springsteen.se: Håkan Hellström - 2014-06-07, Ullevi, Göteborg - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Håkan Hellström - 2014-06-07, Ullevi, Göteborg

#1 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2014-06-05 kl. 23.24

En redan på förhand legendarisk spelning som kan komma att slå nytt publikrekord.

Helt enkelt värd en egen tråd. Kör bara

#2 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 8 jul-08

Skrivet 2014-06-06 kl. 09.49

Åker imorgon 8.25 från Lund. Ska bli fantastiskt roligt! Skönt så här i bruce-fria tider!

#3 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-06 kl. 15.02

Är på plats i GBG nu och det kändes fantastiskt att återse Ullevi igen. Känslosamt löjligt nog.

#4 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-06 kl. 15.44

19:30 imorgon kör bland annat Carl Einar Häckner och Freddie Wadling uppvärmning på Ullevis scen. Det blir nog klart sevärt.

#5 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-06 kl. 17.03

Ståplats, Fowler?

#6 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-06 kl. 19.37

Nä har sittplats tyvärr

#7 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-07 kl. 07.44

Ryktas om att Maggio eller Brömsen ska gästa någon gång under kvällen. Hoppas ju mest på Brömsen. Skulle innebära att jag skulle få se ytterliggare en stor favorit.

#8 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 00.16

Ganska bra spelning. Publiken var ingen respons på vad som framfördes utan snarare en respons på faktumet att Håkan var på Ullevi. Ganska mediokert överlag och Håkans stora brist var avsaknaden av en tydlig identitet tillsammans med bandet, därav alla gästartister. Utan dessa hade det blivit väldigt platt.

2 kanske 3 av 5 plus.

Inlägget har ändrats av Fowler: 2014-06-08 kl. 00.18

#9 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 00.30

2 max 3 plus av 5. Det va själva grejen som var större än konserten i sig. Den här kvällen kan nog mycket väl bli en legandarisk myt.

Men jävligt läckert att han slog rekordet, det ska bara vara Håkan som har det liksom.

#10 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 08.36

Min poäng inatt var att det krävdes en flöjtsolo av Tomas Von Brömsen eller en vers av Maggio för att riva det där extra. En begränsning hos Håkan och bandet blev alltså ganska tydlig. Och det handlade heller inte om något band eller om några vänner eller om nått annat, det handlade bara om Håkan. Ännu en begränsning, väldigt få dimensioner (vilket är en svaghet även på skiva). Dock inte musikaliskt bör jag tillägga. Flera låtar är helt makalösa och sättet och stilen som bandet lirar gör ju allt väldigt jämnbra.

Noterade att själva grundtrycket på arenan var betydligt bättre än jag bevittnat någonstans tidigare. Det var inte många sittpauser. Delvis helt galet.

Hur jag än väger mina förväntningar mot upplevelsen så är Håkan kung. Grabben gör hela Göteborg till sin och spränger Ullevis rekord. Ett fenomen som Håkan och Göteborg lär ju aldrig födas igen.

#11 Användaren är offline   ThunderRoad

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 12.37

Publikmässigt bättre än alla Bruce jag sett förutom Milano

#12 Användaren är offline   Missing

• Nörd på heltid
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-07

Skrivet 2014-06-08 kl. 14.32

Måste varit bitterljuvt för Håkan, nu kan karriären bara gå neråt. Noll chans att slå utomlands och spelat på Sveriges största arena, finns inget kvar att göra liksom.

#13 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 14.57

Visa inläggMissing skrev 2014-06-08 kl. 15.32:

Måste varit bitterljuvt för Håkan, nu kan karriären bara gå neråt. Noll chans att slå utomlands och spelat på Sveriges största arena, finns inget kvar att göra liksom.

Ullevi x2 :)

#14 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2014-06-08 kl. 15.32

Visa inläggFowler skrev 2014-06-08 kl. 01.30:

Men jävligt läckert att han slog rekordet, det ska bara vara Håkan som har det liksom.

Det där är ju inga rekord så som att tex springa 100 meter på 9,xx. Ullevirekorderna bestäms av de som säljer biljetter. Vill de så har Hellström rekordet till evig tid, vill de nåt annat så har han det troligtvis inte längre än till någon gång nästa år.

#15 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-08 kl. 15.57

Visa inlägghaavard skrev 2014-06-08 kl. 16.32:

Det där är ju inga rekord så som att tex springa 100 meter på 9,xx. Ullevirekorderna bestäms av de som säljer biljetter. Vill de så har Hellström rekordet till evig tid, vill de nåt annat så har han det troligtvis inte längre än till någon gång nästa år.

Fortfarande hur läckert som helst. Att Bruce skulle kunna sälja ut en arena på 100.000 i Sverige är en annan sak.

#16 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-10 kl. 14.37

Ingen mer på forumet som va där????

#17 Användaren är offline   Asok

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 okt-03

Skrivet 2014-06-11 kl. 14.52

Visa inläggFowler skrev 2014-06-10 kl. 15.37:

Ingen mer på forumet som va där????

Jodå jag var där med kompisar! Tyckte det var kanonbra konsert. Kan och vill inte jämföra med Bruce eg för det är något helt annat för mig.

#18 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip

Skrivet 2014-06-11 kl. 17.53

Visa inläggAsok skrev 2014-06-11 kl. 15.52:

Jodå jag var där med kompisar! Tyckte det var kanonbra konsert. Kan och vill inte jämföra med Bruce eg för det är något helt annat för mig.

Kul :)

Nä jag blev känslomässigt inte involverad som vid en Brucekonsert. Antalet låtar som jag gillar starkt var knappt 8 stycken. Men hade samma premisser varit rådande under en Brucekonsert hade det varit betydligt sämre. Nu var ändå den övergripande upplevelsen väldigt bra. 8 av 29 Springsteenlåtar och jag hade kräkts i flera veckor. Jag förstår alla som menar att Håkan är bättre även om jag inte tycker det. Med ett större känslomässigt engagemang hade jag varit med om en makalös tillställning. Hela grejen med Håkan, hans historia, historier och Göteborg är asballt.

Jag gillar tvärtom att jämföra de båda, känner en viss tillfredsställelse i varje likhet jag tycker mig hitta.

#19 Användaren är offline   lemarxist

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 23 aug-07

Skrivet 2014-06-11 kl. 18.31

Var också på Ullevi i lördags. Köpte mest biljetterna till mig och en kompis för att det känns som att Håkan är en artist man "bör" se live, men polaren är ett stort fan! Jag har uppskattat vissa låtar en längre tid men är inte på långa vägar tillräckligt insatt i hans musik för att jag skulle kunna njuta fullt ut. Som någon nämnde, de där gåshudsögonblicken som man ofta upplever under en Bruce-konsert kom inte särskilt ofta. Självklart beror detta på att jag är ett större fan av Bruce. Dock är jag ändå skitnöjd med hela dagen, gött väder, trevlig stämning och det är svårt att inte beundra Håkans engagemang/glöd. Dessutom har jag tack vare konserten upptäckt en hel del godbitar till låtar som jag inte hört innan och det är inte fy skam =) Har efter spelningen slängt ihop en göttig blandskiva som går på högvarv i jobbebilen!

Kvällens höjdpunkt? Inte ens Håkans låt, men Kärlekens tunga-partiet var för jävla mysigt. Plus att jag fick bekanta mig med "Fri till slut". Finer bit det där.

Kvällens antiklimax? Att planens längsta person ställde sig mitt framför mig en halvtimme in i konserten....

#20 Användaren är offline   3 minute record

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 31 jan-09

Skrivet 2014-06-11 kl. 20.02

Jag var där och tyckte att det var bra. Mitt stora problem (skulle det visa sig) var att jag var i Scandinavium i december och blev fullständigt golvad då. Jag hade då inte sett HH sedan 2001 och knappt heller lyssnat på plattorna som kommit efter Så jag säger det. Ullevi var i mångt och mycket en repris, dessvärre ända ner till mellansnacksnivå, och det blev då svårt att bli lika berörd även om framförandet var lysande stundtals. Höjdpunkterna denna gång var Shelley, Edelweiss Aldrig va över och naturligtvis Göteborg. Bättre öppning än Tro o tvivel kan jag näppeligen tänka mig. Publikresponsen var fantastisk hela vägen och det var verkligen en rolig tilldragelse att ha varit en del av. HH är verkligen en artist att uppleva live.

• (2 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma