springsteen.se: 07 Juni Stockholm,Stockholm Stadium, Sverige - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (13 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

07 Juni Stockholm,Stockholm Stadium, Sverige

#1 Användaren är offline   sillu1

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 25 feb-05

Inläggsikon  Skrivet 2009-06-06 kl. 22.38

Dags för tredje kvällen......Kan den slå kväll nr 2?...

#2 Användaren är offline   NYCitySerenade

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 6 jul-08

Skrivet 2009-06-06 kl. 23.08

Ge mig "I´m A coward", Detroit M, Twist and och Cover Me så knäcker vi Stadion............!

#3 Användaren är offline   dr zoom

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 sep-05

Skrivet 2009-06-06 kl. 23.25

Jaha, vad finns kvar då att önska av sånt jag aldrig fått höra

Slänger in min väntelista här nedan

Loose ends
Kittys back
Incident on 57th street
E street shuffle
NYC serenade
Sherry darling

Fast jag protesterar förstås inte mot nån av Racing/Jungleland/Backstreets heller förstås....

Måtte vi nu slippa skitvädret i morrn kväll så blir det nog topp.

#4 Användaren är offline   NYCitySerenade

• Young Pilgrim
  • Pip

Skrivet 2009-06-06 kl. 23.29

boom boom skadar inte. Lite Fire i mörkret och The River när vi minst anar det, o såklart NYCS....

#5 Användaren är offline   MrPitch

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2009-06-06 kl. 23.34

NEW YORK CITY SERENADE!

#6 Användaren är offline   Tompajames

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 7 okt-06

Skrivet 2009-06-06 kl. 23.37

Born in the usa
Badlands
Out in the streets öppnar hela rasket

One more for stockholm och Thundercrack avslutar hela rasket

Är det bara jag som skulle tycka det vore fräckt med TV movie om nån kommer ihåg den?

#7 Användaren är offline   bmyr

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 4 dec-07

Skrivet 2009-06-07 kl. 01.49

Har suttit och bläddrat bland turnéns setlistor och lyssnat på lite bootar i kväll och tänkte bara berätta vad ni lyckliga som är på Stadion i morgon kväll får höra (själv såg jag "bara" de två första kvällarna). Mest osäkert är förstås plats 1 (en överraskning som etta och Badlands som tvåa är ingen högoddsare direkt), 12, 13, 14, 15 och 18.

Så, här kommer den:

1. Badlands
2. Darkness on the edge of town
3. Adam raised a cain
4. She's the one
5. Outlaw Pete
6. Out in the street
7. Working on a dream
8. Seeds
9. Johnny 99
10. The ghost of Tom Joad
11. Raise your hand
12. Spirit in the night
13. Någon cover förstås.
14. Backstreets
15. The E Street shuffle (Om Jay repat in den - annars Racing in the street)
16. Waitin' on a sunny day
17. The promised land
18. Incident on 57:th street (alla skyltarna lönar sig!)
19. Radio nowhere
20. Lonesome day
21. The rising
22. Born to run
-------
23. Hard times
24. Jungleland
25. Land of hope and dreams
26. American land
27. Glory days
28. Rosalita (Come out tonight)
29. Dancing in the dark

Kom ihåg var ni läste det först.

Inlägget har ändrats av bmyr: 2009-06-07 kl. 01.51

#8 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-06-07 kl. 06.36

Ikväll väntar något stort. Tenth öppnar och jag tror också Incident kommer, det finns inget annat.
Med uppehåll från regnet och en taggad Bruce så kan det här bli fantastiskt bra. Dags också för publiken att tända till ordentligt.

#9 Användaren är offline   Rocker

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 07.13

Gissningar inför kvällen:

The Ties That Bind
Incident...
Backstreets
Rosie
No Surrender (kvällens öpningslåt)
Racing...
The River
Seven Nights To Rock
She's The One

#10 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 07.34

Det är helt omöjligt att tippa hur en set list kommer se ut, men skulle inte bli förvånad med en Born In The USA som start eftersom det i dagarna är både 25 år sedan plattan släpptes och 24 år sedan första Ullevi.

Men om jag ska tippa lite så är det precis lika stor chans att vi får höra nån av dessa tre efter Hard Times, Jungeland/Kittys Back/Incident, eller så kommer ingen av dem.

Eftersom han på två dar mest spelat för Bruceturisterna uppe på läktarna och valt de låtar som de känt till mer än udda låtar så kan det bli en kväll för hardcore fansen där han kan välja Something In The Night bland annat, Adam eller State Trooper någonstans.
Önskelåtar är i princip omöjligt att tippa eftersom det handlar mer om vad Jay klarar att spela, men som Nils sa att de har redan som band visat att de kan spela låtar som ingen av dem kan så ingenting är omöjligt.

#11 Användaren är offline   Andreasfoto

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 09.25

Visa inläggBadlands skrev 2009-06-07 08:34:

Eftersom han på två dar mest spelat för Bruceturisterna uppe på läktarna och valt de låtar som de känt till mer än udda låtar så kan det bli en kväll för hardcore fansen där han kan välja Something In The Night bland annat, Adam eller State Trooper någonstans.
Önskelåtar är i princip omöjligt att tippa eftersom det handlar mer om vad Jay klarar att spela, men som Nils sa att de har redan som band visat att de kan spela låtar som ingen av dem kan så ingenting är omöjligt.
Just det... ikväll vill vi se en spelning för oss hardcorefans. Slänger han ut Badlands till förmån för något annat tror jag direkt att vi kan se det som en fingervisning om att det blir en speciell kväll. Nu får det vara slut med publikfrieri. :worship:

#12 Användaren är offline   Nord

• Tougher Than The Rest
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 jul-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 09.30

Ge oss Incident och/eller Racing ikväll tack.

#13 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-06-07 kl. 09.33

Back In Your Arms
Don't Look Back
Factory

#14 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-06-07 kl. 09.33

Eftersom han på två dar mest spelat för Bruceturisterna uppe på läktarna och valt de låtar som de känt till

Lite konstigt påstående, dag 1 spelas 7 och dag 2 spelas 9 av de 18 låtarna från nya "Greatest Hits" albumet. Varför skulle det, dessutom, vara fel att spela för den stora publiken? Om du nu tycker det? Ni betalar lika mycket för biljetterna, trots allt.

Det som slår mig är att så få av GH låtarna dyker upp. "Blinded", "Rosalita", "Darkness", "The River", "BitUSA", I´m on Fire", "Long Walk Home" och "Fire" saknas i Stockholm.

Tror att i långa loppet handlar det en del om vilken bild av verkligheten man har - jag ser att han plockat fram en svensk visa till Nils att göra show av, testat "My Lucky Day" och "Queen of the Supermarket" (världspremiär) och spelat en mycket stor raritet i fullband; "Lost in the Flood". Så Bruce har verkligen undersökt gränserna för denna turnén i Stockholm. Varför inte vara glad över det?

Kom igen katten, det svänger ju!

#15 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.15

Fan. Är inte alls på g idag, känner inget större behov av att gå till konserten idag. Men jag kommer ju likt förbannat att gå, och jag kommer likt förbannat att ha kul. Men ändå, jag saknar den där känslan man har på konsertdagen. Fan.

#16 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.18

Det är helt omöjligt att tippa hur en set list kommer se ut, men skulle inte bli förvånad med en Born In The USA som start eftersom det i dagarna är både 25 år sedan plattan släpptes och 24 år sedan första Ullevi.

Men om jag ska tippa lite så är det precis lika stor chans att vi får höra nån av dessa tre efter Hard Times, Jungeland/Kittys Back/Incident, eller så kommer ingen av dem.

Förstår inte riktigt skillnaden som görs mellan publik och publik, där den stora massan i detta fall kallas Bruceturister. Är det inte bättre att vi kallar alla oss som går på konserten för rockpublik?
Och de flesta i en rockpublik brukar knockas av framföranden som är välrepeterade, kraftfulla, meningsfulla och framförs av profesionella musiker.
Och detta är ej fallet när Springsteen & Co spelar 2009.

#17 Användaren är offline   NYCitySerenade

• Young Pilgrim
  • Pip

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.30

minnen från 88 stadion börjar komma tillbaka.......spex och teater

Det blir en rockfest ikväll! Mailbomba Grand "skyltar" så vi får Cover Me som öppning och WAR som nr 2!

#18 Användaren är offline   Stinsen

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 mar-07

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.38

Visa inläggwherethebandsare skrev 2009-06-07 11:15:

Fan. Är inte alls på g idag, känner inget större behov av att gå till konserten idag. Men jag kommer ju likt förbannat att gå, och jag kommer likt förbannat att ha kul. Men ändå, jag saknar den där känslan man har på konsertdagen. Fan.

Tvärtom här , tror vi får en oförglömlig kväll med E-Street Band som förmodligen spelar sista gången på svensk mark..hoppas iaf + Point Blank :rolleyes:

#19 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.44

Bruceturister? Är det inte helt fel - det är ju de som sover ute i en vecka, reser runt, äter och sover dåligt som ska kallas turister. När man träffar dessa människor som luktar skunk, pratar osamanhängande, ögonen står ut och tror att man kan se världen från ett kravallstaket samt att artisten ska spela för endast dom för de står över andra medmänniskor i publiken förstår man varför Bruce hellre sitter inne i civilisationen på Grand Hotell som en normal turist. Varför skulle han lämna den normala världen för att deltaga i deras konstiga riter?

#20 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2009-06-07 kl. 10.58

Visa inläggStinsen skrev 2009-06-07 11:38:

Tvärtom här , tror vi får en oförglömlig kväll med E-Street Band som förmodligen spelar sista gången på svensk mark..hoppas iaf + Point Blank :rolleyes:

Härligt att höra! :) Tror nog främst att min oro bottnar i det faktum att jag har sittplats... Fan, tänk så är det torrbollar som sitter omkring mig? :P

Inlägget har ändrats av wherethebandsare: 2009-06-07 kl. 10.58

• (13 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma