springsteen.se: 07 Nov Madison Square Garden, New York, NY - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

07 Nov Madison Square Garden, New York, NY The Wild, the Innocent, and the E Street Shuffle

#41 Användaren är offline   berra

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 29 jul-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 12.42

He´s THE BOSS

#42 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2009-11-08 kl. 12.57

Magiskt detta! Denna turné kanske borde hetat Magic tour... NYCS var oerhört mäktig enligt youtube-klippen, hade gåshud framför datorn och det är sällan det händer kan jag säga...Hoppas någon bara kan bekräfta att tanken är att detta kommer släppas på dvd!

#43 Användaren är offline   sapphire

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 jan-09

Skrivet 2009-11-08 kl. 14.40

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2009-11-08 kl. 12.13:

Ja, det är ganska ovanligt att en artist så gott som totalt ignorerar sin senaste skiva.....på rådande turne!
Orsak???

Att WOAD-släppet egentligen bara var en ursäkt till att förlänga Magic Tour.

#44 Användaren är offline   Visitor from outer space

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 22 maj-06

Skrivet 2009-11-08 kl. 15.35

Förvisso kan man ha invändningar som att det är en ganska lång småtrist passage i slutet av ordinarie set. Och att det bara är en låt från senaste skivan.

Men i övrigt - ja, det är bara att först och främst gratulera de som var där. Och i andra hand bara inse att det faktum att jag själv inte var där gör att det spontant känns som jag aldrig vill se Springsteen live igen. Oavsett vad han spelar så kommer jag bara tänka på att jag ju skulle varit där i MSG den 7 november 2009 i stället för att se några till förvisso jättebra konserter med "gott & blandat" i setlisten. Det här var nog slutet för mig. Det känns så. Jag känner mig som en boxare som förlorat på knockout.

#45 Användaren är offline   Andreasfoto

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 2 jul-03

Skrivet 2009-11-08 kl. 15.38

Visa inläggAtlanticCity skrev 2009-11-08 kl. 10.56:

WOAD var alltså enda låten som spelades från nya plattan? Anmärkningsvärt. Inte för att det stör mig, men ändå...
Trenden sedan Rising-turnén har varit att mycket nytt spelas i inledningsskedet av turnén, för att sedan ersättas av äldre material. Jag tycker faktiskt att det är lite trist. Det kan ju bero på att jag sett en del Bruce-konserter genom åren, men jag tillhör i alla fall dom som gärna hör nya låtar - eller sånt som sällan framförts live tidigare. Jag är jätteglad över att på Stadion fått höra flera av låtarna från WOAD samt den underbara nya versionen av The Ghost of Tom Joad. De som sett Bruce de senaste veckorna har ju knappt fått höra något från WOAD. Själv hade jag hellre hört t.ex. Tomorrow Never Knows och The Last Carnival istället för The Rising och Lonesome Day för tjugofjärde gången!

#46 Användaren är offline   Jxx

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 jun-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 15.38

Visa inläggImGoinDown skrev 2009-11-07 kl. 19.15:

New York City Serenade kommer ju bli höjdpunkten ikväll :D

Den skulle vara höjdpunkten vilken kväll som helst, fattar inte att han är så jävla puckad att han vägrar lira den i vanliga fall. Han bästa och överlägset vassaste komponerade ballad som har allt och han spelar den fan aldrig, surgubbe!

#47 Användaren är offline   helen_jean

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 12 nov-05

Skrivet 2009-11-08 kl. 16.39

Visa inläggPeterNilsson skrev 2009-11-08 kl. 12.57:

Magiskt detta! Denna turné kanske borde hetat Magic tour... NYCS var oerhört mäktig enligt youtube-klippen, hade gåshud framför datorn och det är sällan det händer kan jag säga...Hoppas någon bara kan bekräfta att tanken är att detta kommer släppas på dvd!

Jag hoppas också, men borde vi inte vetat det vid det här laget isåfall?
Amerikerna är ju tydligen noga med att skylta upp innan konserterna osv...
Dessutom borde de som var på konserten sett fler kameror och annat.

Men kanske det händer ikväll istället! :whistle:
Inte mig emot...

#48 Användaren är offline   sober

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 28 nov-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 16.42

Visa inlägghelen_jean skrev 2009-11-08 kl. 16.39:

Jag hoppas också, men borde vi inte vetat det vid det här laget isåfall?
Amerikerna är ju tydligen noga med att skylta upp innan konserterna osv...
Dessutom borde de som var på konserten sett fler kameror och annat.

Men kanske det händer ikväll istället! :whistle:
Inte mig emot...

Kan nästan sätta en liten slant på att den officiella DVDn kommer vara ifrån Giants Stadium.

#49 Användaren är offline   froderan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 18 jan-04

Skrivet 2009-11-08 kl. 16.49

Ja, det är ganska ovanligt att en artist så gott som totalt ignorerar sin senaste skiva.....på rådande turne!
Orsak???

Fordi han har lagt platen til side, og skal spille den back to back om 36 år :guitar:

#50 Användaren är offline   froderan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-08 kl. 16.59

Visa inläggJxx skrev 2009-11-08 kl. 15.38:

Den skulle vara höjdpunkten vilken kväll som helst, fattar inte att han är så jävla puckad att han vägrar lira den i vanliga fall. Han bästa och överlägset vassaste komponerade ballad som har allt och han spelar den fan aldrig, surgubbe!

På en måte så er jo det bra også. Hadde han spilt den annenhver uke, så hadde det ikke blitt sånne spesielle konserter, som han spilte i natt. :)
Når jeg regner hvor mange Springsteenkonserter jeg har vært på, så regner jeg ikke hvor mange jeg har vært på totalt, men hvor mange jeg har vært på siden jeg hørte incident live sist. (19)

Inlägget har ändrats av froderan: 2009-11-08 kl. 17.00

#51 Användaren är offline   froderan

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2009-11-08 kl. 17.10

Visa inläggfroderan skrev 2009-11-08 kl. 12.10:

#52 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-11-08 kl. 17.57

Visa inläggJxx skrev 2009-11-08 kl. 15.38:

Han är ju lite smart i och med att han alltid ser till att ha en liten buffert för att kunna göra såna här uppmärksammade grejer utan att de ska bli upprepningar.

Förhoppningsvis får låtarna från detta album mer utrymme vid nästa eventuella turné såsom låtarna från Born To Run de senaste åren varit vanligt förekommande. Hoppas iallafall innerligt att Bruce blev nöjd med framförandet av dom och att detta gett mersmak inför framtiden. Han måste komma tillbaka till Europa med blås och stråkar och göra sitt bästa en gång till. Bring New York to Stockholm.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2009-11-08 kl. 18.09

#53 Användaren är offline   wiilly

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 11 dec-07

Skrivet 2009-11-08 kl. 18.07

Han kan inte börja med massor av rariteter i början av turneerna. För när han väl slutar göra de. Börjar alla fans klaga och slutar gå på konserterna. Han kanske inte vill köra rariteter varje konsert heller. Det kanske finns en anledning till att han kört "The Rising" och "Lonesome Day" och inte bara för att upprepa sig. Han kör de låtar han och bandet vill köra. Sen att han bjuder oss på några rariteter då och då. Sen hela denna idén att köra hela plattor har fördelar men också nackdelar. Vi Springsteen fans är extremt bortskämda helt enkelt därför att Bruce skrivit så pass många låtar som han faktiskt har. Sen kan man inte bjuda på allt varje gång.

#54 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2009-11-08 kl. 18.14

Orsak???

Min personliga teori; han är medveten om att han krystat fram WOAD för att kunna turnera och är inte så särdeles nöjd med den själv. Olikt Bruce, med det är vad jag tror. Han har genomgående spelat väldigt få WOAD-låtar under hela turnén.

#55 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2009-11-08 kl. 18.20

Visa inläggAtlanticCity skrev 2009-11-08 kl. 18.14:

Min personliga teori; han är medveten om att han krystat fram WOAD för att kunna turnera och är inte så särdeles nöjd med den själv. Olikt Bruce, med det är vad jag tror. Han har genomgående spelat väldigt få WOAD-låtar under hela turnén.

Sen har han ju också skapat fräsch-het genom att först ta in Trumpet-killen och så nu en blåssektion plus stråkar. Något som han förhoppningsvis behåller i framtiden.

#56 Användaren är offline   Jxx

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 30 jun-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 18.31

Äh, tror knappast det har att göra med att han inte vill lira vissa låtar för att inte riskera tjata ut den, jag tror han underskattar sin publik helt enkelt. Vad jag har hört är det inte ovanligt att publiken i staterna knallar iväg och köper bärs när han t ex kört Jungleland så då kan man iofsig förstå att han inte tror att NYCS funkar alla gånger...

#57 Användaren är offline   berra

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 jul-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 19.29

Visa inläggJxx skrev 2009-11-08 kl. 18.31:

Äh, tror knappast det har att göra med att han inte vill lira vissa låtar för att inte riskera tjata ut den, jag tror han underskattar sin publik helt enkelt. Vad jag har hört är det inte ovanligt att publiken i staterna knallar iväg och köper bärs när han t ex kört Jungleland så då kan man iofsig förstå att han inte tror att NYCS funkar alla gånger...

Amerikanerna Köper bärs i alla låtar förutom "Born to Run" är väl enda gången alla är på sina platser.

Jag gillar dock skarpt att han lirar album. Mycket bra konserter och visst överrasknings momenten försvinner.
Jag hade gärna sätt han lire 2 album/konsert 1 gammalt och ett nytt. Tex Born to run och magic.

#58 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2009-11-08 kl. 19.31

Visa inläggJxx skrev 2009-11-08 kl. 18.31:

Det där gäller även i Sverige.

Inlägget har ändrats av Missing: 2009-11-08 kl. 19.31

#59 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 19.40

Visa inläggberra skrev 2009-11-08 kl. 19.29:

Amerikanerna Köper bärs i alla låtar förutom "Born to Run" är väl enda gången alla är på sina platser.

Jag gillar dock skarpt att han lirar album. Mycket bra konserter och visst överrasknings momenten försvinner.
Jag hade gärna sätt han lire 2 album/konsert 1 gammalt och ett nytt. Tex Born to run och magic.

Det hade faktiskt inte varit så dumt!
Ett gammalt o ett nytt.
Paus emellan.
Efter det 2-3 extranummer.

#60 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2009-11-08 kl. 19.43

Visa inläggFowler skrev 2009-11-08 kl. 18.20:

Sen har han ju också skapat fräsch-het genom att först ta in Trumpet-killen och så nu en blåssektion plus stråkar. Något som han förhoppningsvis behåller i framtiden.

Håller med. Kanske går att byta ut ngn gitarrist oxå, för att få in ytterligare lite nya inslag.

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma