springsteen.se: 19 Oct The Spectrum, Philadelphia, PA - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

19 Oct The Spectrum, Philadelphia, PA

#21 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2009-10-20 kl. 16.51

Visa inläggWendy skrev 2009-10-20 kl. 17.40:

"When You Walk In The Room" !

Om Bruce ska ha en låt som beskriver honom och hur det är att vara hans fans så är det väl den !

Precis så är det när man kämpat om biljetter flera månader innan, med en ångest så stor som om livet självt stod på spel.
Planerat, rest, köat, köat och köat. Väntat, väntat och väntat i trängseln framför scenen. De sista outhärdliga minuterna är värst (om han bara visste vad jobbiga just de sista minuterna är så skulle han alltid komma i exakt tid på scenen !)

Så kommer E Street Band äntligen in en efter en och det börjar rycka i glad nerverna. Men inte förrän Bruce går in i rummet sker det. Man känner hur sitt slitna gamla ansikte intar ett helt nytt utryck. Man ser andra ansikten runt omkring förändras på samma sätt. Man glömmer bort att man var så svimmel, törstig och kissnödig precis innan och var så sekunderna nära att ge upp den bra platsen.

Inte en tanke går till bekymmer, jobb eller annat totalt oväsentligt i nästa tre timmar. Från att ha sett på det som tre timmars barnslig verklighetsflykt har jag börjat undra om det ändå inte är tvärtom det är det här som ÄR livet. Tre timmar då jag verkligen känner att jag lever. Det är så här det är meningen att det ska vara.

http://www.youtube.c...feature=related

Jag kan bara hålla med. Jag tror aldrig jag mått så dåligt som jag gjorde 4:e juni på stadion när alla mina kläder va genom blöta och ryggen kändes som att man hade blivit överkörd av en lastbil. Men så fort den halva sekunden kommer då man ser bandet och Bruce gå ut på scenen. Då fanns det inget annat förutom mitt leende och bandet på scenen!! Då lever jag!

#22 Användaren är offline   Tompafager

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2009-10-20 kl. 17.18

Mama mia!

#23 Användaren är offline   helen_jean

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 12 nov-05

Skrivet 2009-10-20 kl. 17.28

Men seriöst! Detta är tamejfan det fulaste jag nånsin sett!
Kolla hur oroligt Bruce blir när Elvis-stollen börjat ta över helt å hållet!
Bruce rycker åt sig micken å kör vidare!=)
Ett underbart klipp iaf, som visar återigen att det finns bara en BRUCE!

http://www.youtube.c...h?v=XyJgPQRw4JA

#24 Användaren är offline   SevenNightsToRock

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 23 mar-09

Skrivet 2009-10-20 kl. 17.30

Visa inläggWendy skrev 2009-10-20 kl. 17.40:

"When You Walk In The Room" !

Om Bruce ska ha en låt som beskriver honom och hur det är att vara hans fans så är det väl den !

Precis så är det när man kämpat om biljetter flera månader innan, med en ångest så stor som om livet självt stod på spel.
Planerat, rest, köat, köat och köat. Väntat, väntat och väntat i trängseln framför scenen. De sista outhärdliga minuterna är värst (om han bara visste vad jobbiga just de sista minuterna är så skulle han alltid komma i exakt tid på scenen !)

Så kommer E Street Band äntligen in en efter en och det börjar rycka i glad nerverna. Men inte förrän Bruce går in i rummet sker det. Man känner hur sitt slitna gamla ansikte intar ett helt nytt utryck. Man ser andra ansikten runt omkring förändras på samma sätt. Man glömmer bort att man var så svimmel, törstig och kissnödig precis innan och var så sekunderna nära att ge upp den bra platsen.

Inte en tanke går till bekymmer, jobb eller annat totalt oväsentligt i nästa tre timmar. Från att ha sett på det som tre timmars barnslig verklighetsflykt har jag börjat undra om det ändå inte är tvärtom det är det här som ÄR livet. Tre timmar då jag verkligen känner att jag lever. Det är så här det är meningen att det ska vara.

Nicely said!

Helt galen Setlist!

Är det någon mer än jag som inte tål Bobby Jean live? På skivan är den ju ett mästerverk precis som resten av låtarna, men live tycker jag den låter skräp.

#25 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-10-20 kl. 17.34

Visa inläggSevenNightsToRock skrev 2009-10-20 kl. 18.30:

Är det någon mer än jag som inte tål Bobby Jean live? På skivan är den ju ett mästerverk precis som resten av låtarna, men live tycker jag den låter skräp.

Njae, i min mening låter den som allra bäst på "Live 75-85".

#26 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-10-20 kl. 18.21

Ruskigt bra

E Street Band är som gjutna för att göra den här typen av låtar. Bruce röst gör sig också skitbra.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2009-10-20 kl. 18.23

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma