springsteen.se: 08 juli Danmark Herning MCH - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

08 juli Danmark Herning MCH

#21 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.25

ett tag sen uppdatering nu, undrar vad som hänt denna halvtimmen? Freehold, Incident och serenade? nää skämt o sido;)

#22 Användaren är offline   Razorlight

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 sep-07

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.27

Intro: En yndig og frydefuld sommertid
1. Badlands
2. No Surrender
3. My Lucky Day
4. Out in the Street
5. Outlaw Pete
6. Working On A Dream
7. Candy's Room
8. Seeds
9. Johnny 99
10. Atlantic City
11. Hungry Heart
12. Rendezvous
13. Mony Mony
14. Thunder Road
15. Prove It All Night
16. Waitin' On A Sunny Day
17. The Promised Land
18. The River
19. I'm On Fire
20. Surprise Surprise
21. Lonesome Day
22. The Rising
23. Born To Run

24. Hard Times
25. Bobby Jean
26. American Land
27. Rosalita (Come Out Tonight)
28. Dancing In The Dark
29. Twist & Shout

Inlägget har ändrats av Razorlight: 2009-07-08 kl. 22.03

#23 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.27

http://www.youtube.c...eature=related#

#24 Användaren är offline   Andreasfoto

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.30

Visa inläggZiggy_89 skrev 2009-07-08 kl. 22.22:

:lol: Det var hårda bud!

Men, vi vet ju faktiskt inte hur det är på plats. Bandet kanske spelar som aldrig förr.

Jag hade inte sagt nej till den här passagen:

10. Atlantic City
11. Hungry Heart
12. Rendezvous
13. Mony Mony
14. Thunder Road
15. Prove It All Night

Men visst, jag trodde också att det skulle dyka upp någon överraskning ganska så tidigt. Det kanske kommer!
Det viktigaste för mig under senare turnéer har faktiskt varit att få höra för mig nya - eller aldrig tidigare hörda låtar. Ovan nämnda passage hade inte gett mig gåshud även om bandet spelade bättre än någonsin. Just därför att jag hört dessa förut. Det kanske låter tråkigt, men sån är jag. Jag är en raritetsamlare helt enkelt. :rolleyes:

#25 Användaren är offline   Matsiie19

• Bland Bortsprungna Katter
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 okt-07

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.33

Lååång setlista!

#26 Användaren är offline   ImGoinDown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 jan-09

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.34

Om Bruce inte slänger in nått riktigt bra i encoren så behöver jag inte sura över att jag inte var där :)

#27 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.40

ska bli intressant och se ifall han slänger in något speciellt bland extranumrena!

#28 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.51

blir det 30 låtar tro?

#29 Användaren är offline   Ziggy_89

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-05

Skrivet 2009-07-08 kl. 21.59

Visa inläggRazorlight skrev 2009-07-08 kl. 22.27:

27. Rosalita (Come Out Tonight) :cheers:

Härligt!

#30 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-07-08 kl. 22.04

slut nu eller?

#31 Användaren är offline   Thunder Road

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 5 okt-07

Skrivet 2009-07-08 kl. 22.14

Rosalita och Rendezvous är höjdpunkterna i konserten.

#32 Användaren är offline   ImGoinDown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 jan-09

Skrivet 2009-07-08 kl. 22.36

Visa inläggThunder Road skrev 2009-07-08 kl. 23.14:

Rosalita och Rendezvous är höjdpunkterna i konserten.

Håller med. Rendezvous hade jag gärna hört.

#33 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-07-09 kl. 00.02

Visa inläggRazorlight skrev 2009-07-08 kl. 22.27:

6. Working On A Dream
7. Candy's Room
8. Seeds
9. Johnny 99

Men, vad gör Candy mitt i "recession-pack"??? Inte ens Bruce kan väl hitta ngn koppling där? Typ för att sexköp är lagligt i Danmark or what? :blink:

Annars såg det ut som en trevlig setlist med finfin blandning, kan säkert ha varit riktigt nice om Bruce å bandet var på G. Dock saknar den ju helt klart en liten bomb någonstans.

#34 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2009-07-09 kl. 03.54

Visa inläggsapphire skrev 2009-07-09 kl. 01.02:

Men, vad gör Candy mitt i "recession-pack"??? Inte ens Bruce kan väl hitta ngn koppling där? Typ för att sexköp är lagligt i Danmark or what? :blink:

Annars såg det ut som en trevlig setlist med finfin blandning, kan säkert ha varit riktigt nice om Bruce å bandet var på G. Dock saknar den ju helt klart en liten bomb någonstans.

Candys var en audible, nils skulle precis dra igång Seeds introt när Max istället drog igång Candys. Jag skulle vilja säga att denna konsert var en stabil 3:a. J99 bäst tillsammans med prove it (grymt solo ifrån Nils) hard times och rosie. Blir en längre rapport när jag fått sova lite.

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-07-09 kl. 03.56

#35 Användaren är offline   Two Faces

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 9 jun-09

Skrivet 2009-07-09 kl. 08.29

någon som hoppas på sad eyes?

#36 Användaren är offline   sillu1

• Local Hero
  • Ikon
  • Grupp: Moderatorer
  • Reg.datum: 25 feb-05

Skrivet 2009-07-09 kl. 09.09

Visa inläggZiggy_89 skrev 2009-07-08 kl. 21.01:

[font="Verdana"]Givetvis. Mitt frågande påstående var enbart en liten retorisk konstruktion, med glimten i ögat, som varken var illa menad eller skriven för att på något vis klanka ner på det jobb och den tid ni lägger ner på forumet.
All heder åt det.

Tyvärr ingen semester här ännu men var bortest hela dagen utan tillgång till internet, var helt övertygad om att någon skulle starta en tråd när ni märkte att den inte fanns :)

#37 Användaren är offline   Visitor from outer space

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 22 maj-06

Skrivet 2009-07-09 kl. 09.24

Kort ögonvittnesskildring:

Bra spelning om man inte bryr sig så mycket om rariteter i setlisten. Tyvärr gör jag ju det själv så det blev helt klart ett minus för det. Requestdelen tycker jag bör innehålla i alla fall en "shit, de spelar DEN" varje gång, annars kan man skippa eller dra ner på requests. Denna gången blev det Hungry Heart, Rendezvous (ok, förvisso, men spelades ju väldigt nyligen och den låter live ganska exakt som på skiva), Mony Mony och Thunder Road. HH och TR känns ju sådär fräscht som requests när man såg att han plockade åt sig skyltar med både E Street Shuffle och Incident och Sherry Darling och en hel del annat godis. Det blev även för mycket standards på andra ställen med The River och Bobby Jean där jag hoppats på underverk. Rosalita räddade dock ganska mycket - den var oerhörd, kvällens absoluta höjdpunkt. Danska publiken verkade där jag stod verkade knappt veta vad det var för låt men även de insåg storheten till slut. Kan inte nog framhäva hur bra den lät.

Oj, vad jag gnäller annars. Inte helt rättvist, för det fanns en del annat att glädja sig åt. Den bästa Prove it all Night på evigheter med utdraget Lofgrensolo på slutet - magnifikt. Atlantic City var helt ok. Surprise Surprise funkar förvånansvärt bra live. Och viktigast av allt - E Street Band är i bra form så även med en ordinär låtlista så håller det väldigt hög nivå. Och mitt i kritiken mot setlisten så är jag ändå glad att vi slapp raggarrock a la Darlington County, Ramrod, Cadillac Ranch etc - den del av Bruce katalog jag har svårast för. Betyg, i ett Springsteen-perspektiv:

Setlist: 2/5
Genomförande: 4/5

#38 Användaren är offline   Dennishalmstad

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 25 jun-05

Skrivet 2009-07-09 kl. 10.29

Visa inläggVisitor from outer space skrev 2009-07-09 kl. 10.24:

Bra spelning om man inte bryr sig så mycket om rariteter i setlisten. Tyvärr gör jag ju det själv så det blev helt klart ett minus för det. Requestdelen tycker jag bör innehålla i alla fall en "shit, de spelar DEN" varje gång, annars kan man skippa eller dra ner på requests. Denna gången blev det Hungry Heart, Rendezvous (ok, förvisso, men spelades ju väldigt nyligen och den låter live ganska exakt som på skiva), Mony Mony och Thunder Road. HH och TR känns ju sådär fräscht som requests när man såg att han plockade åt sig skyltar med både E Street Shuffle och Incident och Sherry Darling och en hel del annat godis. Det blev även för mycket standards på andra ställen med The River och Bobby Jean där jag hoppats på underverk. Rosalita räddade dock ganska mycket - den var oerhörd, kvällens absoluta höjdpunkt. Danska publiken verkade där jag stod verkade knappt veta vad det var för låt men även de insåg storheten till slut. Kan inte nog framhäva hur bra den lät.

Oj, vad jag gnäller annars. Inte helt rättvist, för det fanns en del annat att glädja sig åt. Den bästa Prove it all Night på evigheter med utdraget Lofgrensolo på slutet - magnifikt. Atlantic City var helt ok. Surprise Surprise funkar förvånansvärt bra live. Och viktigast av allt - E Street Band är i bra form så även med en ordinär låtlista så håller det väldigt hög nivå. Och mitt i kritiken mot setlisten så är jag ändå glad att vi slapp raggarrock a la Darlington County, Ramrod, Cadillac Ranch etc - den del av Bruce katalog jag har svårast för. Betyg, i ett Springsteen-perspektiv:

Ja, ytterligare en åskit:

Instämmer med föregående talare eller hur man säger.

Jag måste säga att Bruce gjorde ett bra jobb. Håller med om 4/5 för genomförande, dock bjud han inte danskarna på små detaljer som vi svenskar är vana vid, som liggande sång vid publiken eller stolsittande genomförande av I´m on fire osv. Smådetaljer helt enkelt.
Fick oxå en känsla av väldigt många (iallafall där jag stod) inte var speciellt kunniga i varken valet av låter eller delar av framförandet.

Ex på vad jag hörde vid Bruce tal till publiken och att bygga stämningen, ni vet "you have to give me the noise".
"- Han låter ju som en svart präst! Endast Halleluja som saknas (manglar!?!) "
Jag försökte lite snyggt smita in att det är VI som får stå för Halleluja delen, men de tittade på mig konstigt... :-)
Skulle oxå vilja säga att ljudet inte var det bästa. Men i vilket fall som helst så var det värt resan!

Min favorit för kvällen är: "RENDEZVOUS" gjordes sjukt bra.

#39 Användaren är offline   rejdvik

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 30 jun-08

Skrivet 2009-07-09 kl. 10.33

Visa inläggVisitor from outer space skrev 2009-07-09 kl. 10.24:

Jag blir förvånad av den danska publiken. Det läggs enorm energi på att: röka, dricka öl, röka, snacka lite med polaren bredvid, röka, dricka shoots, röka osv. Många så inte ut att ha koll på var dom var. Står man längst fram ska man banne mig trycka på lite också. Det är som att gå på fotboll och ställa sig tyst i klacken.
Har sett ett par spelningar i Köpenhamn där det varit bra mycket bättre tryck, vilket smittar av sig. Troligtvis pga av närheten till Sverige och det faktum att det då är 75% svenskar i publiken.
Organisationen under insläppet var också under all kritik, alla bara sprang förbi vakterna..
Såg alla 3 i Stockholm och även under regn och kyla så slår Sverige allt...
I övrigt håller jag med..det blir aldrig dåligt...
Funderar på en restresa till Benidorm, någon som vill med?

#40 Användaren är offline   Vinceremo

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 30 nov-03

Skrivet 2009-07-09 kl. 15.16

Visa inläggrejdvik skrev 2009-07-09 kl. 19.33:

Organisationen under insläppet var också under all kritik, alla bara sprang förbi vakterna..

Nähä, det kan jag aldrig tänka mig att folk gör. Det skulle aldrig komma mig för. :whistle:

Inlägget har ändrats av Vinceremo: 2009-07-09 kl. 15.17

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma