springsteen.se: Nyss sedda konserter - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (57 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Nyss sedda konserter

#21 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2006-11-10 kl. 17.54

Visa inlägghaavard skrev 2006-11-07 22:46:

Möjligt att dom kommer från hela världen för att det är tidtypisk, men vackert? Tror jag inte på. Skal man ha nåt vackert i Göteborg så går man till Storan! Entrén kanske är bra, men jag är själv ganska intresserad i arkitektur och ser utan problem att själva musiksalen är nåt som bara arkitektens mor kan tycka om... -_-

Sorry Haavard men nu gör du bort dig rejält. :P

#22 Användaren är offline   Fisherking

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2006-11-10 kl. 22.29

Var och såg Lisa Miskovsky :wub: igår på Trädgårn. Där var det riktigt bra ljud och faktiskt en riktigt bra konsert. Tyckte hon verkade lite tafatt på förra turnén men nu såg ut att trivas som fisken i vattnet.

Avslutande "You dance just like me" framförde Lisa ensam på scen med darr på rösten och tårfyllda ögon. Svårt att stå 2 meter ifrån och inte kunna göra annat än att lyssna när man helst vill kramas.

Det är inte bra för min image som Rock´n roll-kille att erkänna att man gillar Patrik Isaksson och Lisa Miskovsky men det är väl så när man börjar bli gammal.

#23 Användaren är offline   SherryDarling

• Living Loving Maid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2006-11-11 kl. 01.03

Oj, den senaste jag sag var sista Holmdel med Bruce... Illa! Det var alldeles for lange sen jag var pa konsert!

Forhoppningsvis blir det i alla fall Ryan Adams den 6:e december i NYC!

Rock On!

Lina

B)

#24 Gäst_prove it all night_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2006-11-12 kl. 22.43

Jag var på en konsert för osignade band o soloartister i helgen, fanns en del bra där faktiskt! :)

Nästa blir Kris Kristofferson, Sthlm
Hyllningskonsert till Björn Afzelius i Köpenhamn
ev. Anna Ternheim Västerås

#25 Användaren är offline   tom joad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 aug-03

Skrivet 2006-11-13 kl. 12.26

Visa inläggprove it all night skrev 2006-11-12 22:43:

Jag var på en konsert för osignade band o soloartister i helgen, fanns en del bra där faktiskt! :)

Vardå nånstans?

#26 Användaren är offline   Wede

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Gold members
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2006-11-13 kl. 14.00

Jag var och såg Motley Crue och Aerosmith på Hollywood Bowl i tisdags. Fantastisk arena!

/Anders

#27 Användaren är offline   johnny66

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 1 nov-03

Skrivet 2006-11-13 kl. 18.58

Visa inläggWede skrev 2006-11-13 14:00:

Jag var och såg Motley Crue och Aerosmith på Hollywood Bowl i tisdags. Fantastisk arena!

/Anders

Så fantastiskt att du glömde titta på konserten?

Per som undrar om Aerosmith håller stilen...

#28 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2006-11-13 kl. 19.32

Visa inläggFowler skrev 2006-11-06 16:01:

Såg Anna Ternheim i fredags i Norrköping 5 plus helt klart.... en av de bästa konserter jag vart på! Top 5 lätt! en sån där konsert jag längtat efter, att bara få stå i njuta.. inte behöva klappa med och skrika! Va skönt att få uppleva en sån spelning så kort efter Springsteens katastrof! Bara Hellstrands spelning på Lokal i Norrköping och båda Springsteens 05 ligger före Ternheim som jag känner just nu! Det händer så mycket musikmässigt i ternheimslåtar... så mycket olika typer av mystiska stämningar som bara svävar runt... bandet bakom henne gör nog hälften av hela upplevelsen... sen är hon ju så söt också :whistle:

Bästa låtarna i fredags:
Nights in Goodwill... bäst av alla... hade aldrig hört den tidigare så har fallit pladask för den nu!
French Love
One to Blame
Tribute to Linn... en dröm att få höra den
Shoreline...wow.. hade inte vågat hoppats på att hon skulle spela den
Såg Europe i lördags och fick höra Sign of the times B) .. inte illa... men annars så är de ju väldigt bleka... lite för opoetiskt för att kunna få mer än 2 plus!

Glömde bort att säga att no Subtle Men och Such a lonely soul var mycket kompaktare å mäktigare än på skivan! JAg är fortfarande lite berusad efter Annas fantastiksa spelning

#29 Användaren är offline   Nord

• Tougher Than The Rest
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2006-11-13 kl. 20.03

Spelade hon China girl? :rolleyes:

Ska se Anna imorrn. Såg just att TAW är med som support på turnén, nice överaskning!

#30 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2006-11-14 kl. 19.44

Var på Jazzå i GBG igår (på trevlig dejt för övrigt) och där var det öppen scen (det brukar de visst ha på måndagar). Det anmärkningsvärda var att de som var uppe o spelade var så jävla bra. Först en bluestrio, sen en ensam bossa-kille (då ropade nästkommande blueskille CHE GUE VARA om o om igen till honom - fel land, fel språk), sen nästkommande blueskille. John Lee Hooker-stuff o Robert Johnsson. Och lite Dylan. Allihop var faktiskt riktigt bra. Och ingen sjöng falskt som flera av Idol-kidsen ofta gör, om man nu ska jämföra osignade förmågor.

Så det är ett tips till alla göteborgare här, slink in där, ta en öl och lyssna alldeles gratis! Minst en kväll i veckan (ring o fråga!)

#31 Gäst_prove it all night_*

Skrivet 2006-11-14 kl. 22.56

Visa inläggtom joad skrev 2006-11-13 12:26:

Vardå nånstans?

På nåt som heter 100% osignat. Tror det finns på flera ställen i landet. Sthlm, Göteborg och säkert i många andra städer.

Undrar om någon såg Magnus Lindberg i Sthlm i helgen, jag hörde att han lirade Factory (Bruce) som extranummer.

Vill se en jazz-konsert. Får se vad som dyker upp.

#32 Användaren är offline   Wede

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Gold members
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2006-11-14 kl. 23.00

Visa inläggjohnny66 skrev 2006-11-13 18:58:

Så fantastiskt att du glömde titta på konserten?
Per som undrar om Aerosmith håller stilen...

Ingen fara, vi såg scenen också. Och trots att vi satt långt, långt till sidan (långt bak, billiga biljetter) kändes det ändå som om vi satt mitt framför scenen. Fantastisk arena, som sagt.

Aerosmith rockade på riktigt bra, helt klart en sevärd upplevelse. Även Motley Crue var sevärda, eller var det mer alla deras pyrotekniska effekter?

/Anders

#33 Användaren är offline   Lost in the Flood

• and in the Supermarket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 apr-05

Skrivet 2006-11-15 kl. 00.05

Visa inläggNord skrev 2006-11-13 20:03:

Ska se Anna imorrn. Såg just att TAW är med som support på turnén, nice överaskning!

Jag var också där ikväll. Tusan vad bra det var!! Ibland naket och vackert, ibland grymt mangel. Hon ber publiken om requests, hon är jättesöt, ja vad mer kan man önska.
Hade ingen att gå med, men bestämde mig ändå idag för att gå själv, vilket jag är väldigt glad för nu. Cyklade ner under dagen och fick plats på rad 14. Innan extranummren lämnar två tjejer sina platser längst fram i mitten för att komma först till signeringen efter tror jag. Synd för dem, bra för mig! Smög ner, snodde en av platserna och fick avnjuta de två sista låtarna på bara några meters avstånd. När det var slut gick jag fram och norpade Annas setlist, vilken jag sen fick signerad. Passade även på att fråga Anna om hon var trollkarl, för som jag förklarade för henne så var konserten helt magisk! Hon blev glad. Jag kommer vara glad länge.

#34 Användaren är offline   Mattias_rabe

• Tumbling dice
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2006-11-15 kl. 10.16

Visa inläggLost in the Flood skrev 2006-11-15 00:05:

Passade även på att fråga Anna om hon var trollkarl, för som jag förklarade för henne så var konserten helt magisk!

:lol: Den var ny!

#35 Användaren är offline   Lost in the Flood

• and in the Supermarket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 apr-05

Skrivet 2006-11-15 kl. 17.21

Visa inläggMattias_rabe skrev 2006-11-15 10:16:

:lol: Den var ny!

Kom på den när jag stod i signeringskön och väntade, rätt nöjd med den får jag säga :P

#36 Användaren är offline   Marvin

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 feb-04

Skrivet 2006-11-16 kl. 16.23

Visa inläggLost in the Flood skrev 2006-11-15 17:21:

Kom på den när jag stod i signeringskön och väntade, rätt nöjd med den får jag säga :P

Liiiite cheesy bara. :lol:

#37 Användaren är offline   Fisherking

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer

Skrivet 2006-11-16 kl. 19.47

Ingen konsert direkt men var med jobbet och såg After Darks föreställning på Rondo i Gbg. Proffsigt gjort men det är så långt ifrån det jag gillar så jag fick nästan rysningar. Män som mimar till schlagerlåtar iklädda damkläder. Mitt betyg blir, fruktansvärt!

Har Ternheim nästa fredag och sedan är det inget förrän i mars när TAW kommer till Götet. Får scanna ticnet efter lite roliga konserter tror jag.

(Edit några minuter senare)
Hittade något kul med en gång faktiskt.
Magic Numbers Trädgår´n 24 jan 20.00
Be there or be square!

Inlägget har ändrats av Fisherking: 2006-11-16 kl. 19.54

#38 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2006-11-17 kl. 19.14

Visa inläggFisherking skrev 2006-11-16 19:47:

Hittade något kul med en gång faktiskt.
Magic Numbers Trädgår´n 24 jan 20.00
Be there or be square!

Åh de vill jag se. Tack för tipset!

#39 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2006-11-18 kl. 01.08

Visa inläggWede skrev 2006-11-14 23:00:

Ingen fara, vi såg scenen också. Och trots att vi satt långt, långt till sidan (långt bak, billiga biljetter) kändes det ändå som om vi satt mitt framför scenen. Fantastisk arena, som sagt.

Aerosmith rockade på riktigt bra, helt klart en sevärd upplevelse. Även Motley Crue var sevärda, eller var det mer alla deras pyrotekniska effekter?

/Anders

Aerosmith är egentligen det enda hårdrocksband bland mina favoriter som jag inte sett live men vill se! När var de i Sverige senast? Minns att det var nån konsert jag ville åka på men som ställdes in. Hoppas för övrigt på att Def Leppard kommer tillbaka till sverige igen, de var helt grymma då jag såg dem på srf i somras. Om jag ska tillägga något i nyss sedda konserter så får det bli Europe på palace i Kalmar för några veckor sedan, bättre än när jag såg dem förra turnén i Linköping.

Rock on!

#40 Gäst_P.Vitti_*

Skrivet 2006-11-18 kl. 01.44

Maiden i Globen! Grymt och underbart!

• (57 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »