springsteen.se: Ärlig kö till andra kvällen? - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 4
  • 5
  • 6
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Ärlig kö till andra kvällen?

Omröstning: Ärlig kö till andra kvällen?

Det här är en offentlig omröstning. Andra medlemmar kommer kunna se hur du har röstat

Tror ni kön till andra kvällen på Ullevi var ärlig och rättvis?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#101 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-08-09 kl. 13.31

Visa inläggFred skrev 2012-08-08 kl. 21.00:

Jag tror tokarna längst fram är rätt inne i konserten, medan det är analyserande tråkmånsar som du och jag som planerar för morgondagens matinköp.

Tror jag oxå. Verkar finnas ett starkt behov av att signalera "titta på mig Bruce Springsteen....jag kan alla dina texter....även till låtar du själv glömt för 40 år sen....". Det är iofs absolut inget unikt för "pojkar längst fram" på en Springsteen-konsert, händer självklart även på en Metallica-konsert.
Att sedan inte alla greppar så mycket VAD han egentligen sjunger om, det är såklart individuellt.

Om det är ett mått på att vara inne i konserten....tja, det kanske det är. Token Nunstedt verkar ha varit ganska inne i konserten även han, uppe på pressläktaren.

#102 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2012-08-09 kl. 14.02

Jag tycker ändå det är en skön förmåga att dyrka på det sättet och tänker att resultatet blir ett extatiskt meditativt tillstånd. Kroppen pumpar runt endorfiner och oxytocin så det står härliga till och konsertdeltagaren mår bra. Sen kan vi ju sitta här och vara verbala och analytiska och raljera över anledningar till pöbelns beteende.

Det är kanske inte alltid så sunt om dyrkan pågår 24/7, utan utrymme för annat godis i livet. Å andra sidan är det sannolikt en nödvändig del i den personliga utvecklingen att erfara det som erfars. Bruce är bra på att beskriva drömmar och ingjuta hopp och förklara "livet" för människor, och det är ju bra. Men ibland kan det vara bra att ta ett eget ansvar för sitt eget liv och LEVA drömmen istället för att bara DRÖMMA drömmen.

Så låt kidsen hållas! :)

Och Släpp mig fri är en i sammanhanget vettig låt med Uffepuffe.

#103 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-09 kl. 14.52

Visa inläggFred skrev 2012-08-09 kl. 15.02:

Jag tycker ändå det är en skön förmåga att dyrka på det sättet och tänker att resultatet blir ett extatiskt meditativt tillstånd. Kroppen pumpar runt endorfiner och oxytocin så det står härliga till och konsertdeltagaren mår bra. Sen kan vi ju sitta här och vara verbala och analytiska och raljera över anledningar till pöbelns beteende.

Det samma kan man ju säga gälla för en fotbollsfan tex. Att få leva ut sitt intresse med en hoppande ståplats gör gott!

#104 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-09 kl. 15.44

Visa inläggRoll of the Dice skrev 2012-08-09 kl. 15.52:

Det samma kan man ju säga gälla för en fotbollsfan tex. Att få leva ut sitt intresse med en hoppande ståplats gör gott!

Ja, så länge man lyckas hålla adrenalinet och testosteronet på en lagom låg nivå så...

#105 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-08-09 kl. 19.09

Det är kanske inte alltid så sunt om dyrkan pågår 24/7, utan utrymme för annat godis i livet. Å andra sidan är det sannolikt en nödvändig del i den personliga utvecklingen att erfara det som erfars. Bruce är bra på att beskriva drömmar och ingjuta hopp och förklara "livet" för människor, och det är ju bra. Men ibland kan det vara bra att ta ett eget ansvar för sitt eget liv och LEVA drömmen istället för att bara DRÖMMA drömmen.

Klart kidsen ska få vara glada, o rockfarfar Springsteen får säkerligen en kick såklart :)

#106 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2012-08-10 kl. 10.31

Det är som sagt en åldersfråga. Lever man ut sina drömmar genom och via BS när man är 23 är det väl helt ok, har man däremot samma behov av honom när man är 43 har man problem. Och folk som inte kan se kritiskt på sig själva och sin dyrkan har alltid problem. Tänker precis på den där mannen som gick på Ulf Lundell med artisten tatuerad på bröstet...

#107 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-10 kl. 11.53

Visa inläggThomaso skrev 2012-08-10 kl. 11.31:

Det är som sagt en åldersfråga. Lever man ut sina drömmar genom och via BS när man är 23 är det väl helt ok, har man däremot samma behov av honom när man är 43 har man problem. Och folk som inte kan se kritiskt på sig själva och sin dyrkan har alltid problem. Tänker precis på den där mannen som gick på Ulf Lundell med artisten tatuerad på bröstet...

Jag tror att vi även 20 år eller så down the road har problem med att se kritiskt på oss själva eftersom vi t ex sitter på internetforum och är viktiga och kommenterar andra människor och deras leverne. Och inte sällan gör vi det med avsaknad av ödmjukhet.
Om vi så har Uffe TATUERAD på bröstet, eller SLÅR oss själva på bröstet av egen förträfflighet, så är ursprunget samma enfald. Om än uttryckt annorlunda idag.
Det är liksom lättare att ha åsikter om andra än att skaffa insikter om sig själv.

#108 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2012-08-10 kl. 19.15

Det där var bara ord, ett verbalt luftslott. Klart det finns variationer på graden av enfald, gradskillnader i helvetet.

#109 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-10 kl. 19.30

Det krävs luftslott för att få folk att medge saker.

#110 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-11 kl. 10.10

Vy från ett luftslott..

• (6 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 4
  • 5