbetyg!

• (5 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 3
  • 4
  • 5
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma