springsteen.se: Ulf Lundell, Officiella Ulf Lundelltråden - springsteen.se

Hoppa till innehållet

• (63 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 61
  • 62
  • 63
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

Ulf Lundell, Officiella Ulf Lundelltråden

#1241 Användaren är offline   johnny66

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grupp: Medlemmar
  • Reg.datum: 1 nov-03

Skrivet 2012-11-10 kl. 20.46

Det var inte första meningen jag främst reagerade på. Det var det som kom efter. Att låtsas inte skriva det han skriver genom att lägga in saker som "jag kan nog ha fel" och kalla det "gissningar" gör inte saken bättre.
Att påstå att någon är inkapabel till något utan grund är nedlåtande. Tror inte för ett ögonblick att Bobby tror Athena är inkapabel att svara. Han söker bara effekt. Tror inte du heller tror det men stämmer in för att få fram ett ryggdunk.

Inlägget har ändrats av johnny66: 2012-11-10 kl. 20.56

#1242 Användaren är offline   athena

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 29 sep-03

Skrivet 2012-11-10 kl. 21.15

Och i grund och botten så är det ju filmen som är det roliga :D.

(finns ju de härinne som har mig på FB, mitt citat där lyder "Alltid retar man nån", resten får ni lista ut själva)

#1243 Användaren är offline   Kragnert

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 6 okt-04

Skrivet 2012-11-11 kl. 10.13

Visa inläggjohnny66 skrev 2012-11-10 kl. 20.46:

Det var inte första meningen jag främst reagerade på. Det var det som kom efter. Att låtsas inte skriva det han skriver genom att lägga in saker som "jag kan nog ha fel" och kalla det "gissningar" gör inte saken bättre.
Att påstå att någon är inkapabel till något utan grund är nedlåtande. Tror inte för ett ögonblick att Bobby tror Athena är inkapabel att svara. Han söker bara effekt. Tror inte du heller tror det men stämmer in för att få fram ett ryggdunk.

Vet inte riktigt vad du vill säga med det där om ryggdunk. Det enda jag var ute efter att poängtera var att thomaso inte skrivit det du påstod att han hade skrivit.

#1244 Användaren är offline   Rhhsok

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 19 feb-04

Skrivet 2013-05-27 kl. 15.53

Från:

Min länk

2013-05-26 Ny bok och nytt album

Under juni månad kommer Lundell med en ny bok. Den innehåller teckningar, collage och text.
Titeln är "Alla dagar räknas - utom den här. En bild- och ordbok".

Lundell säger: "Jag har aldrig blivit beskylld för att tryffera mina romaner med ett övermått av humor, ändå har jag mer eller mindre överlevt med hjälp av humor. Den här boken innehåller teckningar jag gjort genom åren, dom flesta med en slags titlar, kommentarer, humorn är rätt skruvad".

Formatet är faksimil A4. Inbunden. 400 sidor.
Förlag är Rockhead Books. Pris: 530 kronor + frakt.
Upplagan är 1000 ex. Alla numrerade och signerade.Boken kan köpas mot postförskott via hemsidan. Beställning görs på rockheadart@gmail.com.

Under våren har Lundell påbörjat arbetet med ett nytt album som kommer att släppas efter sommaren.
Lundell: "Det började som en tänkt EP inför sommarturnén men det växte ut till nånting mer än så, på gott och ont. Vi får se var det hela landar. Det är en hel del jobb kvar".

#1245 Användaren är offline   Steffe

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 12 aug-09

Skrivet 2013-08-01 kl. 19.38

Noterat är att Springsteen klanen inte följer Lundell, varför?

#1246 Användaren är offline   backstreet gambler

• King of the Alley
  • PipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 10 jul-08

Skrivet 2013-08-01 kl. 20.14

Visa inläggSteffe skrev 2013-08-01 kl. 20.38:

Menar du generellt lr här på forumet?

Jag hade en bra kväll på cirkus igår, med två blåa ögon som en av höjdpunkterna.

#1247 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2013-08-01 kl. 20.25

Visa inläggSteffe skrev 2013-08-01 kl. 20.38:

Frågan är aningen felformulerad anser jag. Den bör lyda: Varför ska Springsteenklanen följa Lundell?

#1248 Användaren är offline   Fred

• viftar armar
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 7 dec-09

Skrivet 2013-08-01 kl. 20.27

Visa inläggbackstreet gambler skrev 2013-08-01 kl. 21.14:

Jag hade en bra kväll på cirkus igår, med två blåa ögon som en av höjdpunkterna.

Den är fin vill jag minnas. :)
Men det är kanske bara det jag vill minnas som jag minns.

#1249 Användaren är offline   jen123

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 29 aug-07

Skrivet 2013-08-03 kl. 14.02

Jag såg också Lundell andra kvällen och tyckte att det var väldigt bra. Dock lite segt i början, lite väl många nya låtar. Och konserten kommer inte i närheten den jag såg under "Club Zebra"-turnén. Och det var inte lika bra som i Globen 2009. "Två blåa ögon" och "Hon gör mig galen" var höjdpunkterna för mig.

#1250 Användaren är offline   ImGoinDown

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 24 jan-09

Skrivet 2013-08-03 kl. 23.07

Vadstena slott var skitbra ikväll!! B)

#1251 Användaren är offline   Thomaso

• Madman Drummer
  • PipPipPip
  • Reg.datum: 24 mar-12

Skrivet 2013-08-04 kl. 00.05

Visa inläggFred skrev 2013-08-01 kl. 21.27:

Den är fin vill jag minnas. :)
Men det är kanske bara det jag vill minnas som jag minns.

Och ett bevis på att U.L ännu är väldigt bra. När han ger fan i raggarrocken och ordrabblandet, dvs. http://www.youtube.c...h?v=BZSSNOxfJeo

#1252 Användaren är offline   PeBe

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2015-09-29 kl. 07.48

I november kommer en liten box: • Samtliga utgivna inspelningar; alla de 33 originalskivorna, inklusive bok-CD:n En öppen vinter, många av dem

dubblar, några är liveinspelningar. De reguljära skivorna ligger förpackade som ‘vinyl replicas’ (d.v.s. i små LP-liknande CD-omslag).

• En slipcasebox i boxen med samtliga singlar, A-sidor, B-sidor och samlingsalbumspår.

• Ytterligare en slipcasebox med alla outtakes, alternativa versioner och utvalda demos.

• Förutom detta har vi lagt med en CD med 12 opublicerade studioinspelningar från 2001 till 2013 och den nyligen upphittade demon från 1974 med 24 tidigare outgivna inspelningar (demon har legat bortglömd i över 40 år hemma hos arrangören och gitarristen på Vargmåne, Finn Sjöberg).

• I boxen medföljer även en 80-sidig bok med en nyskriven text av Ulf, samtliga musiker- och produktionsdetaljer och tidigare opublicerade bilder, många ur Lundells privata arkiv.

#1253 Användaren är offline   PeBe

• Lonely Acrobat
  • PipPip
  • Reg.datum: 15 jun-03

Skrivet 2015-09-29 kl. 07.52

Bild

#1254 Användaren är offline   Badlands

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 9 jul-03

Skrivet 2016-02-24 kl. 22.32

En fantastisk recension av nya Boxen i Aftonbladet idag, kultursidan med strålande formuleringar av en skribent som hatat Lundell på grund av feministiska skäl, när han kommer till 30 skivan skiter han helt och hållet att ens vilja göra några feministiska analyser för det tar enbart tid och kraft från lyssnandet som tar skribenten tre månader.

Dessa två citat lyfter hela artikeln

Särskilt när vi kommer in i tiden efter skilsmässan som resulterar i skivan Den vassa eggen. Den tid som börjar med Det goda livet och går ända fram till 00-talet. Lundell understryker här i låt efter låt en kåthet som jag ger smeknamnet ”Knulf”.

Han löser under den här perioden i princip varje problem genom att fly med en sexig kvinna, även om hon så är en nyanländ flykting på ett eldhärjat asylboende i Grängesberg. En stel manlig feminist inuti mig gnäller som en puritan. Men sån skit har vi inte tid med. Vi har över 30 skivor kvar, jag väljer i stället att släppa fram min inre ulv.

http://www.aftonblad...icle22320736.ab

Hela utforskningen som Podcast http://lundellbunkern.se/

#1255 Användaren är offline   Fowler

• The King of Junkfood
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 20 sep-04

Skrivet 2017-04-18 kl. 21.31

Någon som har en mp3a liggandes av 'Skyll på stjärnorna' från Tyrol 2005?

Minns den som en avskalad universum där Uffe sjunger helt fantastiskt. Har ett enormt behov av att lyssna på den :-P

#1256 Användaren är offline   haavard

• Local Hero
  • PipPipPipPipPipPip
  • Reg.datum: 3 aug-03

Skrivet 2017-05-04 kl. 14.32

Kusinerna på Foten har lämnat oss. För alltid.

www.pafrifot.net

• (63 Sidor)
  • +
  • « Första
  • 61
  • 62
  • 63
  • Du kan inte starta en ny tråd
  • Du kan inte svara i denna tråd

1 användare läser tråden
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma