springsteen.se: Om Bruce vore bisexuell! - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Om Bruce vore bisexuell! Hur skulle ni reagera?

Omröstning: Om Bruce vore bisexuell! (120 medlem(mar) har röstat)

Om Bruce vore bisexuell!

Du kan inte se resultatet av omröstningen innan du har röstat. Logga in och avge din röst för att se resultatet.
Rösta Gäster kan inte rösta

#21 Gäst_Johnny 99_*

• Grupp: Gäster

Skrivet 2005-05-13 kl. 13.51

JIMNOR skrev 2005-05-13 14:46:

Citera

Jag är lugn som en filbunke, bara så jag tycker...

Tyvärr finns det dom som inte är lugna. Det är väl kanske där problemet ligger ?

Kan iofs stämma ;)

#22 Användaren är offline   Thomas

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Grupp: Gold members
  • Reg.datum: 26 jun-03

Skrivet 2005-05-13 kl. 15.44

I couldn't care less, varför finns sådana här trådar överhuvudtaget? :huh:

Vilken sexuell läggning någon har går mig spårlöst förbi, fullständigt ointressant, det är deras liv inte mitt.
Om någon är homosexuell eller bisexuell och är en bra artist eller för den delen vill prata med mig så är dom lika mycket människor i mina ögon som vilken hetrosexuell som helst.

/Thomas

Inlägget har ändrats av Thomas: 2005-05-14 kl. 10.15

#23 Användaren är offline   Zero

• I'm a lucky man
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 23 aug-03

Skrivet 2005-05-13 kl. 16.00

Johnny 99 skrev 2005-05-13 12:45:

Jag skulle nog mest tycka synd om personen Bruce Springsteen, mest pga att jag anser att bisexualitet är en abnormitet..

(och jag vet att det kommer att komma en hagelstorm nu men det är vad JAG tycker och alla har ju rätt till sin åsikt, ska påpeka att jag har inget emot bisexuella som personer mer än deras val av livssätt. Och snälla kom inte med "bisexuell är inget man väljer att bli det är något man föds till")

men som fan skule inte min relation till springsteen ändras! Musiken och personen behöver inte alltid gå hand i hand!

bisexuell är inget man väljer att bli, utan det är något man föds till.

#24 Användaren är offline   Marvin

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 feb-04

Skrivet 2005-05-13 kl. 16.20

Marvin skrev 2005-05-13 13:36:

Jag skulle nog mest tycka synd om personen Bruce Springsteen, mest pga att jag anser att bisexualitet är en abnormitet..

(och jag vet att det kommer att komma en hagelstorm nu men det är vad JAG tycker och alla har ju rätt till sin åsikt, ska påpeka att jag har inget emot bisexuella som personer mer än deras val av livssätt. Och snälla kom inte med "bisexuell är inget man väljer att bli det är något man föds till")

men som fan skule inte min relation till springsteen ändras! Musiken och personen behöver inte alltid gå hand i hand!

Håller med. Jag skulle inte tycka synd om honom pga läggningen i sig, men pga stämpeln och all uppmärksamhet han skulle få. Min relation till hans musik skulle inte ändras på något sätt.

Eh, nu läste jag Johnny 99:s inlägg lite noggrannare. Andra stycket håller jag inte med om. :)

Inlägget har ändrats av Marvin: 2005-05-13 kl. 16.20

#25 Användaren är offline   ulrikatheboss

• ulrikatheboss
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 14 jun-03

Skrivet 2005-05-13 kl. 20.37

Jag skulle nog inte reagera nåt särskilt,jag menar vem han gillar (man eller kvinna)lär i mina ögon förbli hans personliga sak. :D

#26 Användaren är offline   PeterHjelm

• Man at the top
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2005-05-13 kl. 21.06

Darkness guy skrev 2005-05-13 13:47:

PeterNilsson skrev 2005-05-13 13:28:

Negativt för mig för att man får en annan bild av honom som man inte hade innan, så för mig är det då inte samma man.

På vilket sätt skulle du tycka att det är negativt?

För det första att han i så fall inte kommit ut tidigare, vilket skulle innebära att han skäms för det! Och det innebär ju att han ser det som negativt att berätta, och att han tror att många skulle reagera negativt på det, som exempelvis jag. Men att hitta nåt specifikt som säger att det är därför jag tycker det är negativt, kan jag inte komma på. Utan det är som jag sa helheten, han personlighet som hos mig skulle bli mer negativ helt enkelt. Lite flummigt detta kanske <_<

#27 Gäst_Johnny 99_*

Skrivet 2005-05-14 kl. 09.30

Zero skrev 2005-05-13 17:00:

:D

yeah right

#28 Användaren är offline   MyAimIsTrue

• Young Pilgrim
  • Pip
  • Reg.datum: 29 apr-05

Skrivet 2005-05-16 kl. 17.28

I`d do him right away.

#29 Användaren är offline   Zero

• I'm a lucky man
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 23 aug-03

Skrivet 2005-05-16 kl. 18.32

Johnny 99 skrev 2005-05-14 10:30:

Zero skrev 2005-05-13 17:00:

:D

yeah right

Här kan man läsa lite forskningsresultat som ingalunda bevisar att det är biologiskt, men som kan tyda på att det kan vara det.

Inlägget har ändrats av Zero: 2005-05-16 kl. 18.34

#30 Gäst_prove it all night_*

Skrivet 2008-04-10 kl. 15.13

Med en axelryckning

#31 Användaren är offline   wherethebandsare

• Even better than the real thing
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 21 okt-03

Skrivet 2008-04-11 kl. 20.02

Jag skulle inte bry mig alls, var och hur och på vem han väljer att komma på, spelar ingen som helst roll. Likaså vem han väljer att älska. Gäller alla människor. Varför avsky/ogilla någon för dennes sexuella läggning?

/Magnus

#32 Användaren är offline   highwaypatrolman

• walks the valley of love and tears and mystery
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jul-05

Skrivet 2008-04-11 kl. 20.24

Bruce ÄR bisexuell. Har ni hört Mao's tolkning av Backstreets?

;)

#33 Användaren är offline   AtlanticCity

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 apr-05

Skrivet 2008-04-12 kl. 14.41

Visa inläggPeterNilsson skrev 2005-05-13 22:06:

På vilket sätt skulle du tycka att det är negativt?
För det första att han i så fall inte kommit ut tidigare, vilket skulle innebära att han skäms för det! Och det innebär ju att han ser det som negativt att berätta, och att han tror att många skulle reagera negativt på det, som exempelvis jag. Men att hitta nåt specifikt som säger att det är därför jag tycker det är negativt, kan jag inte komma på. Utan det är som jag sa helheten, han personlighet som hos mig skulle bli mer negativ helt enkelt. Lite flummigt detta kanske <_<

Jo, ganska flummigt, faktiskt. Och hypotetiskt. Och, egentligen, helt ointressant!
Jag tror att om han vore bisexuell hade det redan varit kännt. Om inte, så hade han inte dolt det pg.a. skam, om jag känner Bruce rätt. Han är alldeles för down-to-earth för det. Om han valt att dölja det, skulle det i så fall vara att han inte tycker att någon har med det att göra. Och det har vi inte heller, inte ett jävla jota.

David Bowie är bisexuell. Mick Jagger är bisexuell.
Bruce bisexuell? Kunde inte bry mig mindre...

#34 Användaren är offline   Seranade

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 17 jun-06

Skrivet 2008-05-07 kl. 15.12

Om Bruce hade vart bisexuell hade jag reagerat positivt faktiskt. Jag anser att det är inte könet man blir kär i, det är ju personen! :)
Så, om Bruce vart bisexuell så hade jag inte brytt mig nämnvärt egentligen och absolut inte sett det som något negativt - Bruce är fortfarande Bruce!

#35 Användaren är offline   avenius

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 5 sep-07

Skrivet 2008-05-07 kl. 16.15

Visa inläggSeranade skrev 2008-05-07 16:12:

Om Bruce hade vart bisexuell hade jag reagerat positivt faktiskt. Jag anser att det är inte könet man blir kär i, det är ju personen! :)
Så, om Bruce vart bisexuell så hade jag inte brytt mig nämnvärt egentligen och absolut inte sett det som något negativt - Bruce är fortfarande Bruce!

Röstade också "positivt" på frågan, även om det mer var en spontan grej utan någon riktig tanke. För om vi nu inte lägger fokus på att Bruce är en världsartist och har en massa strålkastare på sig så är det väl bara bra om man känner sig säker på sin läggning.

För när man tänker efter, vad spelar det för roll...inte ett skit! Men som offentlig person så ska man absolut inte gömma sig eller vara rädd för något erkännande. Så om vi någon dag skulle få se Bruce uttala sig om att han var bisexuell, då skulle jag ändå reagera positivt att han äntligen(?) kan komma ut med det och det är på det sättet jag spekulerar i.

/Joel - som tycker två är bättre än ingenting!

#36 Gäst_prove it all night_*

Skrivet 2008-05-07 kl. 17.07

BS! BS! BS!

som i Bruce Springsteen

#37 Användaren är offline   Ziggy_89

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 13 jun-05

Skrivet 2008-05-07 kl. 18.58

Oroande många som svarat negativt...

För mig skulle det inte spela någon som helst roll. Positivt att människor inte längre skäms för sin sexualitet, så långt bör vi ha kommit på 2000-talet.

#38 Användaren är offline   Mao

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 25 jun-03

Skrivet 2008-05-07 kl. 19.58

Visa inlägghighwaypatrolman skrev 2008-04-11 21:24:

Bruce ÄR bisexuell. Har ni hört Mao's tolkning av Backstreets?

;)

hehe

#39 Användaren är offline   NiklasM

• Spirit in the Night
  • PipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 jul-03

Skrivet 2008-05-26 kl. 09.01

Det vore hyffsat fantastiskt!

Tänk hela den låtskatten att lyssna igenom igen med helt nya öron!

Inte alltid man får chansen att bli oskuld igen!

/n

#40 Användaren är offline   Froggy_Darling

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 16 jun-03

Skrivet 2008-05-26 kl. 13.21

Visa inläggNiklasM skrev 2008-05-26 10:01:

Det vore hyffsat fantastiskt!

Tänk hela den låtskatten att lyssna igenom igen med helt nya öron!

Inte alltid man får chansen att bli oskuld igen!

/n

eller hur! då finns det massa rum för omtolkning och hur kul är inte det?

• (4 Sidor)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

2 användare läser tråden
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma