springsteen.se: 07 April Tulsa BOK Center, OK - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

07 April Tulsa BOK Center, OK

#21 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-04-08 kl. 13.31

[

PS: Att han har lyckats få så många fans att förtränga att allt har varit skit sedan The Rising är förvisso fascinerande!
[/quote]

När jag blev fan 1980 var det en del fans som tyckte att "The River" var en besvikelse. Jag förstod aldrig dessa åsikter, då. Men nu förstår jag problemet. När en 17 åring på 2000 talet hoppar på Brucetåget så VILL de tro att bruce är bäst just nu. Om Bruce var bäst 81 kan diskuteras bland gourmeterna. Om Bruce är bäst 2003 eller 2009 diskuteras av de som äter sopor och tror att det smakar bäst.

Jag vill också rensa ut skräpet i setlistan och önskar riktig musik på Brucegigen.

Noterar också att CC sabbade SDarling häromdagen, igårkväll var det TPLand. Hur länge ska dessa pinsamheter pågå?

#22 Användaren är offline   Anton

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2009-04-08 kl. 13.34

Vilka har gjort Hard Times?

#23 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-04-08 kl. 13.46

Visa inläggAnton skrev 2009-04-08 14:34:

Vilka har gjort Hard Times?

Stephen C Foster skrev den 1854 (American Civil War).
Många har gjort cover på den bland andra; Johnny Cash, Bob Dylan och min longtime-darling:
Kate & Anna McGarrigle (med släkt och vänner):
http://www.youtube.c...h?v=4YrfLnlrquo

#24 Användaren är offline   Anton

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2009-04-08 kl. 13.59

Visa inläggsober skrev 2009-04-08 14:46:

Stephen C Foster skrev den 1854 (American Civil War).
Många har gjort cover på den bland andra; Johnny Cash, Bob Dylan och min longtime-darling:
Kate & Anna McGarrigle (med släkt och vänner):
http://www.youtube.c...h?v=4YrfLnlrquo

Tackar!

#25 Användaren är offline   Lamarider

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 nov-03

Skrivet 2009-04-08 kl. 14.14

Visa inläggSouthside Robban skrev 2009-04-08 14:20:

Det som irriterar mig är då man försöker övertyga mig att att 70, 80 eller 90% av Bruces biljettköpares drömkonsert inte vore begränsade till ett val bland 50-60 låtar!
Och på ålderns höst ska Bruce ge folket vad folket vill istället för att forstätta denna flykt framåt! Oavsett om det är Beyonce eller Elton John som framför de så kommer dessa låtar aldrig att låta bra!

American land är den gräsligaste låten som någonsin har framförts live om man bortser från någon Bajen- ramsa någon gång på sjuttiotalet och The Rising är det tröttaste och tråkigaste sedan "Ooooooohooooooo you're in the aaaaarmy now".

Hemskt!

Det är sådana indicier som tyder på att Bruce har huvudet i röven och är så långt borta från fan- basen man kan komma trots att han teatraliskt låtsas vara jordnära.
Att han envisas med att vråla en massa grisiga skitsånger på bekostnad av fem eller tio bra sånger är skandal!

Och vad som dessutom irriterar mig här är ni som låtsas att "smaken är så blandad" bland biljettköparna då ingen eller nästan ingen skulle välja att American Land sjöngs på varje jävla konsert framför Jungleland eller Thunder road!

Sluta förneka det!

PS: Att han har lyckats få så många fans att förtränga att allt har varit skit sedan The Rising är förvisso fascinerande!

Ditt tröttsamma sätt att tillskriva en odefinierad grupp åsikter som aldrig framförts, tyder på någon slags personlighetsklyvning.
Du kanske egentligen är arg på dig själv? Ta diskussionen med din bättre halva och skona oss.

#26 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2009-04-08 kl. 15.40

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-04-08 14:31:

[

När jag blev fan 1980 var det en del fans som tyckte att "The River" var en besvikelse. Jag förstod aldrig dessa åsikter, då. Men nu förstår jag problemet. När en 17 åring på 2000 talet hoppar på Brucetåget så VILL de tro att bruce är bäst just nu. Om Bruce var bäst 81 kan diskuteras bland gourmeterna. Om Bruce är bäst 2003 eller 2009 diskuteras av de som äter sopor och tror att det smakar bäst.

Jag vill också rensa ut skräpet i setlistan och önskar riktig musik på Brucegigen.

Noterar också att CC sabbade SDarling häromdagen, igårkväll var det TPLand. Hur länge ska dessa pinsamheter pågå?

Med andra ord påstår du att de som tycker hans verk under 2000-talet tillhör hans bästa har en betydligt sämre musiksmak än de som tycker samma om hans 80-tal, och att man inte kan tycka att hans 2000-tal är bäst med tanke på att du skriver VILL? Fan, här har jag gått och trott att musiksmak är en subjektiv sak. Tack för att du återigen visar vägen för oss som inte verkar ha koll på saker och ting.

Edit: Egentligen vet jag inte varför jag skrev detta då du visat stor ovilja till att svara i de trådar du skrivit något märkligt i. Väntar fortfarande på svar i minst 2 trådar ifrån dig.

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-04-08 kl. 15.51

#27 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-04-08 kl. 16.09

Det är väl ganska tydligt vid det här laget att Robban tycker på ett visst sätt och istället för att argumentera för eller diskutera kring saken använder han "tycker ni inte såhär är ni dumma i huvudet"-taktiken.

#28 Användaren är offline   1981

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 aug-07

Skrivet 2009-04-08 kl. 16.19

Visa inläggsapphire skrev 2009-04-08 17:09:

Det är väl ganska tydligt vid det här laget att Robban tycker på ett visst sätt och istället för att argumentera för eller diskutera kring saken använder han "tycker ni inte såhär är ni dumma i huvudet"-taktiken.

Istället för att föra dialog, för man monolog
Så där var jag själv när jag var ungefär tolv och ett halvt år.....
:ohno:

#29 Användaren är offline   1981

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 aug-07

Skrivet 2009-04-08 kl. 16.29

Visa inläggSouthside Robban skrev 2009-04-08 14:20:

Det är sådana indicier som tyder på att Bruce har huvudet i röven och är så långt borta från fan- basen man kan komma trots att han teatraliskt låtsas vara jordnära.
Att han envisas med att vråla en massa grisiga skitsånger på bekostnad av fem eller tio bra sånger är skandal!

Ja, vi har alla förstått att du går omkring med någon slags smärtsam frustration/vrede/arrogans inombords. Men tycker du verkligen att det är din rättighet att ta ut den på detta forum? Vad får dig att tro att någon här är intresserad av dig? Försvinn.

#30 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2009-04-08 kl. 16.31

När jag lyssnat på en hel del konserter har jag konstaterat att CC inte spelar fel eller falskt mer än 2002-2003, då var det betydligt värre, 1999 var det rent ut sagt pinsamt för då var hela bandet väldigt rostigt och Bruce i alla fall i Europa mindre villig att vilja stå på scenen.
Tycker att det är dags att sluta klanka ner på CC eftersom han spelar fel i nån låt per kväll, eller var tredje kväll, däremot har Soozie Tyrell spelat falskt på inledningen till Jungeland i stort sett alla versioner jag hört på Magicturnén och det är det ännu ingen som kommenterat, det är värre i mina ögon än hur CC är numera.

#31 Användaren är offline   Thepriceyoupay

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 7 sep-07

Skrivet 2009-04-08 kl. 16.53

Visa inläggImGoinDown skrev 2009-04-08 12:36:

I'm Goin' Down är fan bäst!!

Vad är det som är så bra med den? Jag tycker den är entonig och intetsägande. Ungefär som Empty Sky. Förklara.

#32 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-04-08 kl. 17.06

Visa inläggBadlands skrev 2009-04-08 17:31:

däremot har Soozie Tyrell spelat falskt på inledningen till Jungeland i stort sett alla versioner jag hört på Magicturnén och det är det ännu ingen som kommenterat

också reagerat på det och vet att det diksuterades lite varstans under Magic-vändan...

väldigt märkligt är det iallafall... undrar vad det beror på

#33 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-04-08 kl. 17.31

Visa inläggFowler skrev 2009-04-08 18:06:

också reagerat på det och vet att det diksuterades lite varstans under Magic-vändan...

väldigt märkligt är det iallafall... undrar vad det beror på

Musikteori är inte min starka sida men är det inte så att hon försöker spela introt i en annan tonart än vad Suki gör på skivan, och att det är därför det låter som hon spelar fel/falskt?

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-04-08 kl. 17.42

#34 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2009-04-08 kl. 17.48

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-04-08 14:31:

Du håller stilen, ROTD!! Vi förstår precis! :thumbup:

Speciellt tydligt i det här smakfulla inlägget, tillägnat SpaceDr:

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2008-11-22 13:55:

Nu får du ge dig! WOAD är en total katastrof. JDYLH är en poppärla i jämförelse med detta pekoralet. Ok, du diggar dansband och förstår inte så mycket engelska så du kan tolka 73 års Bruce. Dim personliga förlust i livet men påstå inte att denna låt ens är nära att vara bra. Hur BS kan se folk i ögonen och spela detta mög i framtiden är ett bevis hur långt han sjunkit. Så här får det när man bara har jasägare och rumpslickare runt sig. Rakt ner i det djupa mörka hålet.

Dessutom har du ett nick som du själv verkligen borde ogilla enligt många "riktiga" Springsteen-fans, dit du helt klart räknar dig själv...:whistle:??

Inlägget har ändrats av AtlanticCity: 2009-04-08 kl. 17.49

#35 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-04-08 kl. 18.13

Visa inläggMissing skrev 2009-04-08 16:40:

Med andra ord påstår du att de som tycker hans verk under 2000-talet tillhör hans bästa har en betydligt sämre musiksmak än de som tycker samma om hans 80-tal, och att man inte kan tycka att hans 2000-tal är bäst med tanke på att du skriver VILL? Fan, här har jag gått och trott att musiksmak är en subjektiv sak. Tack för att du återigen visar vägen för oss som inte verkar ha koll på saker och ting.

Edit: Egentligen vet jag inte varför jag skrev detta då du visat stor ovilja till att svara i de trådar du skrivit något märkligt i. Väntar fortfarande på svar i minst 2 trådar ifrån dig.

Nja, eftersom jag vägrar att hamna i fällan som slutar med att jag förklarar hur du eller andra "ska känna" (sic!) eller vad som är en "snäll åsikt" och en "ovanlig åsikt" ( :lol: :unsure: ) så svarar jag inte på din typ av inlägg.

Däremot kan jag ju hoppas på att den friheten och äktheten som jag uttrycker uppmuntrar dig att uttrycka tillräckligt mycket entusiam för att jag ska tro dig och andra, att ni verkligen tycker och känner att EN ENDA sång från Greetings from Asbury fram till Ghost/Blood Brothers är värd att offra under 2009s turné för NÅGON sång sedan The Rising- plattan (den skitplattan inkluderad såklart).

Jag tror helt enkelt inte att du eller någon annan som "gillar" dessa sånger kan förmedla minsta passion och inlevelse för dessa sånger på detta forum, eftersom jag anser att de är dåliga, obegåvade, fjantiga och inte minst lika ytliga som ett leende på en kick-off fest.

Men det är klart att jag är öppen och redo att bli övertygad att du och andra här faktiskt tycker att EN ENDA Bruce- sång från 2000- talet är värd att spelas före någon av:
Bild till Bild

Bruce har aldrig förr burit en riktig tuff cowboy- hatt och det är ett tecken på att han idag sakta men säkert håller på att komma ur den kaviar- vänstern som han hade hamnat i och är kanske på väg till en rock'n roll revenge.

Bild

Inlägget har ändrats av Southside Robban: 2009-04-08 kl. 18.27

#36 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-04-08 kl. 18.18

Visa inläggSouthside Robban skrev 2009-04-08 19:13:

Nja, eftersom jag vägrar att hamna i fällan som slutar med att jag förklarar hur du eller andra "ska känna" (sic!) eller vad som är en "snäll åsikt" och en "ovanlig åsikt" ( :lol: :unsure: ) så svarar jag inte på din typ av inlägg.

Det var faktiskt inte menat mot dig Robban utan Roll Of The Dice. När det gäller dina åsikter tycker jag faktiskt du har en hel del poänger i det du skriver ibland, men en hel del av det du skriver är dock inget annat än högst personliga åsikter från din sida och ingen universell sanning som du verkar få det till ibland. Jag hör gärna låtar från bland annat Magic och Devil& Dust framför vissa låtar ifrån Greetings och Tom Joad.

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-04-08 kl. 18.21

#37 Användaren är offline   SpaceDr

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 4 okt-03

Skrivet 2009-04-08 kl. 18.30

I'm going down är nummer ett på min önskelista i Stockholm.
Hoppas Bruce inser vilken kanonlåt det är så han spelar den många gånger under turneen.

#38 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-04-08 kl. 19.20

Visa inläggBadlands skrev 2009-04-08 17:31:

däremot har Soozie Tyrell spelat falskt på inledningen till Jungeland i stort sett alla versioner jag hört på Magicturnén och det är det ännu ingen som kommenterat, det är värre i mina ögon än hur CC är numera.

Kan ha att göra med Soozie är "bara Soozie" medan Clarence är THE Big Man. En stor del i varför folk reagerar när det blir fel från CC:s sida är nog därför mera symboliskt, som något sorts tecken på att slutet är nära...typ. Jag begriper det inte riktigt själv men en falsk ton från CC är inte "enbart" en falsk ton utan något annat...comprende? :huh:

#39 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2009-04-08 kl. 20.16

Jo men klanket mot CC i dag är mer bara gnäll, för Magic turnén är den turné han har spelat minst falskt på, han spelade betydligt mer falskt 2002-2003 än nu. Det grövsta är Paris och sen nån småmiss i nån låt på en hel konsert, medan han inte spelat falskt på en enda ton på Out In The Street tillexempel. Jag har hört väldigt få falskspelningar på de boots jag hört på

#40 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-04-08 kl. 22.30

Visa inläggMissing skrev 2009-04-08 18:31:

Musikteori är inte min starka sida men är det inte så att hon försöker spela introt i en annan tonart än vad Suki gör på skivan, och att det är därför det låter som hon spelar fel/falskt?

hon försöker, vilket jag utgår ifrån, spela i exakt samma tonart som övriga i bandet... annars låter det ju just falskt.... fattar dock inte hur hon kan missa så pass mycket som hon gör ibland... måste bero på att hon inte hör pianot riktigt ordentligt eller liknande. Mer logiskt när en saxofonist spelar fel tycker jag, där finns det en fysisk aspekt, att inte orka blåsa ur tonen ordentligt, att inte riktigt nå upp till den önskade tonen... men för fan, Soozie, antar att hon inte ska ha några problem med tekniken som har med stråken att göra så det ska ju bara vara att placera fingrarna rätt på strängarna... dock låter det inte alltid så jättefalskt, mer som att fiolen är en annan än hon använt låten innan och därmed kanske stått vid sidan av och stämt ur sig under konserten.

En felstämd eller urstämd fiol eller att Soozie inte hör pianot blir min chansning... har faktiskt inte en aning om hur såna där instrument fungerar

Visst tusan finns det en fiolinist här på forumet, vet att du har en myspace- eller youtube-sida... träd fram, träd fram.. du upplyste

• (3 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma