springsteen.se: Ärlig kö till andra kvällen? - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Ärlig kö till andra kvällen?

Omröstning: Ärlig kö till andra kvällen?

Det här är en offentlig omröstning. Andra medlemmar kommer kunna se hur du har röstat

Tror ni kön till andra kvällen på Ullevi var ärlig och rättvis?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#41 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-08-04 kl. 15.53

Visa inläggSoldan skrev 2012-08-04 kl. 13.37:

Seriöst alltså, vilken jävla diskussion, alla som hade (äkta) biljett kom väl in ? Själv köade jag från 11.30 på fredagen och 12.00 på lördagen, jag kom lätt in i piten bägge dagarna, ska tilläggas att jag inte tillhör dem som vill stå längst fram i mitten, men jag hade med lite vilja kunnat ta mig väldigt långt fram. Dessutom är detta historia nu, lägg det bakom er för Guds skull !!!

Den är ju faktiskt frivillig....diskussionen alltså :)

#42 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-08-04 kl. 17.08

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-04 kl. 10.20:

Det är nu det blir svårt för mig att förstå. När har det blivit ok att starta kö nr2 före konsert 1??? På detta forum har man, titt som tätt, förklarat för alla att detta ej är tillåtet. Kö nr 2 får ej starta förrän konsert 1 är slut. Denna information fick vi också av gulkepsarna (de hade inget med kö nr 2 att göra ). Att man trots det startat kö 2 nådde mina öron när jag stod i kö till insläpp ca 14.00 på fredag. Då fanns det redan 35 namn på listan. Man protesterade, men "köansvariga" hävdade att dessa ej skulle gå på första. Trots det fanns minst 15 av de 35 med i kön till första.

PÅ frågan om jag VET.
Jag kan inget bevisa, men jag utgår från vad som är mest sannolikt. Som jag ser det finns det två scenarior att välja mellan

1: Man är på fredagskonserten, i piten, rusar ut, kvittar sitt nummer, smiter förbi alla vakter och tillbaka till piten. Alla 15 och ingen blir stoppad.
2: Man skapar kölistan tillsammans, säger att man har rollcalls, men skiter i det. För vem kan kolla det?

För mig låter alternativ 2 mest troligt. Att få mig att tro på något annat blir VÄLDIGT svårt. Jag är inte naiv.

Om kön 2008: Jag tyckte den var ärligast av alla "2 dagars konserters kö" jag varit med om. Informationen fick man i ett mycket tidigt skede ( jag hoppade i bilen och anslöt så fort jag kunde). Nu 2012 tror jag ingen annan än de 35-40 som fanns på listan var införstådda i hur kö nr 2 skulle gå till.

Tankevurpa på tankevurpa.

Det har ALLTID varit ok att starta kö 2 innan konsert 1 har varit - i alla länder och alla städer. Två konserter är två konserter oavsett om de är dagarna efter varandra i samma stad eller med en dag mellan i två grannstäder.
Vad kriget handlade om -08 var om kölistan för kväll 1 också skulle gälla kväll 2. Det ska den såklart inte.

Strax före insläpp kväll 1 var det en som ville att vi skulle låta de första från kö 2 vara först och att vi sen skulle fylla på med "vår" lista från kväl 1. Det förslaget blev avlivad direkt. En tyckte, ironiskt, att det vore dumt att låta kölista 1 gälla- det var så klart listan från 1985 som skulle användas...

Så till frågan om några var inne hela konserten. Du vet inte, så varför säger du det då? Jag litar mer på mina vänner som gjorde som i ditt första scenario. Om de var 5, 15 eller 25 vet jag inte. Ditt scenario 2 faller på sin egen orimlighet eftersom det kom folk som anslöt till kön nästan hela konserten och ingen har rapporterat om att det var svårt att skriva sig på.

Vad gulkepsarna informerar vad gäller kö 2 är ungefär lika interessant som mina informationer från Pride-parade...

#43 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2012-08-04 kl. 17.10

Visa inläggSoldan skrev 2012-08-04 kl. 13.37:

Seriöst alltså, vilken jävla diskussion, alla som hade (äkta) biljett kom väl in ? Själv köade jag från 11.30 på fredagen och 12.00 på lördagen, jag kom lätt in i piten bägge dagarna, ska tilläggas att jag inte tillhör dem som vill stå längst fram i mitten, men jag hade med lite vilja kunnat ta mig väldigt långt fram. Dessutom är detta historia nu, lägg det bakom er för Guds skull !!!

Vad är du för en sopa egentligen?
Vi diskuterar väl vad vi vill, och om vi tycker det är roligt att stå längre fram än vad du tycker är en bra plats får vi väl tycka det?

#44 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2012-08-04 kl. 22.45

Visa inlägghaavard skrev 2012-08-04 kl. 18.10:

Vi diskuterar väl vad vi vill, och om vi tycker det är roligt att stå längre fram än vad du tycker är en bra plats får vi väl tycka det?

TACK! Bring those MFs down! Sorry att jag inte svarar, Haavard, men jag är fullt upptagen med att supa mig redig. Få se om jag pallar imorrgon. Har mycket inom mig.

#45 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2012-08-04 kl. 23.12

Nu är jag rätt så dyngsur, men jag är förvånad och förbryllad att en så viktig fråga ( ty köandet för mig är halva konserten ) engagerar så få på detta forum. Var är ni alla som sover i tält i flera dar, som tycker att köandet är kul! Nu sticker jag ut hakan, slå den som vill, men att kalla sig Springsteen-fan utan att köa är "nobody"

#46 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 jan-04

Skrivet 2012-08-05 kl. 10.06

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-04 kl. 14.27:

Det är väl självklart att du inte bryr dig då du inte är intresserad av att köa, men varför i all världen läser du detta då? Och varför kommenterar du? Har du för vana att göra det i andra sammanhang också? Borde man avsluta alla diskussioner som du finner ointressanta?

Ojdå ! Den drog, känsligt ämne tror jag, nej jag är inte intresserad av att köa i flera dagar när jag ändå kommer in på arenan, tro det eller ej, det finns viktigare saker i livet än två konserter med Bruce Springsteen, men det kommer du väl på när du blivit vuxen !!

#47 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 10.08

Ja, ni diskuterar vad ni vill, och jag lägger mig i om JAG vill, och sopa får väl stå för dig om du tror att du känner mig.

Inlägget har ändrats av Soldan: 2012-08-05 kl. 10.08

#48 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 10.10

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2012-08-04 kl. 16.53:

Den är ju faktiskt frivillig....diskussionen alltså :)

Kön också, hoppas jag.

#49 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 10.37

Jag har full respekt för er som vill stå längst fram, jag kände bara att det känns en aning överspelat, går ju inte att backa tiden, eller hur ?

#50 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2012-08-05 kl. 11.54

Visa inläggSoldan skrev 2012-08-05 kl. 11.10:

Kön också, hoppas jag.

Yes :D

#51 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2012-08-05 kl. 13.53

Visa inläggkultsi skrev 2012-08-05 kl. 00.12:

Nu är jag rätt så dyngsur, men jag är förvånad och förbryllad att en så viktig fråga ( ty köandet för mig är halva konserten ) engagerar så få på detta forum. Var är ni alla som sover i tält i flera dar, som tycker att köandet är kul! Nu sticker jag ut hakan, slå den som vill, men att kalla sig Springsteen-fan utan att köa är "nobody"

Så om man inte köar är man inte Springsteen-fan? Vad ska jag definiera mig som? :blink:

#52 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 14.05

Visa inläggThunderRoad skrev 2012-08-05 kl. 14.53:

Så om man inte köar är man inte Springsteen-fan? Vad ska jag definiera mig som? :blink:

Jag ställer samma fråga, som sagt jag har full respekt för dem som vill lägga ner halva sommaren på att köa, men jag har ett liv vid sidan av också, btw jag har gillat Springsteen i 25 år så jag tror att jag är Springsteen-fan !

#53 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 14.24

Visa inläggSoldan skrev 2012-08-05 kl. 15.05:

Jag ställer samma fråga, som sagt jag har full respekt för dem som vill lägga ner halva sommaren på att köa, men jag har ett liv vid sidan av också, btw jag har gillat Springsteen i 25 år så jag tror att jag är Springsteen-fan !

Nu består ju inte sommaren av 20 dagar, hee. Men ändå. Jag förstår att folk vill köa för att komma längst fram, men att sen komma och säga att vi på 10:e raden inte är fans är lite konstigt. För att milt uttrycka det..

#54 Användaren är offline   Soldan

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2012-08-05 kl. 14.30

Visa inläggThunderRoad skrev 2012-08-05 kl. 15.24:

Nu består ju inte sommaren av 20 dagar, hee. Men ändå. Jag förstår att folk vill köa för att komma längst fram, men att sen komma och säga att vi på 10:e raden inte är fans är lite konstigt. För att milt uttrycka det..

Nej, men jag hade tre veckors semester, så det blir halva semestern. Sen kan man ju undra vad man ska göra för att bli ett "riktigt" fan !

#55 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2012-08-05 kl. 16.11

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2012-08-04 kl. 14.00:

Apropå köer.....i Helsingfors var det kö i bardisken efter konserten när vi gick för att avsluta kvällen i en hotellbar.

Vi körde svenska varianten där man stormar bardisken för att hitta en lucka, men blev tillrättavisade av några finska damer som tyckte vi skulle ställa oss i kön.....!

Samma hände mig?:o konstigt land.

#56 Användaren är offline   Roll of the Dice

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2012-08-05 kl. 18.19

Ursäkta min okunskap men vad är en "ärlig kö" ?

#57 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2012-08-05 kl. 18.57

Fler inlägg borde skrivas på fyllan. Det blir roligare då.

#58 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2012-08-05 kl. 19.00

Men hur gick köandet till i år egentligen? Själv hade jag sittplats till andra kvällen och var inte ens i stan första så jag såg inga köande alls. Var det inte någon tidsbegränsning uppsatt av Gotevent i år? Innebar det en rusning vid ett bestämt klockslag eller började folk köa någon annanstans inför kön?

#59 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2012-08-06 kl. 11.11

Nu kan det ju vara så att man gillar Springsteen, men inte orkar hänga med Springsteenfanatiker.

Tro det eller ej, men det är inte samma sak.

För övrigt anser jag att bara den som ser minst hälften av spelningarna på en turné kan kalla sig för "äkta fans".

Själv är jag otroligt oäkta. Så oäkta att jag engagerar mig i mitt liv mer än i Springsteens. Alltså skulle jag utan större problem kunna prioritera bort en konsert för att tex jobba eller hjälpa någon med något. Och jag skulle definitivt kunna skippa en konsert för en dejt eller liknande. Vilket skiljer mig från de riktigt dedikerade Springsteenpojkarna: de väljer Bossen före sex sju dagar i veckan. Fanatiker gör så, väljer religionen först, eftersom han "gör mig hel", får livet att kännas "upphöjt och fulländat".

Nu tror jag, i ärlighetens namn, att de flesta Springsteenfans har någorlunda distans. Men det finns också ett ordentligt gäng som faktiskt ser honom som en frälsare, fastän de inte säger det öppet. Finner dom ganska obehagliga. Särskilt när de kommit en bit över tjugofem. Det känns stört när man läser om 42-åringar som tillbringar all sin fritid med att följa Springsteen. Sorgligt. Får starka Torsk på Tallin-vibbar. Eller snarare Ben och Gunnar...

#60 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2012-08-06 kl. 11.25

Visa inläggThomaso skrev 2012-08-06 kl. 12.11:

Nu kan det ju vara så att man gillar Springsteen, men inte orkar hänga med Springsteenfanatiker.

Tro det eller ej, men det är inte samma sak.

För övrigt anser jag att bara den som ser minst hälften av spelningarna på en turné kan kalla sig för "äkta fans".

Själv är jag otroligt oäkta. Så oäkta att jag engagerar mig i mitt liv mer än i Springsteens. Alltså skulle jag utan större problem kunna prioritera bort en konsert för att tex jobba eller hjälpa någon med något. Och jag skulle definitivt kunna skippa en konsert för en dejt eller liknande. Vilket skiljer mig från de riktigt dedikerade Springsteenpojkarna: de väljer Bossen före sex sju dagar i veckan. Fanatiker gör så, väljer religionen först, eftersom han "gör mig hel", får livet att kännas "upphöjt och fulländat".

Nu tror jag, i ärlighetens namn, att de flesta Springsteenfans har någorlunda distans. Men det finns också ett ordentligt gäng som faktiskt ser honom som en frälsare, fastän de inte säger det öppet. Finner dom ganska obehagliga. Särskilt när de kommit en bit över tjugofem. Det känns stört när man läser om 42-åringar som tillbringar all sin fritid med att följa Springsteen. Sorgligt. Får starka Torsk på Tallin-vibbar. Eller snarare Ben och Gunnar...

HAHA

:yupi3ti3zf: :thumbup: :clap:

• (6 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Sista »
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd