springsteen.se: Småsaker om U2 - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (27 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Småsaker om U2 Övrigt: saker som inte är värda en egen tråd

#41 Gäst_Fred_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2008-12-09 kl. 23.47

Visa inläggprove it all night skrev 2008-12-09 21:48:

HÄRLIGT! Rolig läsning, jag gläds med eder. Verkar vara grymt bra! :) En sån film skulle Bruce göra.

Hej din solstolle!
Ska vi byta plats? ;)

#42 Gäst_prove it all night_*

Skrivet 2008-12-10 kl. 00.01

Visa inläggFred skrev 2008-12-09 23:47:

Hej din solstolle!
Ska vi byta plats? ;)

Hej på dej!

Nä, jag har slängt mina TV-piraternagrönrödapappglasögon. För många år sen. Trodde inte jag skulle behöva dom mer liksom. Men Solstollarna går bra! Då behöver jag bara en solstolle. (Mig själv).Och en stol. Åttaåttaåttaaaaa UllaBella med sekreterare.

/Knegoff

Skumberg hälsar

#43 Användaren är offline   jimema

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 4 apr-06

Skrivet 2008-12-14 kl. 09.19

Visa inläggjimema skrev 2008-12-08 21:44:

låter kul det där med u3d, ska nog gå snart.

sen är det väl bara att boka biljetter till söderstadion i augusti

http://www.ticket2.c...F0-73B6585AE926

nu har jag sett u23d.se påkvartersb ion i sthlm. Det var hur coolt som hellst. Men jag vet inte om det var för liten duk, för alla människor och prylar såg ut att vara i skala 1:2. kanske beror på vidvinkelobjektiven i kamerorna. Hur som hellst så var det sevärt.

Kan vi inte tillsammans skriva ett brev från swedish fans att ESB spelar in nåt liknande, så vi har nåt att titta på om 10 år eller så när dom defenetift har lagt av. Jag har önskat att bilden stannade kvar liiite längre mellan varje klipp, så man verkligen får känna in hur det var att sitta i publiken på olika platser, eller titta över The Edges axel från hans synvikel över publiken. Ljudet kunde ha varit lite mer tryck i. Och vi i publiken borde ha fått ståplatser för att verkligen få känna att man är där. Tillochmed eftertexterna var sevärda.

#44 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-06

Skrivet 2008-12-18 kl. 21.02

JAAAAA!Bild ÄNTLIGEN!!!!!! Bild2 MARS SMÄLLER DET!!!!! BildNYTT ALBUM!!!Bild

Och här är dom:
Bild

U2.com

Känns som om 2009 kan bli ett bra år!

#45 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2008-12-18 kl. 22.49

Visa inlägggloria skrev 2008-12-18 21:02:

Och här är dom:
Bild

U2.com

WHAT!!! WEEEEEEEIIIIII! Underbar nyhet nu när man har hamnat i en extrem post-uppsats koma efter att ha skickat in den idag.

Nu hoppas vi bara att gubbarna har slängt ihop något underbart men det tvivlar jag inte på. :wub:

Bild
"Yeah! We're like totaly done now so you swedish folks can stop bugging me now. Bye!"

#46 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2008-12-20 kl. 10.20

Den här nyheten var nästan bättre än Bruce kommande platta! :yupi3ti3zf:

#47 Gäst_Fred_*

Skrivet 2008-12-20 kl. 16.03

Visa inläggFroggy_Darling skrev 2008-12-18 22:49:

Nu hoppas vi bara att gubbarna har slängt ihop något underbart men det tvivlar jag inte på. :wub:

Med perfektionisten och geniet Daniel Lanois vid rodret så kan det ju inte bli annat än något underbart.

#48 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2008-12-20 kl. 16.07

Visa inlägggloria skrev 2008-12-18 21:02:

Och här är dom:
Bild

U2.com

Känns som en stor sak om U2. :)

#49 Användaren är offline   JoshuaTree

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2008-12-20 kl. 17.32

Visa inläggwherethebandsare skrev 2008-12-20 16:07:

Det är verkligen så att det är en enormt mycket större grej när U2 ska släppa nytt än när något annat band jag bevakar ska göra det. Dels beror det väl på att de inte släpper nytt så ofta, men också för att de har gjort så tvära svängar förr vilket gör nya släpp så spännande. U2 har en galen fanbase dessutom :lol:

#50 Användaren är offline   gloria

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-20 kl. 19.47

Visa inläggwherethebandsare skrev 2008-12-20 16:07:

Tänkte exakt samma, men "Småsaker om U2" fick duga... :P

Visa inläggJoshuaTree skrev 2008-12-20 17:32:

Det är verkligen så att det är en enormt mycket större grej när U2 ska släppa nytt än när något annat band jag bevakar ska göra det. Dels beror det väl på att de inte släpper nytt så ofta, men också för att de har gjort så tvära svängar förr vilket gör nya släpp så spännande. U2 har en galen fanbase dessutom :lol:

Jamen visst är det så, det är ju inte direkt så att dom sprutar ur sig album! Det sätter fansen på svåra prov att vänta så länge... :rolleyes: Jag är säker på att det blir bra, frågan är bara vad vi får? Gör dom en helomvändning nu, eller fortsätter dom på samma spår som förra plattan? Om förra kan jag väl iofs säga att jag har inte lyssnat på den i sin helhet på säkert ett år. Den känns lite ojämn, vissa spår gillar jag inte alls och vissa är fantastiska. Hoppas Larry får mer utrymma på nya... Anyway, spännande ska det bli iallafall!

#51 Användaren är offline   Prophet

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 11 apr-06

Skrivet 2008-12-22 kl. 11.40

Låtlistan

Magnificent
Breathe
Winter
No Line on the Horizon
Get Your Boots On
Unknown Caller
Crazy Tonight
Moment of Surrender
Stand Up
Every Breaking Wave

Känns lite mer än outlaw pete och queen..Spännande!!

#52 Användaren är offline   JoshuaTree

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2008-12-22 kl. 11.53

Visa inläggProphet skrev 2008-12-22 11:40:

Låtlistan

Magnificent
Breathe
Winter
No Line on the Horizon
Get Your Boots On
Unknown Caller
Crazy Tonight
Moment of Surrender
Stand Up
Every Breaking Wave

Känns lite mer än outlaw pete och queen..Spännande!!

Crazy Tonight har lite supermarket varning. Men det kanske passar om det var Will.I.Am som jobbat med det spåret.

#53 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-22 kl. 12.31

Jag gillar titeln winter. Men annars är det svårt att analysera låtnamn.

Har lyssnat på U2 sen i förrgår morse och herregud va underbart det är. Har så mycket böcker, dvder och gud vet vad. :wub:

#54 Användaren är offline   Magic Duck

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2008-12-22 kl. 22.54

Snackades det inte om en låt som hette "Sexy Boots" för ett tag sedan eller var det bara taget från luften? Kanske samma låt som "Get Your Boots On" förresten... :unsure:

#55 Användaren är offline   Giorgio

• Fast i träsket
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-04

Skrivet 2008-12-23 kl. 16.49

Visa inlägggloria skrev 2008-12-20 19:47:

Tänkte exakt samma, men "Småsaker om U2" fick duga... :P

Jag är så glad att ni använder min tråd! Den var visserigen avsedd som ett skämt från början men det känns bara bra att den blivit mer eller mindre officiell U2-tråd här på forumet. :)

#56 Användaren är offline   Prophet

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 11 apr-06

Skrivet 2008-12-23 kl. 19.17

Visa inläggGiorgio skrev 2008-12-23 16:49:

Jag är så glad att ni använder min tråd! Den var visserigen avsedd som ett skämt från början men det känns bara bra att den blivit mer eller mindre officiell U2-tråd här på forumet. :)

skall man diskutera U2 måste man göra det här, på det värdelösa U2.se forumet går det ju inte att diskutera, det kryllar av korrekthetspoliser så man blir dålig i magen. Ett forum är väl för att diskutera olika åsikter om saker, men på U2 om man sågar en sång som andra tycker om så får man kommentaren att alla får tycka som dom vill....jo det vet vi ju!..men varför ha ett forum om man inte kan diskutera och tycka olika?

Jag tycker därför det är skönt att kunde säga högt och tydligt här att Mofo är en skitlåt!!!! aaaahh skönt att säga det, och var så välkomna med yksor och halshugg mig för min dåliga smak...men skönt att kunde säga vad man tycker.

Måste tillägga att U2.se sidan är fantastiskt bra och väl uppdaterat så det är ändast forumet som får kängan.

men vem behöver U2.se forumet när man har springsteen.se med en småsaker om u2 tråd?

#57 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-23 kl. 19.41

Visa inläggProphet skrev 2008-12-23 19:17:

skall man diskutera U2 måste man göra det här, på det värdelösa U2.se forumet går det ju inte att diskutera, det kryllar av korrekthetspoliser så man blir dålig i magen. Ett forum är väl för att diskutera olika åsikter om saker, men på U2 om man sågar en sång som andra tycker om så får man kommentaren att alla får tycka som dom vill....jo det vet vi ju!..men varför ha ett forum om man inte kan diskutera och tycka olika?

Jag tycker därför det är skönt att kunde säga högt och tydligt här att Mofo är en skitlåt!!!! aaaahh skönt att säga det, och var så välkomna med yksor och halshugg mig för min dåliga smak...men skönt att kunde säga vad man tycker.

Måste tillägga att U2.se sidan är fantastiskt bra och väl uppdaterat så det är ändast forumet som får kängan.

men vem behöver U2.se forumet när man har springsteen.se med en småsaker om u2 tråd?

Nej jag håller med om att forumet på u2.se har tyvärr tappat stilen Det var riktigt bra en gång men nu är det väldigt stillastående. Där är ett bevis på att spammande i form håller även seriösa diskussioner igång. På så sätt att det gör forumet levande så att medlemmarna får en relation till varandra.

Men Mofo är bra ;)

Jag är en stor Pop fantast. Det kan vi gärna snacka om. U2 album. Vad tycker ni om Pop?

#58 Användaren är offline   JoshuaTree

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2008-12-23 kl. 19.49

Visa inläggFroggy_Darling skrev 2008-12-23 19:41:

Nej jag håller med om att forumet på u2.se har tyvärr tappat stilen Det var riktigt bra en gång men nu är det väldigt stillastående. Där är ett bevis på att spammande i form håller även seriösa diskussioner igång. På så sätt att det gör forumet levande så att medlemmarna får en relation till varandra.

Men Mofo är bra ;)

Jag är en stor Pop fantast. Det kan vi gärna snacka om. U2 album. Vad tycker ni om Pop?

Av någon konstig anledning händer det väldigt ofta att jag kommer tillbaks till Pop när jag ska lyssna på U2. Där finns ju rötäggen Miami och The Playboy Mansion, men annars är det en grym skiva. Gone är en av de låtar som jag tycker har bäst texter i hela U2's katalog.

Och Prophet! Jag har hört att det visas Rattle & Hum på Blu Ray i Laholm :rolleyes:

#59 Användaren är offline   kanten

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 sep-03

Skrivet 2008-12-23 kl. 21.04

Visa inläggProphet skrev 2008-12-23 19:17:

Ingen har väl hindrat dig att tycka som du vill om Mofo? En redaktionsmedlem, notera - ej forummoderator, tyckte tydligen att du uttryckte dig lite onödigt starkt angående en låt som en annan medlem tyckte om (att du känner medlemmen privat kanske inte var så lätt att hålla reda på - svarar man i ett publikt forum så är det inte ett "internt" svar). Men något form av hinder för dig att fortsätta diskussionen eller förtydliga din sågning finns väl inte?

Sen är det väl ingen hemlighet att diskussionerna vart tröga på u2.se-forumet det senaste året. Vad det beror på kan man ju spekulera i och du, eller någon annan, är mycket välkommen att dra igång en sådan diskussion i en egen tråd där och iaf jag lovar att svara och/eller hjälpa till i "felsökningen". Eller här. Eller till min mail (marten@u2.se). Eller PM här. Eller PM där. :)

Inlägget har ändrats av kanten: 2008-12-23 kl. 21.22

#60 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2008-12-23 kl. 23.35

Visa inläggkanten skrev 2008-12-23 21:04:

Sen är det väl ingen hemlighet att diskussionerna vart tröga på u2.se-forumet det senaste året. Vad det beror på kan man ju spekulera i och du, eller någon annan, är mycket välkommen att dra igång en sådan diskussion i en egen tråd där och iaf jag lovar att svara och/eller hjälpa till i "felsökningen". Eller här. Eller till min mail (marten@u2.se). Eller PM här. Eller PM där. :)

Jo men visst är det så och jag hoppas att det kommer igång igen nu med nya skivan. Men jag sörjer att ni gjorde om så mycket som ni gjorde. Visst var det rätt "tramsigt" men det hände något även i de mer seriösa diskussionerna.

Men som sagt hoppas jag på bättre tider och lovar att bli en mer frekvent gäst på forumet :)

Nej nu ska jag titta lite på Pop Mart tror jag :wub:

• (27 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden