springsteen.se: Småsaker om U2 - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (27 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Småsaker om U2 Övrigt: saker som inte är värda en egen tråd

#21 Användaren är offline   Hallis

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 20 jun-03

Skrivet 2008-11-16 kl. 12.50

Visa inläggMagic Duck skrev 2008-10-28 20:52:

Då är det bara att ta fram stoppuret och klocka låt för låt och även pauserna mellan dem. Inväntar resultatet med intresse.

Mysterium löst :)
Ca 3 minuter in i The Electric Co börjar Bono nynna på en annan låt och sjunger nån strof , allt detta är bortklippt på nyutgåvan.
Tror jag behåller min gamla skiva.

#22 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2008-11-16 kl. 16.06

Visa inläggHallis skrev 2008-11-16 12:50:

Ca 3 minuter in i The Electric Co börjar Bono nynna på en annan låt och sjunger nån strof , allt detta är bortklippt på nyutgåvan.

Härligt! :rolleyes: Den som söker visshet får oftast svar... :blush:

#23 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2008-11-17 kl. 09.46

Visa inläggHallis skrev 2008-11-16 12:50:

Va i helvete?!?!? Har de klippt bort Send in the Clowns???? Det bästa i hela låten!!!!! Har Stephen Sondheim protesterat eller vad är det frågan om????
:rant:

#24 Användaren är offline   Asok

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 okt-03

Skrivet 2008-11-18 kl. 10.09

Visa inläggGiorgio skrev 2008-11-17 09:46:

Va i helvete?!?!? Har de klippt bort Send in the Clowns???? Det bästa i hela låten!!!!! Har Stephen Sondheim protesterat eller vad är det frågan om????
:rant:

Men så får de väl inte gör heller!???? :evil: :evil:

#25 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-06

Skrivet 2008-11-26 kl. 08.18

Fler remastrade album på gång! Enligt u2.se kommer The Unforgettable Fire & Achtung Baby under 2009! :D

#26 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2008-11-26 kl. 12.22

Visa inlägggloria skrev 2008-11-26 08:18:

Fler remastrade album på gång! Enligt u2.se kommer The Unforgettable Fire & Achtung Baby under 2009! :D

woho! mer dyra utgåvor men jag diggar ju att de börjar släppa ut lite udda låtar.

#27 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2008-12-05 kl. 01.20

Var på U2 3D på Bio Roy (heter faktiskt så) igår kväll. 3D-effekten gjorde att det stundtals kändes som om man stod mitt i publiken med armar viftande omkring sig och ibland med bandet på en armlängds avstånd. Ni som har möjlighet SE DEN!!! Det enda negativa jag kan säga är att det var synd att det inte var hela konserten. Jag gissar att ca 30 minuter saknades. Filmen höll på i 1 tim 25 min.

#28 Användaren är offline   Anton

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2008-12-05 kl. 11.40

Håller med Magic Duck.

U23D är klart sevärd bara man hört talas om bandet i stort sett. Såg den i Stockholm och tycker det var riktigt häftigt med lagom mycket 3D-effekter.

Ljudet var jättebra men ska man vara petig skulle det inte skadat om det varit något högre samt lite mer tryck i basen.

#29 Användaren är offline   malin

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 11 jul-03

Skrivet 2008-12-07 kl. 18.24

Jag håller med både Magic Duck och Anton. Helt fantastisk upplevelse! Jag missade tyvärr Vertigo-turnén, och givetvis är detta inte samma sak som att se den live. Men snudd på...!

Jag och syrran ska se den igen imorgon och har lyckats peppa en rad kompisar att haka på. Jag kan knappt bärga mig till imorgon! :lol:

#30 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-07 kl. 18.54

Gaaa, jag ska nog sluta läsa den här tråden! Tortyr är vad det är! <_< Önskar jag bodde lite närmare och hade möjlighet att gå!

#31 Gäst_Fred_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2008-12-07 kl. 19.42

HEJ BRUCE!

DET ÄR SÅ HÄR DINA KONSERTER SKA FILMAS. INGA MENLÖSA CLOSE-UPS PÅ SÅNGAREN ÖVER 50% AV TIDEN OCH INGA SNABBA TVÅSEKUNDERSKLIPP FÖR ATT SKAPA EN UPPLEVD "INTENSITET". DU ÄR INTE SÅÅ JÄVLA SNYGG, BRUCE. TÄNK ATT FÅ SE EN KONSERTFILM/DVD MED DIG OCH DITT BAND DÄR VI TILLÅTS SE VAD SOM HÄNDER PÅ SCENEN. HELA SCENEN. OCH TÄNK OM VI SÅ FICK SE DIG OCH DE DINA OCH INSTRUMENTEN, PUBLIKEN OCH MIKSTATIVEN I 3D!

Jag ger denna konsertfilm en 5:a av 5 möjliga! Jag gillar U2, men lyssnar sällan på dom. Har sett dom en gång live (Scandinavium 92), har 3-4 skivor med dom, ska nog skaffa några till. Att konserten är klippt är ingenging jag som normal-fan bryr mig om. Att setlistan är ungefär (antar jag) som om Bruce spelat Hungry Heart, I'm on Fire, Born to Run, och andra dylika populära bitar gör mig heller ingenting som ett normal-fan. Jag ville höra de låtar jag tycker om och det fick jag. Grymma versioner dessutom. Och jag fick höra några riktigt bra låtar jag aldrig hört tidigare, t ex Yaweh (eller hur den stavas) och Miss Sarajevo med en FENOMENAL sånginsats av Bono.

Jag har aldrig tidigare förstått vilken tight grupp U2 är rent musikaliskt. Att The Edge är en väldigt speciell, typ helt unik, gitarrist har väl ingen missat, men att få se honom in 3D-action samtidigt som jag får höra det han spelar och få höra hur exakt och snyggt han spelar, överraskade mig positivt. Och att Adam Clayton spelar så exakt och svängigt på sin bas hade jag ingen aning om - förrän nu! Så jävla snyggt det är när basen kommer in i Sunday Bloody Sunday (vid "How long...", tror jag det är) när basen inte bara spelar grundtonen utan han drämmer i med ett fett fläskigt ackord. DET DU, GWT! Dessutom är Larry Mullen JR en riktigt groovy trummis med ett betydligt mer estetiskt tilltalande utseende och spelstil än MW. Han trakterar pukorna såsom pukor bör trakteras.
Bono är rätt bra han också...

Jag svär f ö ed på att sydamerikansk publik sjunger skjortan av italienarna sju dagar i veckan. (Konsertfilmen är nämligen från främst Buenos Aires, men antagligen även från Sao Paolo, Mexico City och ett par ställen till, enligt eftertexten)

Har du ingen biljett eller ingen att gå med? Det finns biljetter kvar och när föreställningen väl börjat så förvandlas du ändå till 3D-format och blir en del av publiken, så du behöver aldrig känna dig ensam. :)
3D-glasögon erhålles på plats. Glöm dock inte lämna tillbaka dom efteråt, ty dom är larmade och det vore onekligen pinsamt att bli påkommen för stöld mitt bland andra medmänniskor.
Eller så tar du med dig dina glasögon från TV-piraterna!

JAG. VAR. DÄR!!!! :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf:

Jag ska se den igen. :)

#32 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-07 kl. 21.57

GOD JUL! :santa:

Och i den här tråden får man kommentera Bonos frisyr ;) , så ska det se ut! :wub:

#33 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-07 kl. 22.19

Visa inlägggloria skrev 2008-12-07 21:57:

GOD JUL! :santa:

Och i den här tråden får man kommentera Bonos frisyr ;) , så ska det se ut! :wub:

åhhhh tack Gloria detta hade jag helt missat. Har inte vart ett sånt troget U2 fan den senaste tiden.

EDIT: Ja så ska håret se ut. Får mig att tänka på Bono cirka 95...mmmmhhhmm :wub:

Inlägget har ändrats av Froggy_Darling: 2008-12-07 kl. 22.21

#34 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-07 kl. 22.23

Visa inläggFroggy_Darling skrev 2008-12-07 22:19:

åhhhh tack Gloria detta hade jag helt missat. Har inte vart ett sånt troget U2 fan den senaste tiden.

EDIT: Ja så ska håret se ut. Får mig att tänka på Bono cirka 95...mmmmhhhmm :wub:

Nä, det har varit lite klent sista tiden....mycke Bruce :whistle: ....

#35 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-07 kl. 22.33

Visa inlägggloria skrev 2008-12-07 22:23:

Nä, det har varit lite klent sista tiden....mycke Bruce :whistle: ....

Själv är jag otrogen med Mozart som lyckas vara mycket mer spännande än ruce trots att han vart död i 250 år eller va det nu är :D

#36 Användaren är offline   jimema

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 4 apr-06

Skrivet 2008-12-08 kl. 21.44

låter kul det där med u3d, ska nog gå snart.

sen är det väl bara att boka biljetter till söderstadion i augusti

http://www.ticket2.c...F0-73B6585AE926

#37 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2008-12-08 kl. 21.49

Visa inläggjimema skrev 2008-12-08 21:44:

Söderstadion? Måste väl vara sämre konsertarena än Malmö Stadion

#38 Användaren är offline   Working On The Highway

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 2 sep-07

Skrivet 2008-12-09 kl. 09.26

Visa inläggjimema skrev 2008-12-08 21:44:

Vad är det där? Det verkar ju knappast vara officiellt släppt på något sätt än?

#39 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2008-12-09 kl. 21.08

Visa inläggFred skrev 2008-12-07 19:42:

HEJ BRUCE!

DET ÄR SÅ HÄR DINA KONSERTER SKA FILMAS. INGA MENLÖSA CLOSE-UPS PÅ SÅNGAREN ÖVER 50% AV TIDEN OCH INGA SNABBA TVÅSEKUNDERSKLIPP FÖR ATT SKAPA EN UPPLEVD "INTENSITET". DU ÄR INTE SÅÅ JÄVLA SNYGG, BRUCE. TÄNK ATT FÅ SE EN KONSERTFILM/DVD MED DIG OCH DITT BAND DÄR VI TILLÅTS SE VAD SOM HÄNDER PÅ SCENEN. HELA SCENEN. OCH TÄNK OM VI SÅ FICK SE DIG OCH DE DINA OCH INSTRUMENTEN, PUBLIKEN OCH MIKSTATIVEN I 3D!

Jag ger denna konsertfilm en 5:a av 5 möjliga! Jag gillar U2, men lyssnar sällan på dom. Har sett dom en gång live (Scandinavium 92), har 3-4 skivor med dom, ska nog skaffa några till. Att konserten är klippt är ingenging jag som normal-fan bryr mig om. Att setlistan är ungefär (antar jag) som om Bruce spelat Hungry Heart, I'm on Fire, Born to Run, och andra dylika populära bitar gör mig heller ingenting som ett normal-fan. Jag ville höra de låtar jag tycker om och det fick jag. Grymma versioner dessutom. Och jag fick höra några riktigt bra låtar jag aldrig hört tidigare, t ex Yaweh (eller hur den stavas) och Miss Sarajevo med en FENOMENAL sånginsats av Bono.

Jag har aldrig tidigare förstått vilken tight grupp U2 är rent musikaliskt. Att The Edge är en väldigt speciell, typ helt unik, gitarrist har väl ingen missat, men att få se honom in 3D-action samtidigt som jag får höra det han spelar och få höra hur exakt och snyggt han spelar, överraskade mig positivt. Och att Adam Clayton spelar så exakt och svängigt på sin bas hade jag ingen aning om - förrän nu! Så jävla snyggt det är när basen kommer in i Sunday Bloody Sunday (vid "How long...", tror jag det är) när basen inte bara spelar grundtonen utan han drämmer i med ett fett fläskigt ackord. DET DU, GWT! Dessutom är Larry Mullen JR en riktigt groovy trummis med ett betydligt mer estetiskt tilltalande utseende och spelstil än MW. Han trakterar pukorna såsom pukor bör trakteras.

Jag svär f ö ed på att sydamerikansk publik sjunger skjortan av italienarna sju dagar i veckan. (Konsertfilmen är nämligen från främst Buenos Aires, men antagligen även från Sao Paolo, Mexico City och ett par ställen till, enligt eftertexten)

Har du ingen biljett eller ingen att gå med? Det finns biljetter kvar och när föreställningen väl börjat så förvandlas du ändå till 3D-format och blir en del av publiken, så du behöver aldrig känna dig ensam. :)
3D-glasögon erhålles på plats. Glöm dock inte lämna tillbaka dom efteråt, ty dom är larmade och det vore onekligen pinsamt att bli påkommen för stöld mitt bland andra medmänniskor.

JAG. VAR. OCKSÅ. DÄR!!!! :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf:

Och visst var det fantastiskt. Jag var ju för övrigt där när det begav sig också. På Ullevi. Och det var en av mina största konsertupplevelser någonsin, kanske den allra största (om det inte varit för nånting som hände 1985). Och då är jag inte ens diehardU2fan. Men nånting oerhört starkt utspelade sig där i min hemstad för 3 år sen. Och detta starka får jag uppleva igen, framför den tredimensionella bioduken på Spegeln i Malmö. Sviten från Sunday Bloody Sunday via Bullet the Blue Sky, Miss Sarajevo/FN-deklarationen, Pride, Where The Streets Have No Name fram till avslutande One är ett oupphörligt flöde av rinnande tårar och bultande kärlek. Bönen i Sunday till Father Abraham medan jätteskärmarna visar loggan CoeXisT bara knäcker mig totalt. Igen. Liksom när Bono tar Pavarottis operaparti i Sarajevo och förvandlar kitschen i originalet till äkta känslor. När den tonar ut och den kvinnliga rösten räknar upp de mänskliga rättigheterna som samtidigt rullar på skärmen. Hur toppar man det? Med Pride. Och mot slutet av den, när publiken sjunger det ordlösa körpartiet, spricker Bono, utan solglasögon äntligen, upp i ett alldeles genuint leende (vilket man ser alltför sällan hos honom). Hur toppar man det? Med Where the Streets Have No Name. Med hela Sydamerikas flaggkartotek konstant rullande upp över ljustavlorna. I Göteborg var det Afrika, vilket kanske var ännu starkare, men detta är också förbannat fint. Och ja, hur toppar man detta? Med One.

Extranumren The Fly och With Or Without You kan såklart inte toppa ytterligare, men behövs för att man skall få lite tid att varva ned och torka kinderna innan man stiger ut i verkligheten igen.

#40 Gäst_prove it all night_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2008-12-09 kl. 21.48

Visa inläggFred skrev 2008-12-07 19:42:

HEJ BRUCE!

Visa inläggGiorgio skrev 2008-12-09 21:08:

JAG. VAR. OCKSÅ. DÄR!!!! :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf:

Och visst var det fantastiskt. Jag var ju för övrigt där när det begav sig också. På Ullevi. Och det var en av mina största konsertupplevelser någonsin, kanske den allra största (om det inte varit för nånting som hände 1985). Och då är jag inte ens diehardU2fan. Men nånting oerhört starkt utspelade sig där i min hemstad för 3 år sen. Och detta starka får jag uppleva igen, framför den tredimensionella bioduken på Spegeln i Malmö. Sviten från Sunday Bloody Sunday via Bullet the Blue Sky, Miss Sarajevo/FN-deklarationen, Pride, Where The Streets Have No Name fram till avslutande One är ett oupphörligt flöde av rinnande tårar och bultande kärlek. Bönen i Sunday till Father Abraham medan jätteskärmarna visar loggan CoeXisT bara knäcker mig totalt. Igen. Liksom när Bono tar Pavarottis operaparti i Sarajevo och förvandlar kitschen i originalet till äkta känslor. När den tonar ut och den kvinnliga rösten räknar upp de mänskliga rättigheterna som samtidigt rullar på skärmen. Hur toppar man det? Med Pride. Och mot slutet av den, när publiken sjunger det ordlösa körpartiet, spricker Bono, utan solglasögon äntligen, upp i ett alldeles genuint leende (vilket man ser alltför sällan hos honom). Hur toppar man det? Med Where the Streets Have No Name. Med hela Sydamerikas flaggkartotek konstant rullande upp över ljustavlorna. I Göteborg var det Afrika, vilket kanske var ännu starkare, men detta är också förbannat fint. Och ja, hur toppar man detta? Med One.

Extranumren The Fly och With Or Without You kan såklart inte toppa ytterligare, men behövs för att man skall få lite tid att varva ned och torka kinderna innan man stiger ut i verkligheten igen.

HÄRLIGT! Rolig läsning, jag gläds med eder. Verkar vara grymt bra! :) En sån film skulle Bruce göra.

• (27 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma