springsteen.se: Vilken Friends var bäst? - springsteen.se

Hoppa till innehållet

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Vilken Friends var bäst?

Omröstning: Vilken Friends var bäst?

Första, andra eller tredje?

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#1 Användaren är offline   Anton

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 7 jul-08

Skrivet 2013-05-12 kl. 11.27

Vilken av spelningarna tycker du var den bästa?

Inlägget har ändrats av Anton: 2013-05-12 kl. 11.30

#2 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2013-05-12 kl. 12.41

För mig är det jämt drag mellan andra och tredje :)

#3 Användaren är offline   easton

• Hooked for life
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jan-10

Skrivet 2013-05-12 kl. 12.42

Hade jag dock haft bättre platser till första kvällen hade nog den kunnat seglat upp som en kandidat :)

#4 Användaren är offline   jen123

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 aug-07

Skrivet 2013-05-12 kl. 13.06

Det är väldigt svårt att säga eftersom de var så olika, personligen så gillar jag Darkness mer än BITUSA, men publiken var överlägset bäst sista kvällen och det var mer ös. Det står mellan andra och tredje. Den andra kvällen berörde mig kanske mer eftersom jag fick höra ett av mina absoluta favoritalbum.

#5 Användaren är offline   jaha

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 27 jul-07

Skrivet 2013-05-12 kl. 14.37

Andra. Bäst öppning, och bäst album. I övrigt var det inte mycket som skiljde dem åt.

Hejig publik är jag helst utan – vad är fördelen med det? Hellre en tyst publik som inte vajar med händerna framför ögonen på en. Nästa gång kanske det blir Finland istället. :-)

#6 Användaren är offline   blomman

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 11 mar-06

Skrivet 2013-05-12 kl. 14.46

Känns som om "Darkness-spelningen" träffade mitt hjärta mest. Det var den första skivan med Springsteen jag lyssnade på. Born to run är ju fantasisk live, men många av låtarna på Darkness är en del av min uppväxt tillsammans med The River.

#7 Användaren är offline   jen123

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2013-05-12 kl. 15.56

Visa inläggjaha skrev 2013-05-12 kl. 15.37:

Andra. Bäst öppning, och bäst album. I övrigt var det inte mycket som skiljde dem åt.

Hejig publik är jag helst utan – vad är fördelen med det? Hellre en tyst publik som inte vajar med händerna framför ögonen på en. Nästa gång kanske det blir Finland istället. :-)

Tyst publik? vad är fördelen med en publik som inte är engagerad, som inte rör sig, inte klappar med, inte ställer sig upp? Om man går på en Springsteen-konsert och vill ha en tyst publik då är man verkligen på fel plats. då föreslår jag en tur till närmaste konserthus och kanske en symfoniorkester i stället. För mig så är publiken en väldig stor del i hur jag upplever en konsert. En tråkig och trög publik är ingenting jag vill ha. Men du kanske är en av dessa personer som skulle säga åt folk framför dig att sätta sig ner, vilket är något jag verkligen avskyr.

#8 Användaren är offline   jaha

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2013-05-12 kl. 17.46

Visa inläggjen123 skrev 2013-05-12 kl. 16.56:

Tyst publik? vad är fördelen med en publik som inte är engagerad, som inte rör sig, inte klappar med, inte ställer sig upp? Om man går på en Springsteen-konsert och vill ha en tyst publik då är man verkligen på fel plats. då föreslår jag en tur till närmaste konserthus och kanske en symfoniorkester i stället. För mig så är publiken en väldig stor del i hur jag upplever en konsert. En tråkig och trög publik är ingenting jag vill ha. Men du kanske är en av dessa personer som skulle säga åt folk framför dig att sätta sig ner, vilket är något jag verkligen avskyr.

Jag gillar att stå och köper alltid ståplats, så nej att sätta sig ner önskar jag verkligen inte. Men allt hoppande och vinkande med armarna är bara överdrivet. För mig är musiken viktigast, inte showen. En fullproppad arena är inte bästa stället att dansa på – då passar mindre klubbspelningar bättre.

Du har all rätt att tycke om att klappa, hoppa och vinka. Du får fortsätta med det om du vill. Men att påstå att jag är på fel plats för att jag tycker att musiken är så pass viktig att jag helst skulle se konserter utan den typen av inslag, är ändå märkligt. Du måste ha missat många av de fans som just föredrar att bara stå still och lyssna.

#9 Användaren är offline   jen123

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2013-05-12 kl. 18.03

Visa inläggjaha skrev 2013-05-12 kl. 18.46:

Jag gillar att stå och köper alltid ståplats, så nej att sätta sig ner önskar jag verkligen inte. Men allt hoppande och vinkande med armarna är bara överdrivet. För mig är musiken viktigast, inte showen. En fullproppad arena är inte bästa stället att dansa på – då passar mindre klubbspelningar bättre.

Du har all rätt att tycke om att klappa, hoppa och vinka. Du får fortsätta med det om du vill. Men att påstå att jag är på fel plats för att jag tycker att musiken är så pass viktig att jag helst skulle se konserter utan den typen av inslag, är ändå märkligt. Du måste ha missat många av de fans som just föredrar att bara stå still och lyssna.

Och jag förstår inte varför det är fel att låta sig ryckas med av musiken? Om du vill stå blixtstilla och bara lyssna så är det upp till dig, men om du då går på en Springsteen-konsert tycker jag att du är på fel plats. Då passar mer lugna artister betydligt bättre. En publik som står helt stilla, inte ställer sig upp, inte sjunger med, inte klappar skulle jag i alla fall tycka vore dötrist. Och det skulle absolut inte passa på en Springsteen-konsert.

#10 Användaren är offline   jaha

• Madman Drummer
  • PipPipPip

Skrivet 2013-05-12 kl. 18.22

Visa inläggjen123 skrev 2013-05-12 kl. 19.03:

Och jag förstår inte varför det är fel att låta sig ryckas med av musiken? Om du vill stå blixtstilla och bara lyssna så är det upp till dig, men om du då går på en Springsteen-konsert tycker jag att du är på fel plats. Då passar mer lugna artister betydligt bättre. En publik som står helt stilla, inte ställer sig upp, inte sjunger med, inte klappar skulle jag i alla fall tycka vore dötrist. Och det skulle absolut inte passa på en Springsteen-konsert.

Synd att du tycker jag är på fel plats. Jag tycker inte du är på fel plats, även om jag inte tycker att just ditt beteende är det jag själv gillar mest.

#11 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2013-05-12 kl. 18.24

Btr och framförallt Darkness är överlägsna gårdagens konsert. Fattar inte vad han höll på med igår..

#12 Användaren är offline   jen123

• Lonely Acrobat
  • PipPip

Skrivet 2013-05-12 kl. 18.56

Visa inläggjaha skrev 2013-05-12 kl. 19.22:

Synd att du tycker jag är på fel plats. Jag tycker inte du är på fel plats, även om jag inte tycker att just ditt beteende är det jag själv gillar mest.

Jag menar inte att jag är den i publiken som dansar mest, absolut inte, men att klappa med, sjunga med, ställa sig upp tycker jag hör till på en rockkonsert. Att trivas med en knäpptyst publik som inte verkar reagera alls, förstår jag inte.

#13 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2013-05-13 kl. 12.50

Jag röstade på sista kvällen även om jag inte var där.

#14 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2013-05-13 kl. 18.47

Självklart ska folk som känner för det dansa, studsa, härja på en rockkonsert. Annars svänger inte bandet. Skulle vara en absurd scen med 55000 tigande, stillastående statyer. Och säkert en väldigt jobbig situation för de som står på scenen.

Märkligt förresten att gå på en BS&ESB-spelning och inte bry sig om showen. Då kan man väl lika gärna stå hemma och lyssna på skivor? Det är ju liksom inte så att dessa låtar inte framförts bättre förut...

#15 Användaren är offline   kultsi

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 dec-09

Skrivet 2013-05-17 kl. 21.54

Visa inläggThomaso skrev 2013-05-13 kl. 19.47:

Självklart ska folk som känner för det dansa, studsa, härja på en rockkonsert. Annars svänger inte bandet. Skulle vara en absurd scen med 55000 tigande, stillastående statyer. Och säkert en väldigt jobbig situation för de som står på scenen.

Märkligt förresten att gå på en BS&ESB-spelning och inte bry sig om showen. Då kan man väl lika gärna stå hemma och lyssna på skivor? Det är ju liksom inte så att dessa låtar inte framförts bättre förut...

Känslomässigt var första bäst. Placeringsmässigt var sista bäst.

#16 Användaren är offline   KLK

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 19 jan-06

Skrivet 2013-05-20 kl. 17.20

Inget snack som saken. Andra var ljusår bättre.

#17 Användaren är offline   Maxi

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 3 dec-08

Skrivet 2013-06-27 kl. 09.54

Andra. Solklart. Mitt favoritalbum. Men första var riktigt bra den med.

#18 Användaren är offline   Rockrolle

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jan-12

Skrivet 2014-04-22 kl. 23.04

2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a 2a, så klart! :) :whistle: :rolleyes: :blush:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma