springsteen.se: 04 Juni Stockholm,Stockholm Stadium, Sverige - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (8 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 6
  • 7
  • 8
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

04 Juni Stockholm,Stockholm Stadium, Sverige

#141 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-06-06 kl. 11.32

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2009-06-06 12:14:

Håller helt med!

Alternativt vara ärlig i marknadsföringen och döpa turnén till "The rehearsal tour" - Bruce Springsteen & the E street Band, feat any family member that wanna join...

Tyvärr har ju detta varit ett problem ända sen 99. Han åker ut efter att ha "repat" några gånger - sen spelar han inför ett gäng ja-sägareande rumpslikande fans i NJ som jublar åt vad som helst. Det kallas i Springsteenkretsar för "repetioner", andra band ser sånt som en helg av förberedelser. På detta sätt är alltid turnéerna bättre i slutet. Då har de gjort hemläxan de skulle gjort från början. Tyvärr finns det en massa knäppskallar som ställer upp på detta år efter år. I stället borde de ställa krav på varan de konsumerar. Det är som att köpa en bil och bara få 2 hjul vid leverans sen efter ett halvår kommer de med de övriga.

Protesten är nog skyltarna. Publiken har fått nog - nu tar de det i egna händer. "Ropen skalla, bättre låtar åt alla!" Fast Bruce hörde inte alla rop och då fick man skriva ner dom, protestlistor helt enkelt. Nästa drag kan vara att man skriver låtens namn på en sida och har namninsamling på baksidan. :lol:

#142 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2009-06-06 kl. 12.02

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2009-06-06 12:32:

Tyvärr har ju detta varit ett problem ända sen 99. Han åker ut efter att ha "repat" några gånger - sen spelar han inför ett gäng ja-sägareande rumpslikande fans i NJ som jublar åt vad som helst. Det kallas i Springsteenkretsar för "repetioner", andra band ser sånt som en helg av förberedelser. På detta sätt är alltid turnéerna bättre i slutet. Då har de gjort hemläxan de skulle gjort från början. Tyvärr finns det en massa knäppskallar som ställer upp på detta år efter år. I stället borde de ställa krav på varan de konsumerar. Det är som att köpa en bil och bara få 2 hjul vid leverans sen efter ett halvår kommer de med de övriga.

Protesten är nog skyltarna. Publiken har fått nog - nu tar de det i egna händer. "Ropen skalla, bättre låtar åt alla!" Fast Bruce hörde inte alla rop och då fick man skriva ner dom, protestlistor helt enkelt. Nästa drag kan vara att man skriver låtens namn på en sida och har namninsamling på baksidan. :lol:

hahahaha...får man skriva förslag på nya bandmedlemmar också på skyltarna????

#143 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-06-06 kl. 12.20

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2009-06-06 13:02:

hahahaha...får man skriva förslag på nya bandmedlemmar också på skyltarna????

Ha ha ha enastående! :lol:

Citera

We want Mad Dog Lopez on drums! Please!

Inlägget har ändrats av Southside Robban: 2009-06-06 kl. 12.23

#144 Användaren är offline   Southside Robban

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-05

Skrivet 2009-06-06 kl. 12.28

Som de flesta gillar jag inte att överdriva ord som "kund", "betala", "biljettköpare" osv. i Springsteen- och artistiska sammanhang men hans slarv sedan tio år tillbaka tvingar mig till det.

#145 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-06-06 kl. 12.29

Visa inläggSouthside Robban skrev 2009-06-06 13:20:

Ha ha ha enastående! :lol:

Återuppliva Duane Allman!!

#146 Användaren är offline   Prophet

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 11 apr-06

Skrivet 2009-06-06 kl. 15.50

Visa inläggJxx skrev 2009-06-06 11:12:

Jag tar tillbaks det jag skrev, jag kommer aldrig förlåta honom för E street shuffle. Aldrig.

Ha ha ha...kände precis likadant, en hel del runt mig buade (eh, jag gjorde det med) Jag tyckte Jay såg lite skamsen ut, men men jag tycker han knäcker så mycket annat så jag har faktiskt redan förlåtit honom.

Men att förlåta Bruce efter att ha sjungit Rosalita inledningen för sen att köra Glory Days kväll två den sitter längre inne.

#147 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-06-08 kl. 17.45

Jag stod där på Stadion klockan halv 8 och tänkte vad ska detta var bra för?
Det var verkligen en dålig repris, hela evenemanget, hela turnén. En ändå relativt bra skiva släpptes under vintern, men Bruce spelar ungefär bara 4 låtar från plattan under konserterna. Vad är meningen Bruce? Tanken att han har blivit pengakåt har slagit mig och jag har varit tveksam hela våren.
Låtönskningarna var kvar, gamla typiska låtar var kvar (Lonesome Day, The Rising) och upplägget var i princip likadant. Budgetarenor under sommaren dessutom.

Vi anlände till sankparken Tisdag klockan 4 ungefär. Fick 55 och 56 i kön. Tycker att det allmänt fungerade mycket bra. Vädret var ju obarmhärtigt men aldrig något strul med upprop eller liknande, som jag skrivit innan mycket bra David! Dagarna gick fort och lärde känna flera trevliga människor.

Torsdag förmiddag var jag sjukt taggad, det är ju ändå konsert! Sen kom vädret och väääntan utanför insläppet. Regn regn regn. Dålig information innan insläpp, helt plötsligt var det dags och insläppet var katastrofalt. Som natt och dag jämfört med Ullevi. Folk började jogga och sprang, de mesiga vakterna på insidan gjorde i princip ingenting. Varför höll inte förra årets vakt Magnus i det hela? Fick egentligen ingen höjdarplats i relation till könumret, andra raden framför Steve.

19.30 var jag sugen på att bojkotta hela skiten. Ullevi-minnet kommer bara att blekna. Stockholms Stadion är verkligen dessutom en rutten konsertarena, skitful verkligen!

20.10 kanske kliver Nils Lofgren upp på scenen och spelar Idas Sommarvisa på dragspel. Jag skriker som en idiot. Nils är coolast i världen. 2 minuter senare drar Bruce Springsteen igång Who'll Stop The Rain för den dyngsura publiken. Jag flippar ur fullständigt. Känslan har återfunnit sig. Man står där längst fram vid räcket framför det som förändrade livet, som gav mig allt det där ni vet. Alla kritiska och negativa tankar från tidigare var som bortblåsta och började nu istället formas till positiva och förstående tankar.

Självklart ska de dra ut på turné. Självklart ska de suga ut det sista ur bandet. Självklart ska Bruce med sin livedynamik och kärlek till scenen fortsätta och ge oss det vi egentligen vill ha.

1. Du ska inte tro det blir sommar (Idas sommarvisa) ++++
Kopierade setlistan från forumet. Är väl inte värd att kallas en egen låt men ett häftigt intro och jag blev överväldigad när jag insåg vilken låt det var.

2. Who´ll stop the rain ++++
Hell yeah! Skit i regnet, nu kör vi stenhårt! Passade perfekt som öppnare och fick verkligen publiken inklusive mig på tårna. Inte samma klass som Milano 2003 men verkligen laddad.

3. Badlands ++++
Okej, vi har hört låten otals gånger och fått Ullevigolvet att svikta. Den är alltid lika bra. Passar mycket bra så här tidigt in i setlistan och får igång publiken direkt. Blicken i Bruce ögon innan han går ner på catwalken är ruggig. "I wanna spit in the face of these Badlands" lyckas alltid få mig att vråla och väcka ett förakt. Mot vad har jag inte faställt.

4. My lucky day ++
Mja, funkar väl. Kul i alla fall att Bruce vågade lufta den. Hörde inte riktigt Steve's sång men innan har den ju varit brutalt dålig, misstänker att det lät lite bättre i torsdags.

5. Prove it all night +
Klart sämsta version av låten jag någonsin hört. Nådde aldrig upp till sin normalt höga standard och var allmänt blek. Långt ifrån Ullevis glödande version förra året.

6. Outlaw Pete +++++
Mycket bra. Bruce vill verkligen göra något med denna låten och Can You Hear Me-partiet är riktigt vasst. Clarence är riktigt cool när han spelar munspelet.

7. Out in the street +++++
Yes! Bruce klart bästa feelgood-låt får mig alltid att må bra och skrika halsen av mig. Blev överlycklig att den kom, har verkligen längtat efter den sedan Ullevi.

8. Working on a dream +++++
Bruce bästa live-låt sedan The Rising-plattan? Ja kanske, låten är lätt tjatig men den var mycket bra live, inlevelsen var väldigt påtaglig och alla i bandet hade kul.

9. Seeds ++
Funkade.

10. Johnny 99 +++
Älskar texten och låten. Gillar dock inte denna tappningen utan den borde varit med endast Nisse och Bruce på scen.

11. The ghost of Tom Joad ++++
Bäst av dessa tre låtar.

12. Raise your hand ++
Skönt med vilopaus. Är väl alltid kul när publiken sträcker upp händerna också.

13. I'm goin down ++++
Härligt att få höra denna gamla favoriten. Länge sedan jag hade så här roligt under en låt och fick mig att inse att det är en av Bruce låtar som handlar om kärlek. Ett av Clarence bästa solon på skivan, lät ganska bra under kvällen också.

14. Cadillac Ranch ++++
Klasser bättre än på Ullevi förra året. Fick igång publiken direkt och mer rock iår jämfört med fjolårets countrytouch.

15. Because the night ++
Egentligen en enda stor parentes. Klen version, tråkigt att Bruce tagit över Nils solo dessutom.

16. Wild Thing +++
Aldrig hört innan, ganska kul dock.

17. Waitin´ on a sunny day +++
Nja, sluta genast upp med att låta en unge sjunga Bruce. Går till alldelles för stor överdrift. Annars var det en bra version utan något egentligt super-ögonblick.

18. The Promised land ++++
En av hans bästa låtar låter fortfarande mycket bra. Börja dock komma in på sluttampen för sin existens i setlistan.

19. The Wrestler +++++
Riktigt mäktig. En av topparna under konserten.

20. Kingdom of days ++++
Förvånansvärt bra. Fick först en blackout när Bruce presenterade den och trodde att det var Tougher Than The Rest men denna var klart över förväntan.

21. Lonesome Day ++
Måste bort snart. Har du inte sett tillräckligt med folk sträcka upp händer i luften under It's all right-partiet?

22. The Rising +++
Bättre än jag trodde men även denna är så mycket The Rising och Magic-tours.

23. Born to run ++
Trälig version. Riktigt tråkig och nådde inte alls upp till vad den kan vara.

Encore

24. Hard times +++
Passar ganska bra in. Fin låt men deprimerande att se CC sitta ner och spela.

25. Bobby Jean ++++
Min största stund. Under de två avslutande raderna pekade Bruce på mig. Underbara sekunder.

26. Land of hope and dreams +++++
Alltid velat höra denna och förmodligen det bästa som släppts under 2000-talet. Avslutande People Get Ready-partiet är alltid lika bra.

27. American Land +++
Ös. Party. Glada människor. Dock måste denna också bort snart.

28. Glory days +++++
Då fick man bocka av denna också. En av de bästa under konserten.

29. Twist´n shout +++
Nej, spela inte Twist var min första tanke. Ville verkligen inte höra den här på Stadion men det var lika mycket ös som vanligt.

30. Dancing in the dark +++++
Sjukt tung version enligt mig. Extranummerna var enligt mig mycket mycket bra under kvällarna och Dancing var jäkligt vass.

Publiken var under denna kvällen inte så bra. Är väl dock förståeligt med tanke på vädret och förutsättningar.
Har så mycket mer jag vill få ur mig, här var lite för stunden bara.

EDIT: Insåg nu att jag kanske överdrev lite gällande Working on a Dream. Av någon anledning tänkte jag inte på att Outlaw Pete och Long Walk Home har släppts efter The Rising. :P

Inlägget har ändrats av Matsiie19: 2009-06-08 kl. 20.05

#148 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2009-06-09 kl. 10.24

Det här var den helt klart jämnaste konserten av de 3. Min lillasyster ansåg att denna var bättre än Söndagen som hon också såg.

1. Who'll Stop The Rain +++++
Hade en svag förhoppning om att de skulle spela denna när jag hörde om vädret. Sen när jag närmade mig stadion fick jag ett sms ifrån Lofgren2 om att de soundcheckade låten och då blev jag helt säker. Jag hade inget emot att det regnade genom hela konserten efter att ha fått höra denna.

2. Badlands ++++
Inte den bästa versionen jag hört men känslan av att vara på plats och se Bruce igen kändes rejält här.

3. My Lucky Day +++
Ingen bra version egentligen, men ville verkligen höra denna.

4. Prove It All Night +++++

Dagens andra favoritlåt. Makalöst tryck i denna live och avslutningen på låten är helt makalös.

5. Outlaw Pete ++++
Den var så bra live som jag trodde den skulle vara.

6. Out In The Street ++
Nja, gick inte riktigt hem hos mig. Min lillasyster uppskattade att han spelade den dock.

7. Working On A Dream +++
Den sämsta verisionen under helgen, fungerade inte riktigt i vädret.

8. Seeds ++++
9. Johnny 99 ++++

Stabilt parti

10. The Ghost Of Tom Joad +++++

Dagens tredje favorit, underbar låt och den fungerar klockrent när den spelas så här.

11. Raise Your Hand ++
Nja, rolig att höra men kändes jäkligt trött

12. I'm Goin' Down ++++

En favorit ifrån Born In The USA. Stabilt framförd.

13. Cadillac Ranch +++
Sämre version än den de spelade på Ullevi förra året.

14. Because The Night +++++
Mycket bättre än versionerna förra året.

15. Wild Thing +++++
En av dagens höjdpunkter, gillat låten sen jag såg filmen med samma namn för x antal år sedan.

16. Waitin' On A Sunny Day +
17. The Promised Land ++

Här tar det fanimej tvärstopp tyvärr, inte ens Promised Land lät bra.

18. The Wrestler +++++
Något av det absolut bästa han skrivit, trodde faktiskt inte vi skulle få höra den i Stockholm men så fel hade jag.

19. Kingdom of Days ++++
Fungerade oväntat bra live.

20. Lonesome Day ++
21. The Rising ++

De bästa versionerna under helgen.

22. Born To Run ++
Jag trodde aldrig jag skulle få skriva detta men, denna låten lät av någon anledning riktigt dålig här. Har ingen aning om varför men trycket saknades.

23. Hard Times +++++
Vissa verkar hata denna låten men jag tycker den är riktigt bra. Clarence absolut bästa insats under första konserten.

24. Bobby Jean +++
Stabilt framförd.

25. Land Of Hope And Dreams +++++
26. American Land ++++

Båda låtarna var riktigt bra första konserten, speciellt American Land nådde en ny höjd hos mig här.

27. Glory Days +++++
Mycket bra version!

28. Twist & Shout +
Vafan? Riktigt dåligt framförd.

29. Dancing In The Dark ++++
Den helt klart bästa av de 3 versionerna vi fick höra.

#149 Användaren är offline   Kairo

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 13 jul-08

Skrivet 2009-06-09 kl. 14.50

Stör mig som fan på att I'm going down kom på torsdagen när jag inte var där, istället för på söndagen när jag var där. Efter Jungleland stod nog I'm going down och The price you pay högst upp på min önskelista.

#150 Användaren är offline   chazzie

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 mar-06

Skrivet 2009-06-12 kl. 10.00

1. Du ska inte tro det blir sommar (Idas sommarvisa) ++++
Grymt att pricka in en sådan sommarklassiker i Sverige, precis i tid med skolavslutningar också :)

2. Who´ll stop the rain ++++
Har längtat efter att höra denna, blev mer och mer säker efter att regnet fortsatte :D

3. Badlands +++++
Riktigt bra, kanske för att det värmde i regnet? Annars är Badlands alltid bra!

4. My lucky day ++++
Gillar den här låten skarpt, skön och lätt!

5. Prove it all night +++
Inte 100% ikväll, men en riktigt bra låt ändå

6. Outlaw Pete +++++
Bästa versionen av alla 3 kvällarna! En riktigt bra låt!

7. Out in the street +++++
Precis vad som behövdes i regnet

8. Working on a dream +++++
Hoppas nu drömmen infrias, kändes som allt var klart och vi levde i utopin under låten.

9. Seeds ++++
En av mina favoriter, något jag börjar inse inte är något att starta en klubb för :whistle:

10. Johnny 99 ++++
Både denna version och SSB-versionen är grymma, låten är väldigt träffande oavsett version.

11. The ghost of Tom Joad +++++
En av dom allra bästa låtar Bossen skrivit, både SSB och denna version gav låten ett extra djup

12. Raise your hand ++++
Har velat höra denna sen jag köpte Live-boxen!

13. I'm goin down +++++
Här radar han upp mina önskenummer! Wunderbar!

14. Cadillac Ranch ++++
Lättlyssnad och skön, svårt att misslyckas och tilltalar den breda publiken också!

15. Because the night +++
Inte alls samma som förra sommaren, bra, men när man vet hur det kan låta...

16. Wild Thing ++++
Låter som en version spelad av något ad-hoc-band i en högstadiekaffeteria, vilket jag inte anser behöver vara något dåligt. Nu märker man den rena glädje bandet har i sitt musicerande. Allsången bidrog till en bra stämning!

17. Waitin´ on a sunny day ++++
Passande, så klart, i regnet. Lagom gulligt att låta ungen sjunga, men tycker att det är den typen av interaktion som gör konserterna mer levande.

18. The Promised land +++++
Bara munspelsintrot gör att man upplevde det som solsken och 25C :D

19. The Wrestler +++++
Kanske största önskelåten från nya plattan för mig personlingen. Riktigt bra version också, regnandet gav det en extra dimension också.

20. Kingdom of days ++++
Inte hört så många gånger på nya plattan, men den var riktigt bra.

21. Lonesome Day ++++
Har potential att bli en klassiker, nu kan väl inget slå BTR och Badlands som fasta höjdpunkter, men den här låten är bra!

22. The Rising ++++
Likt Lonesome Day en bra låt, visst spelas den ofta, men den är djup och bra fart samtidigt som lite sorglig.

23. Born to run ++++
Kan nog aldrig bli trött på denna låt, hamnade 2:a som bästa rocklåt när artisterna själva röstade om jag inte misstar mig....

Encore

24. Hard times +++++
Bästa versionen idag, kanske för att så många sjöng med på refrängen. Körandet i bakgrunden ger ett extra lager krydda...

25. Bobby Jean ++++
Alltid en höjdpunkt, känner inte riktigt att det blir samma som ifjol på Ullevi, det kanske är regnet, men låten är underbar!

26. Land of hope and dreams +++++
Har efter att ha lyssnat på boot:en från -99 förstått hur bra denna låt är!

27. American Land +++++
Denna tröttnar jag inte på i första taget, speciellt kul att höra denna med Jay på trummorna, ännu tyngre då.

28. Glory days +++++
Kan ha varit höjdpunkten under alla konserter, en "simpel" låt, men har aldrig hört den live innan, bra version dessutom!

29. Twist´n shout +++
Lite kort och inte riktigt någon själ, med Ulleviversionen i bagaget så blir det tyvärr lite blekt, hade hellre sett Rosie här, men T&S är klassisk Springsteenmark, live iaf.

30. Dancing in the dark +++++
Wow! Så här bra var den inte ifjol! Bring it on!

Många + blev det och det var en bra konsert, ännu har inte Bossen svikit sitt löfte i mina ögon iaf.

#151 Användaren är offline   Littlejohn2008

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 dec-07

Skrivet 2012-06-04 kl. 21.07

Det är exakt tre år sedan i denna sekund...
Är det den kallaste stadion-konsert som Bruce hållit??
Det var sex-sju grader i Stockholm denna kväll...
Jag hade skidkläder på mig när jag gick till Stadion...

Inlägget har ändrats av Littlejohn2008: 2012-06-04 kl. 21.29

#152 Användaren är offline   Twist And Shout

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 2 jun-12

Skrivet 2013-03-14 kl. 15.41

Finns det någon som har något förslag på var jag kan få tag på Stocholm Dream Boxen?

• (8 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 6
  • 7
  • 8
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma