springsteen.se: 08 Maj University Park, Bryce Jordan Center, PA - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

08 Maj University Park, Bryce Jordan Center, PA

#1 Användaren är offline   sillu1

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 25 feb-05

Skrivet 2009-05-08 kl. 20.36

08 Maj University Park, Bryce Jordan Center, PA

#2 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2009-05-09 kl. 01.30

Start - 20:16

1. Badlands
2. Out In The Street
3. Outlaw Pete
4. She's The One
5. Working On A Dream
6. Seeds
7. Johnny 99
8. The Ghost Of Tom Joad
9. Raise Your Hand
10. Ramrod
11. My Generation
12. Spirit In The Night
13. Waitin' On A Sunny Day
14. The Promised Land
15. The Wrestler
16. This Life
17. Radio Nowhere
18. Lonesome Day
19. The Rising
20. Born To Run

21. Hard Times
22. Jungleland
23. Land Of Hope And Dreams
24. American Land
25. Bobby Jean
26. Detroit Medley
27. Wooly Bully

Slut - 23:04

Total - 2:48

Inlägget har ändrats av KLK: 2009-05-09 kl. 04.15

#3 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-05-09 kl. 08.12

Visa inläggKLK skrev 2009-05-09 02:30:

16. This Life

:yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf: :yupi3ti3zf:

EDIT: 98 låtar nu, vilken ska bli nr 100 :o

Inlägget har ändrats av Fowler: 2009-05-09 kl. 08.17

#4 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-05-09 kl. 08.29

Visa inläggKLK skrev 2009-05-09 02:30:

10. Ramrod
16. This Life

:cheers:

#5 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-05-09 kl. 09.02

Det blir verkligen bara bättre och bättre. Men vart fan är "What Love Can Do"?

#6 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2009-05-09 kl. 09.27

Visa inläggsober skrev 2009-05-09 10:02:

Det blir verkligen bara bättre och bättre. Men vart fan är "What Love Can Do"?

Suveränt att This Life kom på samma plats som Kingdom of Days, två kanonlåtar som han kan variera mellan på den platsen! Önskar han kunde variera med annat Rising/Magic/WOAD material på de 3 platserna efter, men det är väl inte möjligt då de sista låtarna i slutet på mainset sällan byts ut. Så ska det kanske vara, men jag hade föredragit Last to Die och Long Walk Home som förra turnén fast då hade väl fler klagat på likheter med förra turnén...

#7 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 apr-04

Skrivet 2009-05-09 kl. 09.33

Ser bra ut detta, snart 100 :)
önskar att han kunde ta lite mer låtar som han spelar själv på piano, som Rising turnen.
Annars ser allt superb ut

#8 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 09.55

Visa inläggEmpty_Sky skrev 2009-05-09 10:33:

Ser bra ut detta, snart 100 :)
önskar att han kunde ta lite mer låtar som han spelar själv på piano, som Rising turnen.
Annars ser allt superb ut

skulle känna mig rätt illa behandlad om han drog av Incident on 57th Street eller Spirit in The Night själv på piano istället för med hela bandet. Och har han ju bevisat att han inte gör någon bra liveversion av For You solo längre.

Däremot finns det låtar han gjort rättvisa av sittandes vid pianot, Streets Of Philly tycker jag är lysande så, inledningen av My City of Ruins under Rising tour var knäckande med.

Men nä, känns inte som om han skulle försöka göra det bästa med låten om han kör den själv. Inget ont om lugna låtar och den enorma effekt de medför, tvärtom.. jag skulle vilja ha in minst en av Magic, Paradise, You're Missing, The Angel eller liknande (känner mig lite hånad av att Hard Times återfinns kväll efter kväll). Vill nämna att jag gillar soloversionen av You're Missing starkt och erkänner att Bruce nog skulle göra den väldigt bra fortfarande.

#9 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 09.58

Visa inläggFowler skrev 2009-05-09 10:55:

skulle känna mig rätt illa behandlad om han drog av Incident on 57th Street eller Spirit in The Night själv på piano istället för med hela bandet. Och har han ju bevisat att han inte gör någon bra liveversion av For You solo längre.

Däremot finns det låtar han gjort rättvisa av sittandes vid pianot, Streets Of Philly tycker jag är lysande så, inledningen av My City of Ruins under Rising tour var knäckande med.

Men nä, känns inte som om han skulle försöka göra det bästa med låten om han kör den själv. Inget ont om lugna låtar och den enorma effekt de medför, tvärtom.. jag skulle vilja ha in minst en av Magic, Paradise, You're Missing, The Angel eller liknande (känner mig lite hånad av att Hard Times återfinns kväll efter kväll). Vill nämna att jag gillar soloversionen av You're Missing starkt och erkänner att Bruce nog skulle göra den väldigt bra fortfarande.

Enligt mig så vill jag ha Incident på piano iaf, finns ingen bättre vers. av den än på pianot (enligt mig) Spirits In The Night är gjord för bandet så den ska hållas kvar där. Streets Of Philly är grym på piano som du säger, och även jag vill höra PARADISE, spelar ingen roll om han själv är vid pianot eller med bandet, den vill jag höra =)

#10 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 10.04

Visa inläggEmpty_Sky skrev 2009-05-09 10:58:

Enligt mig så vill jag ha Incident på piano iaf, finns ingen bättre vers. av den än på pianot (enligt mig)

konstigt tyckande :P

tycker hans röst faller alldeles för mycket när han spelar pianot själv.. tycker musiken i den är alldeles för viktig för att bara plockas bort.. En av ett par låtar som på alla sätt och vis symboliserar ESB allra bäst (enligt mig).. också en av ett par låtar som jag tycker han under förra turnén framförde bättre än någonsin tidigare, eller iallafall på över 30 år.

Vilken är din favoritversion? Min är den från Milano 2007, rösten är så jädrans mysig där, Max och Gary sköter sig finfint dom med.

EDIT: angående Paradise tänkte jag mer som Rising-versionen, Gitarr, Fiol, kanske nån elgitarr i bakgrunden.. lite som Magic helt enkelt. Gillar väldigt många Devils and Dust- tour versioner men då just i det format som dom framfördes då, liten ishall, solokonsert.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2009-05-09 kl. 10.07

#11 Användaren är offline   Empty_Sky

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 10.11

Visa inläggFowler skrev 2009-05-09 11:04:

konstigt tyckande :P

tycker hans röst faller alldeles för mycket när han spelar pianot själv.. tycker musiken i den är alldeles för viktig för att bara plockas bort.. En av ett par låtar som på alla sätt och vis symboliserar ESB allra bäst (enligt mig).. också en av ett par låtar som jag tycker han under förra turnén framförde bättre än någonsin tidigare, eller iallafall på över 30 år.

Vilken är din favoritversion? Min är den från Milano 2007, rösten är så jädrans mysig där, Max och Gary sköter sig finfint dom med.

EDIT: angående Paradise tänkte jag mer som Rising-versionen, Gitarr, Fiol, kanske nån elgitarr i bakgrunden.. lite som Magic helt enkelt. Gillar väldigt många Devils and Dust- tour versioner men då just i det format som dom framfördes då, liten ishall, solokonsert.

Vi alla tycker olika, bästa versionen av incident på piano (älskar hans solo stuff) måste nog bli antingen Berlin 2002, Barcelona 2002 eller Göteborg 2005, svårt men men.
My Hometown (på piano) ifrån Paris under Risingturnen, oj oj oj, ALLSÅNG ! gåshud :) hehe

#12 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 10.21

Visa inläggEmpty_Sky skrev 2009-05-09 11:11:

Vi alla tycker olika, bästa versionen av incident på piano (älskar hans solo stuff) måste nog bli antingen Berlin 2002, Barcelona 2002 eller Göteborg 2005, svårt men men.

okok, Berlin har jag så får väl lyssna in mig... Barcelona finns ju på tuben... å i Göteborg va jag :rolleyes:

Visa inläggEmpty_Sky skrev 2009-05-09 11:11:

My Hometown (på piano) ifrån Paris under Risingturnen, oj oj oj, ALLSÅNG ! gåshud :) hehe

Ett väldigt bra exempel

#13 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2009-05-09 kl. 10.37

Vad är det för fel på For You (Solo Piano)? :blink:

...och Hard Times?

Grymma live båda två.

#14 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2009-05-09 kl. 10.42

Själv saknar jag Good Eye och Life itself. Dessa borde vara standard! :evil:

#15 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 12.48

Visa inläggKLK skrev 2009-05-09 11:37:

Vad är det för fel på For You (Solo Piano)? :blink:

...och Hard Times?

Grymma live båda två.

For You (solo piano) runt '75 är det inge fel på... däremot har jag på alla de versioner av den under 2000-talet jag hört tyckt att Bruce sjunger riktigt dåligt och pianospelet är det ingen vidare dynamik i.

Hard Times tillfredsställer mig inte ett dugg.. och American Land verkar man tvingas att dras med i år igen.... tveksamt om jag står kvar när extranummrerna startar.

#16 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 15.58

Visa inläggFowler skrev 2009-05-09 13:48:

Hard Times tillfredsställer mig inte ett dugg.. och American Land verkar man tvingas att dras med i år igen.

Håller med, de två tar upp plats för annat bland extranumren. Men jag tror lite att Hard Times kan droppas till Europa, men det kanske mest är förhoppningar...tänker att den passar bättre inomhus samt på amerikansk mark där sången har sin historia, och även nutida relevans.

#17 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-05-09 kl. 16.01

Visa inläggFowler skrev 2009-05-09 13:48:

For You (solo piano) runt '75 är det inge fel på... däremot har jag på alla de versioner av den under 2000-talet jag hört tyckt att Bruce sjunger riktigt dåligt och pianospelet är det ingen vidare dynamik i.

Hard Times tillfredsställer mig inte ett dugg.. och American Land verkar man tvingas att dras med i år igen.... tveksamt om jag står kvar när extranummrerna startar.

Håller med i allt i detta inlägg. For You kommer inte alls till sin rätt solo.

Setlisten var mycket bra, en av de bättre på länge. Bruce, keep playing This Life instead of Kingdom of Days!

#18 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 16.21

Visa inläggMatsiie19 skrev 2009-05-09 17:01:

Setlisten var mycket bra, en av de bättre på länge. Bruce, keep playing This Life instead of Kingdom of Days!

tycker att mainsetet varit bra typ hela tiden, nått undantag... och ja This Life ska in som standard.. den borde ju rent logiskt peta bort Sunny Day

#19 Användaren är offline   Rocker

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-03

Skrivet 2009-05-09 kl. 16.49

Tycker också att Incident On 57th Street ska va fullbands versionen och inget annat.

Vill också ha bort Hard Times, för övrigt känns inte extranumren sådår hemskt upphetsande :-(

När du talar om soloversioner tycker jag att Into The Fire är hemskt bra solo, klart sämre fullband.

#20 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-09 kl. 17.40

Nån som hört förresten om han gjorde tvåstämmiga allsången i This Life (som på rehearsal-showen) eller om det var ngt enklare denna gång?

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma