springsteen.se: 05 April Austin, Frank Erwin Center, TX - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

05 April Austin, Frank Erwin Center, TX Setlisttråd

#21 Användaren är offline   Prophet

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 11 apr-06

Skrivet 2009-04-06 kl. 08.36

28 låtar tredje kvällen!!!!

till nu har han spelat 47 låtar på 5 kvällar!!!

Jag börjar få våta drömmar om stadion, inte vågar jag att inte vara där alla tre kvällar.

#22 Användaren är offline   Pete

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 5 apr-06

Skrivet 2009-04-06 kl. 09.11

Visa inläggKLK skrev 2009-04-06 03:39:

Start - 20:21

1. Badlands
2. Outlaw Pete
3. My Lucky Day
4. Prove It All Night
5. Out In The Street
6. Working On A Dream
7. Seeds
8. Johnny 99
9. Youngstown
10. Working On The Highway
11. Sherry Darling
12. She's The One
13. Because The Night
14. Waitin' On A Sunny Day
15. The Promised Land
16. The Wrestler
17. Kingdom Of Days
18. Radio Nowhere
19. Lonesome Day
20. The Rising
21. Born To Run

22. Hard Times
23. Jungleland
24. Tenth Avenue Freeze-Out
25. I'm A Rocker
26. Land Of Hope And Dreams
27. American Land
28. Glory Days

Slut - 23:15

Då har man sett sin första konsert på denna turnen.

Efter ett antal Shiner Bock som eftersläckning orkar jag inte skriva så mycket. Men men

Sammanfattning: kan jämföras med en medioker Magic spelning

Allt man kunnat befara efter att ha läst setlists och rapporter innan besannas i princip. Visst är det bra men man har hört det mesta förut. Inte för 10-20 år sen utan ifjor. Tycker alla turneerna sedan 1999 (och alla innan dess också förstås) trots allt varit rätt distinkta och verkligen kännts som genomtänkta. Dock förstår jag inte riktigt hur Bruce tänkt här. Känns lite som MTV Plugged projektet. Ooops, jag var visst inte förbered så vi kör det vi redan kan. Ut med några Magic låtar och in men några nya så kör vi ett varv till.

Seeds genom Youngstown var bra och funkade. Because The Night tände till, Sherry Darling är en personlig favorit och The Wrestler var kul att höra. I övrigt var det same same

I I'm a Rocker som jag gillar var det i alla fall en keyboardspelare som missade i introt. Waiting on a Sunny day är så tröttsam och blir inte bättre av att två olika sexåringar fär sjunga några rader. Från Kingdom of Days till The Rising var det segt.

Problemet är lite att det är svårt att se vad Bruce skulle kunna (om han ville) göra för att få fart på det hela. Skulle nog krävas rejäl omarbetning av setlisten vilket känns osannolikt i alla fall för vårturnen.

Ok, nog klagat. Det positiva: Showen funkar onekligen för de flesta. Har sett Bruce i USA en del och publiken i arenan som var förhållandevis liten för USA (12.000?) var grymt entusiastisk. Satt i bra vinkel på nedre etage och i princip stod de flesta på nedre etage up nästan hela tiden. Folk satte sig för The Wrestler och satt sen Kingdom of Days av bara farten. Max snackade ju upp den i gårdagen intervju men den kändes rätt seg för mig.

Var med ett gäng där dom flesta aldrig sett eller ens hade någon stor Bruce koll (dock musik intresserade) och de var alla imponerade. Som en av dom sa (själv musiker): det var den kortaste tretimmars konsert jag varit på.

Har aldrig varit på en (personlig) turne premiär det man bara får 5 låtar som man inte hört tidigare.

Det var slutsålt. Inklusive i princip alla biljetter bakom scen sålda. Såg få tomma stolar där inne men det hindrade inte att man kunde köpa bra biljetter för 40 dollar utanför och kassa för 20 dollar. Då var Austin ändå en av få städer som verkligen varit utsåld och haft lite biljetter i omlopp på backstreets/ebay. Skulle gissa att i Houston på onsdag som i veckovis gått att köpa billigt till kommer man att kunna gå gratis på. Dock tror jag att jag hoppar den och ser något kul här i Austin istället. Med min vanliga tur kör han väl The Price You Pay bara för det men jag tar nog chansen.

Ok, inser att jag låter negativ. Det var ju egentligen en bra konsert (med några undantag). Om det inte varit Bruce alltså. Eller om man kopplar bort att man såg alltihop för mindre än ett år sen.

Kan tillägga att jag avsiktligt inte tjuvlyssnat och bara skummat setlister och rapporter från tidigare. Gjorde att jag inte hade full koll i förväg på vad som skulle komma. alltid kul att kunna se en Brucekonsert så men det hjälpte bara en aning.

Inlägget har ändrats av Pete: 2009-04-06 kl. 09.18

#23 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-04-06 kl. 09.40

Kul det här. I SJ spelade Bruce bara 3 låtar jag gillar. I natt var det 6 st. Ett pat gig till och jag får dussinet favoriter...

#24 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-04-06 kl. 09.51

Härligt!

Nu känns det ganska uppenbart att trubadur-motståndet och kritiken världen över har nått Bruces öron!
Minst en Stadion- kväll blir förmodligen historisk! :)

Inlägget har ändrats av Southside Robban: 2009-04-06 kl. 09.52

#25 Användaren är offline   Lamarider

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 nov-03

Skrivet 2009-04-06 kl. 10.10

Visa inläggSouthside Robban skrev 2009-04-06 10:51:

Härligt!

Nu känns det ganska uppenbart att trubadur-motståndet och kritiken världen över har nått Bruces öron!
Minst en Stadion- kväll blir förmodligen historisk! :)

Precis, det har ju ändå varit en världsomspännande rörelse liknande Earth Hour för att få Bruce att spela rockigare låtar, det har ju hörts från twitter till Rapports 19:30-sändning.

#26 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-04-06 kl. 13.38

Absolut! Och vi har en agent på plats i Austin right now as we write.

#27 Användaren är offline   berra

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 jul-08

Skrivet 2009-04-06 kl. 13.56

ett klipp från Seeds ligger ute på http://brucespringst...news/index.html

Men en trevlig avslutning iaf

#28 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-04-06 kl. 14.10

http://www.youtube.c...h?v=CbvSaUGs_1o

#29 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2009-04-06 kl. 16.57

Efter att ha sett ett antal ESB konserter har man inte många låtar kvar från åren 75-84 att önska, av dessa dök Johnny 99, Sherry Darling och I´m a rocker upp av dem som jag ej upplevt live. Bådar gott! Hoppas han kikar på vilka låtar han missat att spela i Sverige på ett antal år!

#30 Användaren är offline   Tanqueray & Wine

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 24 apr-06

Skrivet 2009-04-06 kl. 21.30

Helt sanslöst vad mäktig Seeds är!! Har alltid gillat den, och nu låter den bättre än någonsin!
Ordentligt magstöd, vrålande så svetten lackas, bestämt pekande hit och dit...oh yeah! Nu lever vi!

"I'd lay one on your shiny chrome
And send you on your way back home"

#31 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2009-04-07 kl. 15.06

Lyssnat igenom booten som kommit ut nu, tempot i Clarence solo i Jungleland är rejält nerdraget. Men Clarence spelar solot hyfsat bra. I'm A Rocker märker man var en request de inte planerat spela, första halvminuten är så dåligt spelad så man sitter och skrattar när man lyssnar.

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-04-07 kl. 15.12

#32 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2009-04-07 kl. 23.16

Med tanke på hur Bruce sedan 2005 valt låtar i Sverige så kan det finnas en tanke på att försöka variera sig lite, 2005 skrev han ner sina setlist i en bok han hade med sig och läste igenom innan han skrev ny setlist för kvällen just för att variera sig kväll efter kväll, jag är tämligen säker på att han skriver ner, ev kollar med handdator på sin hemsida så att han inte ska köra en viss låt nästa kväll, så vi får se hur setlisten ser ut efter tredje kvällen på stadion först då kan man dra slutsatser av den och jämföra med setlistor sen förra året.

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma