springsteen.se: 11 Maj St. Paul, Xcel Energy Center, MN - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

11 Maj St. Paul, Xcel Energy Center, MN

#1 Användaren är offline   sillu1

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 25 feb-05

Skrivet 2009-05-11 kl. 18.43

11 Maj St. Paul, Xcel Energy Center, MN

#2 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2009-05-11 kl. 19.04

Önskar publiken lycka till och hoppas dom får en bättre konsert än vad Bruce gav senast i samma arena.

#3 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-05-11 kl. 19.34

Visa inlägghaavard skrev 2009-05-11 20:04:

Önskar publiken lycka till och hoppas dom får en bättre konsert än vad Bruce gav senast i samma arena.

Både Backstreets och Jungleland fick dom sist... ökar iallafall mina förväntningar en aning

http://www.brucespri...s.html#20080316

#4 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-05-11 kl. 20.29

Ikväll kommer det bli galet, kom ihåg vart ni hörde det först!

#5 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-11 kl. 20.45

Visa inläggFowler skrev 2009-05-11 20:34:

Både Backstreets och Jungleland fick dom sist... ökar iallafall mina förväntningar en aning

http://www.brucespri...s.html#20080316

Setlistor säger inte mycket!
Jag såg 17 konserter förra året, och St.Paul var en av två som var dåliga (för att vara Bruce).

#6 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-11 kl. 20.48

Visa inlägghaavard skrev 2009-05-11 21:45:

Setlistor säger inte mycket!
Jag såg 17 konserter förra året, och St.Paul var en av två som var dåliga (för att vara Bruce).

ok.. trodde ditt inlägg var menat så att det var så bra förra året och att du trodde på en upprepning

#7 Användaren är offline   sneazy

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 20 jan-09

Skrivet 2009-05-12 kl. 02.27

Patti verkar inte vara med ikväll.

8:15

1. Badlands (w/Jay)
2. Radio Nowhere
3. Outlaw Pete
4. No Surrender
5. Out In The Street
6. Working On A Dream
7. Seeds
8. Johnny 99
9. The Ghost of Tom Joad
Collecting signs
10. Raise Your Hand (w/Max)
11. GOOD LOVIN'
12. Prove It All Night
13. E Street Shuffle
14. Waitin' on a Sunny Day
15. The Promised Land (started in the wrong key)
16. I'm On Fire
17. Kingdom of Days
18. Lonesome Day

Inlägget har ändrats av sneazy: 2009-05-12 kl. 04.04

#8 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 05.29

1. Badlands (w/Jay)
2. Radio Nowhere
3. Outlaw Pete
4. No Surrender
5. Out In The Street
6. Working On A Dream
7. Seeds
8. Johnny 99
9. The Ghost of Tom Joad
Collecting signs
11. GOOD LOVIN'
12. Prove It All Night
13. E Street Shuffle
14. Waitin' On A Sunny Day
15. The Promised Land
16. I'm On Fire
17. Kingdom of Days
18. Lonesome Day
19. The Rising
20. Born To Run

21. Hard Times
22. 10th Avenue Freezeout
23. Land of Hope & Dreams
24. American Land
25. Bobby Jean
26. Rosalita (Come Out Tonight)

E Street Shuffle.. PAAAAAAAAAAAAARTY

Inlägget har ändrats av Fowler: 2009-05-12 kl. 05.35

#9 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-05-12 kl. 07.19

Visa inläggFowler skrev 2009-05-12 06:29:

1. Badlands (w/Jay)
2. Radio Nowhere
3. Outlaw Pete
4. No Surrender
5. Out In The Street
6. Working On A Dream
7. Seeds
8. Johnny 99
9. The Ghost of Tom Joad
Collecting signs
11. GOOD LOVIN'
12. Prove It All Night
13. E Street Shuffle
14. Waitin' On A Sunny Day
15. The Promised Land
16. I'm On Fire
17. Kingdom of Days
18. Lonesome Day
19. The Rising
20. Born To Run

21. Hard Times
22. 10th Avenue Freezeout
23. Land of Hope & Dreams
24. American Land
25. Bobby Jean
26. Rosalita (Come Out Tonight)

E Street Shuffle.. PAAAAAAAAAAAAARTY

Lite för mycket Standard Formulär A, men "E Street Shuffle" är fan i mig inte husmanskost.
Kul med "Bobby Jean" också...

#10 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-05-12 kl. 07.51

Bild

#11 Användaren är offline   Tunnel Of Love

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 maj-09

Skrivet 2009-05-12 kl. 07.52

Jag får la gå med i setlist tråderna, alltid kul.

St Pauls setlist är bitvis bra och "dåligt".
Först och främst gillar jag inte när Bruce spelar Radio Nowhere
efter Badlands, blir för likt Magic Tour. Out In The Street passar
där bättre. Outlaw Pete är bra som tredje. No Surrender är bra
om den inte spelas ofta under WOAD Tour. Hard Times är okej
i encore men gärna inte American Land, varför inte Ramrod eller liknande?

+ = Badlands som öppnare, Outlaw Pete nr3, Out In The Street, Working On A Dream,
Seeds- Tom Joad, Raise Your Hand, E Street Shuffle (måste för 7juni), Im On Fire,
10th, Land Of Hope And Dreams, Bobby Jean, Rosalita

- = The Rising,Lonsome Day, American Land, Waitin (ser gärna Hungry Heart där)

#12 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-05-12 kl. 09.17

Om internet hade funnits 1978 och någon av er hade åkt över till USA för att se BS hade rapporten på morgonen 16 december antagligen låtit så här;

Fan vad jag är lack. Det sög helt fett i går. Först fick jag könummer 233, istället för 178. Blev så av det så jag gick ut i min hyrda cabbe och bröt ihop.

Sen spelningen, allt det härliga vi fick i Tuscon var borta; Good Rockin Tonight, Saint in the City och Independence Day. Nu var det bara standard 1A som gällde- fan efter Promised Land sög transportsträckan fram till Raise Your Hand fet hundrumpa. Ja, vi fick ju Raise your hand och Twist and Shout till slut. Jag fick masa mig in igen och kolla in de två låtarna fast jag var så besviken på konserten, lokalen ett gammalt ställe som snart ska läggas ner (förstår varför) som de töntigt har döpt till Winterland.

Det kommer säkert att bli värre - något troll där ute kommer väl bootlegga detta - gick på radion, för de stackare som orkade sitta igenom detta 1A set, och skifta sista låten till Quarter to Three så att alla kommer tro att den avslutade spelningen istället för TaS. Ja, så illa blir det säkert denna ökenkväll.

Fast allra värst var när några BTR fans kom framför mig. De var helt borta på allt utom de där hitlåtarna. Jag gjorde förstås fingret i luften i introt till tjatiga Backstreets som vanligt för att visa hur illa den där plattan är. Varför spelas aldrig "Something in the Night"? Fast det är skönt att vi slipper "Adam Raised a Cain" i alla fall, sämst på nya albumet, helt klart. Och "Spirit in the Night" så grymt sönderspelad den är, hoppas det är sista turnén som regular vi får det sömnpillret.

Ok, hoppas på bättre kväll imorgon. Då är ju alla picknickfans vid radion borta så då får vi säkert en mycket bättre låtlista.

Tjena

(obs, inte menat som ett påhopp på någon enskild eller viss åldersgrupp utan en betraktning över hur tiderna förändras, hoppas det var ok för er som är lite känsliga där ute)

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2009-05-12 kl. 12.43

#13 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 14.02

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-05-12 10:17:

Om internet hade funnits 1978 och någon av er hade åkt över till USA för att se BS hade rapporten på morgonen 16 december antagligen låtit så här;

Fan vad jag är lack. Det sög helt fett i går. Först fick jag könummer 233, istället för 178. Blev så av det så jag gick ut i min hyrda cabbe och bröt ihop.

Sen spelningen, allt det härliga vi fick i Tuscon var borta; Good Rockin Tonight, Saint in the City och Independence Day. Nu var det bara standard 1A som gällde- fan efter Promised Land sög transportsträckan fram till Raise Your Hand fet hundrumpa. Ja, vi fick ju Raise your hand och Twist and Shout till slut. Jag fick masa mig in igen och kolla in de två låtarna fast jag var så besviken på konserten, lokalen ett gammalt ställe som snart ska läggas ner (förstår varför) som de töntigt har döpt till Winterland.

Det kommer säkert att bli värre - något troll där ute kommer väl bootlegga detta - gick på radion, för de stackare som orkade sitta igenom detta 1A set, och skifta sista låten till Quarter to Three så att alla kommer tro att den avslutade spelningen istället för TaS. Ja, så illa blir det säkert denna ökenkväll.

Fast allra värst var när några BTR fans kom framför mig. De var helt borta på allt utom de där hitlåtarna. Jag gjorde förstås fingret i luften i introt till tjatiga Backstreets som vanligt för att visa hur illa den där plattan är. Varför spelas aldrig "Something in the Night"? Fast det är skönt att vi slipper "Adam Raised a Cain" i alla fall, sämst på nya albumet, helt klart. Och "Spirit in the Night" så grymt sönderspelad den är, hoppas det är sista turnén som regular vi får det sömnpillret.

Ok, hoppas på bättre kväll imorgon. Då är ju alla picknickfans vid radion borta så då får vi säkert en mycket bättre låtlista.

Tjena

(obs, inte menat som ett påhopp på någon enskild eller viss åldersgrupp utan en betraktning över hur tiderna förändras, hoppas det var ok för er som är lite känsliga där ute)

Känns som att Herrn saknar de gamla tiderna, både vad gällande fans samt Bruce själv?

#14 Användaren är offline   Wendy

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 12 aug-03

Skrivet 2009-05-12 kl. 14.04

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-05-12 10:17:

Tjena

Ha, ha! Precis så där där det ! Kommer ihåg när jag satt och surade på stadion 1988 för att han spelade en så mesig "Born To Run" utan bandet. Hela kvällen var förstörd.

Inlägget har ändrats av Wendy: 2009-05-12 kl. 14.06

#15 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 14.13

Visa inläggsober skrev 2009-05-12 15:02:

Känns som att Herrn saknar de gamla tiderna, både vad gällande fans samt Bruce själv?

Så ska det absolut inte tolkas, sorry om jag sände sådana signaler. Vill mest visa att vad vi tror idag är gnäll som aldrig kunde skett förr under de s.k guldåren skulle kunnat låta ungefär som jag skrev.

#16 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 14.15

Visa inläggWendy skrev 2009-05-12 15:04:

Ha, ha! Precis så där där det ! Kommer ihåg när jag satt och surade på stadion 1988 för att han spelade en så mesig "Born To Run" utan bandet. Hela kvällen var förstörd.

Stod i Köpenhamn någon vecka senare och tyckte att han dödade hela giget med den där BTR visan... Snacka om sänke!

Inlägget har ändrats av Roll of the Dice: 2009-05-12 kl. 17.32

#17 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 14.29

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-05-12 15:13:

Så ska det absolut inte tolkas, sorry om jag sände sådana signaler. Vill mest visa att vad vi tror idag är gnäll som aldrig kunde skett förr under de s.k guldåren skulle kunnat låta ungefär som jag skrev.

Uppfattat! :)

#18 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-05-12 kl. 15.55

Visa inläggWendy skrev 2009-05-12 15:04:

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-05-12 15:15:

Stod i Körenhamn någon vecka senare och tyckte att han dödade hela giget med den där BTR visan... Snacka om sänke!

Det där kommer jag inte i håg alls. Men det var ju första gången jag hörde den (live alltså) och jag hade väl inte några speciella förväntningar. BruceFAN (med stora bokstäver) blev jag först efter att ha sett honom live ett antal gånger. Skivorna är ju skapliga, men inte ens nära vad han presterar att förmedla från en scen.

#19 Användaren är offline   blommantheboss

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 23 jan-09

Skrivet 2009-05-12 kl. 20.08

Kan lite snabbt summera de spelningar som vart så här långt med en mening. Mer från tracks boxen och the river!

Seaside bar song
Living on the edge of the world
thundercrack
loose ends
Back in your arms
Drive all night
Ramrod
........

Får bara hålla tummarna för att detta dyker upp senare i sommar ;)

//BtB.

Inlägget har ändrats av blommantheboss: 2009-05-12 kl. 20.10

#20 Användaren är offline   1981

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 aug-07

Skrivet 2009-05-12 kl. 21.01

Visa inläggblommantheboss skrev 2009-05-12 21:08:

Kan lite snabbt summera de spelningar som vart så här långt med en mening. Mer från tracks boxen och the river!

Instämmer helt!

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma